Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej men det förstår du väl att man lär sig allra mest och bäst på en häst som inte vill...

fast halvt på allvar: jag har en tränare som en gång uttryckte sig om mina "skrothästar" att "med den typen av häst som du har så måste du lära dig från grunden för du får inget gratis".

Iofs kan jag hålla med till viss gräns att man lär sig mest med de hästarna faktiskt. :D

Men, vi båda vet att det ju inte är så de menar, ha ha.....jo jo om alla skulle tänka så, så är väl den bästa läromästaren en riktigt sjuk individ. Man lär sig vad en häst kan kosta, man lär sig massor om sjukdomar och att rehabilitera en häst. ;)

Kan du tänka dig annonsen?

erkänner.
Fattar inte det roliga/konstiga. Tolkar det som en rubrik, och utgår från att man antingen söker häst och då i första hand söker liten b men kan tänka sig maxad a, eller säljer en häst som inte är formellt mätt av mätman.

Och jag tycker det är självklart att man säljer den som liten b-ponny men den är mätt som maxad A.

erkänner.
Fattar inte det roliga/konstiga. Tolkar det som en rubrik, och utgår från att man antingen söker häst och då i första hand söker liten b men kan tänka sig maxad a, eller säljer en häst som inte är formellt mätt av mätman.
Det är en till salu-annons! Då blir det genast ganska märkligt.

Ja har man inte mätt mer än hemma på stallgången och ponnyn är på gränsen så är det typ maxad a/ liten b :p. Min ponny var det. Liten ponny och tummstocken visade olika lite då och då. Ibland maxad a ibland liten b :).

Alt är den slutmätt maxad A men är i realiteten liten B. Vilket är hemskt bra informera om, för åker du på en kontrollmätning har du ingen maxad A-ponny längre.

Alt är den slutmätt maxad A men är i realiteten liten B. Vilket är hemskt bra informera om, för åker du på en kontrollmätning har du ingen maxad A-ponny längre.

Förstår precis vad de menar men formuleringen känns helt fel. bättre att skriva, "ej slutmätt, troligen maxad A eller liten B - ej färdigväxt."

Hur svårt kan det vara? istället för att skriva så det låter som den är både.

Förstår precis vad de menar men formuleringen känns helt fel. bättre att skriva, "ej slutmätt, troligen maxad A eller liten B - ej färdigväxt."

Hur svårt kan det vara? istället för att skriva så det låter som den är både.

Men den kan ju vara slutmätt med mätintyg som maxad A.

Så du förstod inte riktigt vad jag menade.

Men den kan ju vara slutmätt med mätintyg som maxad A.

Så du förstod inte riktigt vad jag menade.

:D självklart blir det lite så vi pratar förbi varandra eftersom jag vet från annonsen att ponnien bara var 4år ;) dvs den var inte slutmätt och kan såklart både stanna som Maxad A eller bli en liten B - fast den kan ju aldrig vara båda.

:D självklart blir det lite så vi pratar förbi varandra eftersom jag vet från annonsen att ponnien bara var 4år ;) dvs den var inte slutmätt och kan såklart både stanna som Maxad A eller bli en liten B - fast den kan ju aldrig vara båda.

Om den är fyra skulle jag skriva mkt tydligt som du föreslog ja. Är den maxad som 4-åring går den ju mest troligt över.

"vacker unghäst säljes billigt (ligger ute för 14 000) pga fång. Även bud är välkomna"
:cry:

Det finns en fiffig "bärteknik", som gör det lättare att hantera lokselen, med allt "på".

Jag fick lära mig på en körkurs för skogskörning för många herrans år sedan.

Annars väger en traditionell loksele (värmlandssele) med bågdäckel och baksele av armé-typ drygt 20 kilo, medan en nytillverkad likadan köpt från Tärnsjö minst 5 kg mindre...

Mina selar, väger mellan 16 kg (ursprungligen en armésele, men renoverad bit för bit med nya delar), upp till 22 kg. Jag har vägt dem...

Nya bossor och däckelputor från Tärnsjö minskade vikten förvånansvärt mycket.

Jag använder min så sällan att det inte kommer att läggas ner pengar för att få den lättare. Har ju haft den i nästan 30 år och den ser ny ut, som du förstår är det både onödigt och ofösrvarbart att lägga pengar på det. Det är ju inte billigt.

Vad är det för "bärteknik" Det skulle ju vara intressant att se.

Jag har helt glömt att väga min sele. Troligen är den ju inte tyngre än era men den känns som om den väger ett ton!
Kom att tänka på denna videon som jag tycker visar det bra.
:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama