Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varning - ni som inte gillar sär skrivningar och grammatiska fel - sluta läsa här annars kommer ni slita ert hår.

"Hej sorg i hjärtat jag skriver detta.
XX är frisk och är föd 2010-xx-xx och är ca 160-165 i mankhöjd

Nu tull xx historia och bakgrund. xx kom till mig i oktober 2015 då hade hon gått som föl inte blivit något hanterad och hon va vanvårdad manen fick bli stubb då den ej gick få ut försökte med allt men de gick inte svansen fick jag ta av jätte långt upp med då de ej gick få ut den häller. hon va mager som jag vet inte vad. så hon fick hippo alfa av mig nu har hon även fått betfor. xx hovar är bara verkade då hon hade hov röta när jag fick hem henne. de har försvunnit nu. xx är på börjat in ridning på men ej in riden på långa vägar. vill ni veta nåt mer tveka inte fråga.

xx är en lugn häst som är fin i hanteringen, hon gillar dock inte vattenslangen och sprayflaskor, hon går fint när man leder henne men har som alla hästar koll på vad som händer runt omkring,
jag har ridit henne ett 20 tal gånger men då med en som gått med grimskaft,
Hon går fint ihop med andra Hästar då hon inte står högt i rang, men hon går fint att ha i en egen hage och hon klarar att vara själv i hagen i iaf 2h, utan närhet till andra hästa,

UT RUSNING MED FÖLJER

Vill ni byta så söker jag en D ponny alternativ liten häst eller Islands häst är med av intresse. dom får gärna vara ut bildade vara några år så länge den är frisk och klarar av skogs turer hoppa några hinder så är jag jätte nöjd vill ha en bästa vän dela livet med.

xx är ej ut bildad"

Gaahhh!!

Varning - ni som inte gillar sär skrivningar och grammatiska fel - sluta läsa här annars kommer ni slita ert hår.

Nu tull xx historia och bakgrund. xx kom till mig i oktober 2015 då hade hon gått som föl inte blivit något hanterad och hon va vanvårdad manen fick bli stubb då den ej gick få ut försökte med allt men de gick inte svansen fick jag ta av jätte långt upp med då de ej gick få ut den häller. hon va mager som jag vet inte vad. så hon fick hippo alfa av mig nu har hon även fått betfor. xx hovar är bara verkade då hon hade hov röta när jag fick hem henne. de har försvunnit nu. xx är på börjat in ridning på men ej in riden på långa vägar. vill ni veta nåt mer tveka inte fråga.

xx är en lugn häst som är fin i hanteringen, hon gillar dock inte vattenslangen och sprayflaskor, hon går fint när man leder henne men har som alla hästar koll på vad som händer runt omkring,
Hon går fint ihop med andra Hästar då hon inte står högt i rang, men hon går fint att ha i en egen hage och hon klarar att vara själv i hagen i iaf 2h, utan närhet till andra hästa,

UT RUSNING MED FÖLJER

Vill ni byta så söker jag en D ponny alternativ liten häst eller Islands häst är med av intresse. dom får gärna vara ut bildade vara några år så länge den är frisk och klarar av skogs turer hoppa några hinder så är jag jätte nöjd vill ha en bästa vän dela livet med.

xx är ej ut bildad"

:eek::cry:

kan man vara ut bildad måste man väl också kunna vara in bildad...det är dessutom särskrivet två gånger så människan måste verkligen tro att det ska vara så:arghh:

UT RUSNING MED FÖLJER

xx är ej ut bildad"
:arghh::arghh::arghh:

Ponny till salu. Allt som står om härstamning är att hingsten är skäck och stoet svart. För att det är ju det viktigaste att veta.

Sto född -98 med okänd stam och spatt. Säljes som något att eventuellt avla på. :banghead:

Denna står under avel, fattar inte fall de tänkt att man kan buskavla på honom eftersom han har kulorna kvar.

En underbar liten hingst på ca 145/150 i mkh Halvblod/arab efter halvblodshingsten Lambogini( fullt registrerad stam) 8år som söker akut nytt hem, då jag stoägaren inte kan ha kvar honom över vintern o ägaren har ingen möjlighet att ha honom kvar o kommer annars gå till slakt.
Kontakta ägaren xxx för mer info om honom. Han är ej rid/körbar pga skada som föl.
Kan stå kvar till siste oktober om seriöst hem funnits o inte kan hämta honom innan dess. Hemmet viktigare än pengarna, så priset går att diskutera

INGEN PGA SKADA SOM FÖL. ENDAST HINGST

Denna står under avel, fattar inte fall de tänkt att man kan buskavla på honom eftersom han har kulorna kvar.

En underbar liten hingst på ca 145/150 i mkh Halvblod/arab efter halvblodshingsten Lambogini( fullt registrerad stam) 8år som söker akut nytt hem, då jag stoägaren inte kan ha kvar honom över vintern o ägaren har ingen möjlighet att ha honom kvar o kommer annars gå till slakt.
Kontakta ägaren xxx för mer info om honom. Han är ej rid/körbar pga skada som föl.
Kan stå kvar till siste oktober om seriöst hem funnits o inte kan hämta honom innan dess. Hemmet viktigare än pengarna, så priset går att diskutera

INGEN PGA SKADA SOM FÖL. ENDAST HINGST

Man fattar ju inget överhuvudtaget. Storägaren och ägaren har haft honom sedan föl, dvs i åtta år...som..? Han kan ju inte varit sällskap, han kan inte ridas han kan inte köras.
Nu helt plötsligt efter 8 år är det akutläge?

Då undrar jag också vad de har tänkt ha honom som. Eller, sälja honom som.

De kan ju inte sälja honom som något och dessutom inte som sällskap. Kastrera och sälj som sällskap eller slakta, som det var meningen om ingen vill ha honom.

Man fattar ju inget överhuvudtaget. Storägaren och ägaren har haft honom sedan föl, dvs i åtta år...som..? Han kan ju inte varit sällskap, han kan inte ridas han kan inte köras.

De kan ju inte sälja honom som något och dessutom inte som sällskap. Kastrera och sälj som sällskap eller slakta, som det var meningen om ingen vill ha honom.
Vem vill inte ha en 8 år gammal hingst med odefinierad skada som sällskapshäst? Låter perfekt ju :idea:

Precis, vad ska man ha honom till?
Eftersom han är under avel under jag om ENDAST HINGST betyder att man enbart kan använda honom som det?
Varför har man haft kvar honom trots att man inte kan använda honom till något?

Precis, vad ska man ha honom till?
Eftersom han är under avel under jag om ENDAST HINGST betyder att man enbart kan använda honom som det?
Varför har man haft kvar honom trots att man inte kan använda honom till något?
Och stoägaren, är det mamman som är stoet då? Har han avkommor? Vilken slags skada?

Vore väl bättre att ta bort, borde väl tagits bort redan som föl. Trist för en häst att gå som hagprydnad ett helt liv.

Han hade i alla fall en söt rumpa:D

det är en bild i annonsen som är tagen snett bakifrån och han ser precis ut som mitt sto med samma pappa, jag hade trott att det varit hon om inte tecknen på benen varit olika.

Sett en annons på facebook, där man säljer bett.
150kr styck, köparen betalar ev frakt.
Inget "dyrmärke" så långt jag kan se ur annonsen.

Det som är intressant är att liknande bett kostar mellan ¨119 och 179 kr/st på Hööks.

Jag förstår inte? Det finns bett av icke dyrmärke som kostar 300 kr, och ett bett av liknande typ (tex tredelat) korsar 150 kr på Hööks. Men vad har det med saken att göra? Ett tredelat och ett annat tredelat kan skilja sig åt i tjocklek, mittendelens längd, mittdelens utformning osv osv. Så betten är inte jämförbara. Varken för ögat eller alltid för hästen.

Så sålde hon just Hööks bett, sure. Men annars så jag förstår inte. Om KaplAhl säljer stretchjeans av deras "märke" för 400 kr är det ju inte samma jeans som de HM säljer av sitt "märke" för 300 kr?

Jag förstår inte? Det finns bett av icke dyrmärke som kostar 300 kr, och ett bett av liknande typ (tex tredelat) korsar 150 kr på Hööks. Men vad har det med saken att göra? Ett tredelat och ett annat tredelat kan skilja sig åt i tjocklek, mittendelens längd, mittdelens utformning osv osv. Så betten är inte jämförbara. Varken för ögat eller alltid för hästen.

Så sålde hon just Hööks bett, sure. Men annars så jag förstår inte. Om KaplAhl säljer stretchjeans av deras "märke" för 400 kr är det ju inte samma jeans som de HM säljer av sitt "märke" för 300 kr?

Jag tycker att det är intressant prissättning när ett begagnat standardbett kostar mer än ett nytt standardbett.

Jag tycker att det är intressant prissättning när ett begagnat standardbett kostar mer än ett nytt standardbett.

För mig betor det på nypris. Kostar det 309 kr i nypris och 150 beg och är ett sånt jag vill ha så skiter jag i om jag kan köpa ett annat liknande men inte likadant bett nytt för 100 kr. Det är ju inte ett liknande jag vill ha

lapp på anslagstavlan på konsum:

Till Salu
Rid häst
Billigt
(telefonnummer)

allt som står, särskrivet så, så det är inte jag som särskrivit ;-) men känns som särskrivningen är det minsta problemet.

Antar det kan vara samma säljare som en dag knackade på huset när jag var hos mamma på landet där jag har mina hästar, varpå han frågar när jag öppnar "Hej, jag undrar om du kan ta ha en häst?" jag stod som ett frågetecken. och han berättar att han har en häst (travare) som stått som sällskap hos en som nu inte kunde/ville ha kvar den. så han viste inte vad han skulle göra så nu åkte han runt i hela kommunen och knackade på hos alla som hade häst- eller bodde i närheten av en hästhage (varit hos grannarna också) och frågade runt om ingen ville ha hans häst.

sorgligt :(.

Annons om Kallblodstravare -
"En relativt svag kvinna på 159 cm kör henne utan problem. ;-)"

ps vet ni att jag inte fick lägga in en annons på blocket med ordet "tjejkörd" eftersom
"På Blocket är vi mån om att inte bidra till utdaterade stereotyper. Vi tillåter därför inte att man beskriver en bil som t.ex. "tjejkörd" eller "tantkörd". "

Annons om Kallblodstravare -
"En relativt svag kvinna på 159 cm kör henne utan problem. ;-)"

ps vet ni att jag inte fick lägga in en annons på blocket med ordet "tjejkörd" eftersom
"På Blocket är vi mån om att inte bidra till utdaterade stereotyper. Vi tillåter därför inte att man beskriver en bil som t.ex. "tjejkörd" eller "tantkörd". "

Jag tyckte den första, påtvingade, skrivna meningen var bättre än just "tjejkörd" eller "tantkörd" eftersom den meningen beskrev bättre vad som åsyftades. Ibland är det bra med "tvång".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka