Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är en mycket välutbildad dressyr kille som har tröttnat på ridbanan och tävlingar. Han söker en ryttare som vill rida ut i skogen.
Yankee är fullt frisk och aldrig varit skadad. Han trivs med full träning men ska numera bara ridas i skogen på hobbynivå.
Säljs absolut INTE som en skogsmulle eller läromästare!

Yankee är mycket snäll att rida ut på både ensam och i grupp!

:confused: okej han saljes till skogridning men han ska absolut inte vara skogsmulle?

Är det en vit häst som varit till salu ett tag så är det både en och två lögner i den annonsen. Är det samma häst som jag tänker på så har jag själv ridit på hästen, jag har longerat hästen och jag har konstaterat att hästen hade ont. Han lämnades då tillbaka till säljaren som sedan sålde hästen som fullt frisk. Han hade ont i kors, länd och båda bakbenen. Detta såg jag ca 2 veckor efter att jag red hästen första gången. Väldigt trevlig häst i övrig, tydlig häst som visade när någonting var fel man bara lyssnade och inte tog allting som dumheter, trots och testande.

Såg en annons om rottweilervalp. Som sökord har han uppgett:
Hashtag.
Rottweiler, Hund ,Bully,dobermann,cane corso, labrador,Amstaff,Utställning. häst,Schäfer.

Haha va? Var kom häst in i bilden?
Samma kille utlovar 100% vinst på utställning. Den har tydligen fin stamtavla iaf. Flera "world winners"

Såg en annons om rottweilervalp. Som sökord har han uppgett:
Hashtag.
Rottweiler, Hund ,Bully,dobermann,cane corso, labrador,Amstaff,Utställning. häst,Schäfer.

Haha va? Var kom häst in i bilden?
Samma kille utlovar 100% vinst på utställning. Den har tydligen fin stamtavla iaf. Flera "world winners"
:rofl:

Jag som har en Appaloosa och söker på rasen på Annonssidor för att kolla in utbudet tycker att det är intressant att det finns Appaloosor som inte ens är över metern hög. För allt som har prickar är Appaloosor verkar det som :D.

Nej, det är ingen färg det är en ras ;)

haha alltså :laugh: det är en annons på en varmblodsvalack och bilden är så rolig. Det är en mörk häst, i mörker. Bilden är tagen med blixt vilket gör att bilden är våldsamt dimmig. Och i dimman ser man två ljusa punkter -hästens ögon där blixten reflekterats :D:rofl::rofl: den bilden kunde man lika gärna ha struntat i.

ring vid intresse....

haha alltså :laugh: det är en annons på en varmblodsvalack och bilden är så rolig. Det är en mörk häst, i mörker. Bilden är tagen med blixt vilket gör att bilden är våldsamt dimmig. Och i dimman ser man två ljusa punkter -hästens ögon där blixten reflekterats :D:rofl::rofl: den bilden kunde man lika gärna ha struntat i.

ring vid intresse....
Var ju tvungen att kolla vilken annons du menade och ja, den gick ju inte att missa på den beskrivningen haha.

På temat konstiga/dåliga bilder såg jag en i Facebook-flödet förut. Det var en annons på en morganhäst men jag fick inte ihop hästen på bilden med den rasen utan tyckte att den såg ut som en islandshäst. :confused: När jag läser annonsen lite noggrannare läser jag den aktuella hästen är den som syns i bakgrunden, delvis dold av en islandshäst i förgrunden. :crazy: Nya bilder tas vid intresse... Annonsen avslutas med:
"PS. xxx (islandshäst-2014) på bild är till salu för 15.000. Fuxen. Kan skicka m sadel träns mm"

Människan har alltså en enda bild på sina två hästar och inte en enda där den ena är i fokus?:confused:

Hittade en fyraårig ponnykorsning som kan ridas i gott tempo utan att bli svettig. Det känns verkligen inte positivt att man har ridit en så ung häst så hårt. De flesta hästar är ju inte färdigvuxna ännu då.

Ingen hästannons men, va väldigt oklart kön på den katten!

"Kastrerad katthona, har varit innekatt i en liten etta söker nytt hem. Vi tror att hen inte trivs och därför kissat på förbjudna områden några gånger. Har även varit mycket hos "mormor å morfar" som bor i radhus där han har större ytor och där har det inte varit några problem. han är social och van med hundar kommer på inkallning. Känns tungt att måsta skicka honom till djurvilan så skulle därför uppskatta om någon som känner sig ha möjlighet att ge honom kärlek och att han kan få vara ute ibland så tror jag det inte ska vara några problem."

Hittade en fyraårig ponnykorsning som kan ridas i gott tempo utan att bli svettig. Det känns verkligen inte positivt att man har ridit en så ung häst så hårt. De flesta hästar är ju inte färdigvuxna ännu då.

Jag tycker det är ett konstigt uttryck i vilket fall som helst. De flesta hästar blir ju svettigare ju mer tränade de blir eller för väldigt lite. Mina blir fortfarande svettiga i ett ordentligt skritttempo trots många års träning.

Ingen hästannons men, va väldigt oklart kön på den katten!

"Kastrerad katthona, har varit innekatt i en liten etta söker nytt hem. Vi tror att hen inte trivs och därför kissat på förbjudna områden några gånger. Har även varit mycket hos "mormor å morfar" som bor i radhus där han har större ytor och där har det inte varit några problem. han är social och van med hundar kommer på inkallning. Känns tungt att måsta skicka honom till djurvilan så skulle därför uppskatta om någon som känner sig ha möjlighet att ge honom kärlek och att han kan få vara ute ibland så tror jag det inte ska vara några problem."

Ha ha, ja jisses vad många kön den hade.

Ett stall som annonserar ut lediga stallsplatser, helt okej annons i övrigt men ett par meningar fick mej att tänka till.

"Utevistelse dagligen, även vid större helger (jul, midsommar etc)
Vatten i hagen sommartid"

Är det bara jag som tycker det är självklart att installade hästar ska ut i hagen varje dag, oavsett om det är jul eller bara en vanlig måndag? Och vatten behöver de ju verkligen få även under andra tider av året.. Men jag vet att det tyvärr inte är lag på det.

Ett stall som annonserar ut lediga stallsplatser, helt okej annons i övrigt men ett par meningar fick mej att tänka till.

"Utevistelse dagligen, även vid större helger (jul, midsommar etc)
Vatten i hagen sommartid"

Är det bara jag som tycker det är självklart att installade hästar ska ut i hagen varje dag, oavsett om det är jul eller bara en vanlig måndag? Och vatten behöver de ju verkligen få även under andra tider av året.. Men jag vet att det tyvärr inte är lag på det.

Nja, möjligen att man från uthyrarens sida markerar att man sköter de detaljerna även storhelger, i stället för att ägarna själva ska sköta det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka