Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Jag söker en Dressyrsadel, modell bryr jag mig inte om. Sadeln ska vara 17,5 tum.
Mvh Molly

Jaha. Vad smidigt det måste vara att ha en häst som alla sadlar passar på :up:

Kanske jag kan sälja min 17.5" dressyrsadel till henne :idea::D

Troligen enbart om den kostar Max 500 kr. Det brukar vara sånt som döljer sig bakom de där annonserna... :/

Han är en mycket välutbildad dressyr kille som har tröttnat på ridbanan och tävlingar. Han söker en ryttare som vill rida ut i skogen.
... är fullt frisk och aldrig varit skadad. Han trivs med full träning men ska numera bara ridas i skogen på hobbynivå.
Säljs absolut INTE som en skogsmulle eller läromästare!

Om jag inte är alldeles förvirrad så hade han spatt (eller något annat motsvarande).

Om jag inte är alldeles förvirrad så hade han spatt (eller något annat motsvarande).
Men det står att den är fullt frisk??
Det konstiga är ju att han säljes som skogsmulle fast absolut inte till att rida i skogen med, eller på banan :confused: Jätte konstigt formulerat jag vet inte alls vad hon säljer hästen som

Nej tvärt om! Han ska ridas i skogen men ite vara skogsmulle :o
Himla konstig formulering som inte går att förstå hur hon tänkt. Hon kanske vill att han ska "ridas på ett bra sätt" dvs jobba rätt men på raka spår med lagom krav... inte bara åkas runt på i skogen.. men en ryttare som kan rida honom rätt vill förmodligen göra mer än rida i skogen. Så tänker jag O_o

Men det står att den är fullt frisk??

Nej tvärt om! Han ska ridas i skogen men ite vara skogsmulle :o
Himla konstig formulering som inte går att förstå hur hon tänkt. Hon kanske vill att han ska "ridas på ett bra sätt" dvs jobba rätt men på raka spår med lagom krav... inte bara åkas runt på i skogen.. men en ryttare som kan rida honom rätt vill förmodligen göra mer än rida i skogen. Så tänker jag O_o
Jag tror ungefär detsamma, köparen ska vara en bra ryttare som kan rida hästen i form och jobba med den men inte har några tävlingsambitioner och inte sitter och nöter på volten.

En skogsmulle tänker jag mig en mindre erfaren ryttare och lite flängridning över stock och sten. Någon som är nöjd med att det blir rätt gångart, att den inte sticker och som man kan sitta och åka runt på, typ turridning.

Jack russel . BILLIGAST IN OCH LÄS
(Står inget om vad en valp kostar, eller vad blandningen består av. )
Här finns fyra söta , små blandrasvalpar.
de är födda 9 september och redo att flytta hem till nya hem onsdagen den 2 november.
Det finns en tik och 3 hanar.
De är väldigt lugna och gillar att gosa och sova, men de busar till det
ibland.
De är vana vid barn och andra hundar.
Tänk på att en hund är en familjemedlem som lever länge och behöver massa kärlek. Känner du att du har kärlek att ge, hör av dig. Mamma och pappa finns i hemmet.

De levereras vaccinerade och besiktigade.
Bur medföljer.
Vill man tinga en valp innan betalar du en handpenning på 1500kr. återfås inte vid ånger. Annars betala vid hämtning. Betala gärna via Swish..

OBS : Om du vill så kan du komma på en gång och ta mamman och valparna för 16 000kr. Då pappan ska flytta med min son och vi har ingen tid att passa hundarna. Om nu köper alla för
16 000kr så får ni något med som är värt 5000kr

de är födda 9 september och redo att flytta hem till nya hem onsdagen den 2 november.
ibland.
Tänk på att en hund är en familjemedlem som lever länge och behöver massa kärlek. Känner du att du har kärlek att ge, hör av dig. Mamma och pappa finns i hemmet.

Bur medföljer.
Vill man tinga en valp innan betalar du en handpenning på 1500kr. återfås inte vid ånger. Annars betala vid hämtning. Betala gärna via Swish..

OBS : Om du vill så kan du komma på en gång och ta mamman och valparna för 16 000kr. Då pappan ska flytta med min son och vi har ingen tid att passa hundarna. Om nu köper alla för
Undra vad detta något är som är värt 5000 kr :confused: En skruttig bil? En moppe? En tv? :rofl:

ibland.

Bur medföljer.

:wtf: Bur medföljer, undrar hur dom valparna växt upp.:yuck:

Såg en annons där de sålde begagnade täcken.

Vintertäcke 145 fint skick. 300g

Sedan en bild på ett väldigt lerigt och smutsigt täcke.... fint skick var det ja? Betyder nog olika för mig och säljaren antar jag. :angel:

doberman valp
11 000 kr
Stockholm
Hej! Nu säljer vi vår doberman tik som är 3,5 mån gammal, hon är en fantastisk tjej med väldigt mycket energi, hon kommer ifrån en jätte fin kennel där föräldrarna har vunnit massa troféer morfar är världsmästare i utställning!:) för oss är det viktigaste att hon får ett bra hem med mycket tid och kärlek, och därför är priset reglerbart, hon är chipmärkt, vaccinerad avmaskad, veterinärbesiktigad. Hör gärna av er för mer frågor
Mvh Daniel

Hunden är kuperad och importerad. Från vilket land/vilken kennel eller vad föräldrarna heter får man inte veta.
En person ställer frågan: finns stamtavla?
Svaret: Finns men ingår ej i priset!

Ridå!

"Att tala om hästfärger med travfolk är som att svära i kyrkan, men en vacker färg utgör inget hinder för ett bra travsteg, men ökar hästens värde efter travkarriären. B är i mångas ögon en ren ögonfröjd. B är släkt med S som nu i höst framgångsrikt börjat sin travkarriär med fina placeringar i alla sina fyra lopp. Första året växte hingstarna upp tillsammans med stona helt fritt i fjället. B är den livligaste av dem och har - efter vad vi tyckte - faktiskt ett bättre travsteg än S. B är inte så stor och blir nog omk 150 cm i mkh.

B är inkörd och snäll att köra enligt uppgift. Efter själva inkörningen återstod ett par veckors jobb innan han var färdig för banan. Den möjligheten hade och har inte vi att ge honom. Vi kan ingenting om travvärlden men något lite om häst. Skulle B lyckas på travbanan kommer stoägare att stå i kö till honom. Lyckas han inte på banan finns säkert många som vill köpa en så vacker häst med den ovanliga blackfärgen. Alla kallblodslopp är numera närmast en hästarnas släktträff. Det som idag kan göra skillnad är uppväxtmiljön och träningsmetoden. Bättre uppväxtmiljö än fritt fjällbete finns inte."

Det var en liten annorlunda annons men jag tycker då inte att hästen eller färgen är något exceptionellt eller ovanligt.

"Att tala om hästfärger med travfolk är som att svära i kyrkan, men en vacker färg utgör inget hinder för ett bra travsteg, men ökar hästens värde efter travkarriären. B är i mångas ögon en ren ögonfröjd. B är släkt med S som nu i höst framgångsrikt börjat sin travkarriär med fina placeringar i alla sina fyra lopp. Första året växte hingstarna upp tillsammans med stona helt fritt i fjället. B är den livligaste av dem och har - efter vad vi tyckte - faktiskt ett bättre travsteg än S. B är inte så stor och blir nog omk 150 cm i mkh.

B är inkörd och snäll att köra enligt uppgift. Efter själva inkörningen återstod ett par veckors jobb innan han var färdig för banan. Den möjligheten hade och har inte vi att ge honom. Vi kan ingenting om travvärlden men något lite om häst. Skulle B lyckas på travbanan kommer stoägare att stå i kö till honom. Lyckas han inte på banan finns säkert många som vill köpa en så vacker häst med den ovanliga blackfärgen. Alla kallblodslopp är numera närmast en hästarnas släktträff. Det som idag kan göra skillnad är uppväxtmiljön och träningsmetoden. Bättre uppväxtmiljö än fritt fjällbete finns inte."

Det var en liten annorlunda annons men jag tycker då inte att hästen eller färgen är något exceptionellt eller ovanligt.

Utan att sett mer än det du skrev in här så har hen en poäng där med uppväxten rent rörelsemässigt. Men hur bidde det med foder?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka