Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är jag petig som tycker att en 9-årig häst för 69.000:- ska kunna gå i form, hoppa mer än 20 cm och göra en riktig galoppfattning istället för att springa in i galopp? Även om den är jättesnäll och av relativt billig ras? Och om nu hästen kan mer, varför i hela friden lägger man då ut dessa filmer?

Såg en annons där flera ponnyer säljes. Men det verkar oklart hur många?
2 av våra 10 ponnyer ska säljas... ... alla tre har bra gångarter. Och så en film där jag tror att det var minst fyra ponnyer...
Det låter som ett matteproblem jag skulle ha kunnat skriva i mellanstadiet. Matte var inte mitt bästa ämne:angel:. Men resten av klassen fick sig några goda skratt i alla fall...

"Blandras" valpar

Min tik fick valpar för två veckor sedan. som kommer att söka nya hem om 6-8 veckor. Dom är då alltså 8-10 veckor gamla (3 hanar och 3 tikar)
Vid leverans är hunden chippad vaccinerad besiktigad och avmaskad. Man får med ett litet valpkit också, med mat godis filt/leksak och koppel.

Du som är intresserad har erfarenhet av den här rasen! Har ett ordnat liv . Du bor nära skog och natur.
Säljer gärna till barnfamiljer men dock inget krav. Om du kan erbjuda hunden det hem och liv mina "bäbisar" förtjänar så hör av dig i pm för mer info.

Pris 8500:- samt en tingnings avgift på 2000:-

Bild finns på ett gäng små valpar. De är röda/röda med vita tecken och har knappt öppnat ögonen. Någon som vill gissa raserna? Lite halvsvårt när de är sådär små. Släthåriga är de i alla fall.

"Blandras" valpar

Min tik fick valpar för två veckor sedan. som kommer att söka nya hem om 6-8 veckor. Dom är då alltså 8-10 veckor gamla (3 hanar och 3 tikar)
Vid leverans är hunden chippad vaccinerad besiktigad och avmaskad. Man får med ett litet valpkit också, med mat godis filt/leksak och koppel.

Du som är intresserad har erfarenhet av den här rasen! Har ett ordnat liv . Du bor nära skog och natur.
Säljer gärna till barnfamiljer men dock inget krav. Om du kan erbjuda hunden det hem och liv mina "bäbisar" förtjänar så hör av dig i pm för mer info.

Pris 8500:- samt en tingnings avgift på 2000:-

Bild finns på ett gäng små valpar. De är röda/röda med vita tecken och har knappt öppnat ögonen. Någon som vill gissa raserna? Lite halvsvårt när de är sådär små. Släthåriga är de i alla fall.

Jag fattar inte. Är det alltså inte nämnt vad det är för "ras" men ändå ska man ha erfarenhet av den?

Den här annonsen är väl inte så konstig egentligen, det var bara den fetade delen jag reagerade på med: :confused::confused:O_oO_o

"[Hästens namn] är en stor och högrest valack, av den något lättare modellen, mankhöjd c:a 165 cm och som verkligen syns i mängden. Har aldrig varit sjuk eller skadad. Han är försäkrad. Går i en blandad åldersflock och är låg i rang. Står på box. Inga problem med hovslagare eller lastning. Är inriden aug. 2015. Är sedan tllriden vid flera tillfällen under året, av mina 2 beridare. Han är vaken och känslig för ryttarens hjälper. [Hästens namn] skulle kunna passa bra hos någon som är dressyrintresserad. Ev någon som tidigare ridit halvblod."

Såg en annons där flera ponnyer säljes. Men det verkar oklart hur många?
2 av våra 10 ponnyer ska säljas... ... alla tre har bra gångarter. Och så en film där jag tror att det var minst fyra ponnyer...
Den tyckte jag inte var så konstig.
Man har 10 ponnyer, ska ha kvar högst 8. Alltså ska minst två säljas.
Vilka som blir kvar avgörs av vilka av de 10 som hittar köpare.
Som köpare får man alltså välja ponny.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama