Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tindra är en blandrastik på 17 mån (2015-05-01) med allt vad det innebär. Hon är nyfiken på livet, älskar att vara med och att få uppgifter. Löpträna eller springa bredvid cykeln kanske inte är favoritsysslorna, men väldigt viktigt att göra regelbundet för att det är en hund som kräver sitt även om hon är en väldigt okomplicerad hund för övrigt. En aktiv livsstil är viktigt. En nackdel är att Tindra drar efter vilt, speciellt harar.

Hon kan vara ensam hemma utan problem, tuggar inte sönder saker eller skäller. Funkar även med barn. Men hon ska inte bo ihop med barn då det blir påfrestande för henne. Men finns det äldre barn eller bekanta med småbarn så kommer det inte vara några som helst problem. Tindra är van att bo helt själv, det är också då hon fungerar som bäst. Så jag skulle utan tvekan säga att det är en enmanshund. Har du hund eller katt är det inga större bekymmer, men Tindra vill och behöver allt fokus.

Tindra har antagligen en foderallergi. Men går nu på Standardt Mild vilket verkar fungera bra. Dessutom
lider hon av fukteksem emellanåt. En del får det med jämna mellanrum. Fördelen är att man enkelt kan behandla den själv och inte kräver veterinärvård om man vet vad man gör.

Hon är försäkrad i Folksam och registrerad hos JBV. Att jag inte skriver ut ras eller lägger ut bild är för att jag vill se att nästa ägare (som jag förutsätter blir ett livslångt hem), tar henne pga hennes egenskaper. Pris: 6 500kr

Svar utan namn, telefon nummer och e-post besvaras ej.

Så en hund av okänd ras, med allergier och eksemproblem, för 6500. Ja det verkar ju vara ett kap.

En häst till salu, är "jättesnäll och passar lika bra som terapihäst eller på hoppbanan". Jaaa.. Bara för att en häst är jättesnäll betyder det inte att den passar som terapihäst. Tycker själv det är ganska otroligt om du har en häst som ena dagen kan traska på i terapiridning för att nästa dag vinna stort på hoppbanan. Å andra sidan har jag sett att den här hästen legat ute på annons ett tag nu..

Jag hoppas verkligen det finns ett stavfel i den här annonsen! Liten ponny (115 cm hög), född 2014, inriden och riden i alla gångarter (!?), passar som barnhäst eller ridskoleponny. En tvååring? Seriöst? Visserligen en ponny i Lettland, men ändå..:confused:

Jag tycker det är märkligt hur man kan lägga ut en annons på en häst med priset 150 k och bara skriva kort info och ladda upp en print screen på ett bakgrundsfoto på mobilen samt skriva att endast seriösa görs sig besvär.O_o

Hur svårt ska det vara och ta en uppställd bild utan utrustning samt göra en film.. Filmen behöver inte vara flera min lång men jag vill gärna se hur hästen rör sig innan jag tittar på den irl.

Antar att det är en vit häst? Jag tror jag la in den här typ 3 veckor sedan, då hade den redan varit ute på annons ca 3 veckor. Sorgligt

Okej, den här har väl varit med förr, men ny annons ute nu:
Han trivs med full träning men ska numera bara ridas i skogen på hobbynivå pga att han tröttnat på ridbanan. Han trivs bäst att ridas regelbundet.
Säljs absolut inte som en skogsmulle eller läromästare till oerfaren ryttare!

Bara jag som tycker det är motsägelsefullt?
Dessutom: 25.000 för att bara lulla i skogen på hobbynivå?

Oj jag glömde citatet :o

Intressant att det är en dressyrhäst(msvC) som säljes, typ hela filmen visar hästen hoppandes. Jag tror inte den visade ngn dressyr alls faktiskt...

Nä annonsen verkar lite udda, varit ute länge. känns som en ägare som inte blir nöjd med någon köpare, plus högt pris

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka