Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Fint sto med utstrålning!
Hon har lite olater för sig sparkar när hon inte förstår eller när hon får för höga krav. Får hon en van ryttare på ryggen så lägger hon ner du,heter och gör det du ber henne om, men hon måste lite på dig.
En gud att rida ut på. Trafik säker och man kan rida ut själv på henne, snäll att lasta, klippa och sko. Snäll att ha själv i stallet.
Mycket trevlig från marken, hittar bara på dumheter när hon får krav på sig på dressyrbanan.
Fina lov ord från tränare.

Tajt mellan två koter i ryggen. Inget som påverkar henne. Är upp kollad hos veterinär senast i Juli!"

Hon har alltså kissing spines och markera när man "ställer krav" :confused::cautious:

Hon har lite olater för sig sparkar när hon inte förstår eller när hon får för höga krav. Får hon en van ryttare på ryggen så lägger hon ner du,heter och gör det du ber henne om, men hon måste lite på dig.
En gud att rida ut på. Trafik säker och man kan rida ut själv på henne, snäll att lasta, klippa och sko. Snäll att ha själv i stallet.
Mycket trevlig från marken, hittar bara på dumheter när hon får krav på sig på dressyrbanan.

Tajt mellan två koter i ryggen. Inget som påverkar henne. Är upp kollad hos veterinär senast i Juli!"

Hon har alltså kissing spines och markera när man "ställer krav" :confused::cautious:

Var är ogilla knappen?

"Inget som påverkar henne"? Ibland undrar jag hur långt tänket går för smärtpåverkan på hästar?

"Inget som påverkar henne"? Ibland undrar jag hur långt tänket går för smärtpåverkan på hästar?
Som en som köpt en häst med tajta tornutskott och som enligt säljaren inte skulle va något problem för hästen så är det okunskap. Och man tolkar protesterna som annat än smärta.
Har haft många tränare som förklarat att hästen bara är dum och jag har ju trott dem.
Var först som jag såg röntgen plåtarna som jag riktigt förstod smärtan hästen har haft.

Så ja okunskap om vad ks är egentligen.

Köper ett ländtäcke i ull. Konstaterar när det kommer att det ser väldigt litet ut i storleken. Kollar om det finns storlekslapp. Det finns det. den står det ponny på. Kontaktar säljaren som tycker att "va? jag har använt det på min storhäst". Sen kan jag inte skicka messengermeddelanden till säljaren längre. Skriver då och taggar hen i köpgruppen. Några minuter senare kan jag skick meddelande igen "det blev något fel på hens mobil". Hursomhelst så erbjuder hen sig ta tillbaka det, men är "inte intresserad" av att betala returfrakten. (Eh nej, inte jag heller...). Tycker att i så fall kan jag kasta täcket och så sätter hen över vad jag betalt. Vilket hen gjorde.
Men begriper inte - är väl bättre förlora bara en returfrakt än alla pengar??

Köper ett ländtäcke i ull. Konstaterar när det kommer att det ser väldigt litet ut i storleken. Kollar om det finns storlekslapp. Det finns det. den står det ponny på. Kontaktar säljaren som tycker att "va? jag har använt det på min storhäst". Sen kan jag inte skicka messengermeddelanden till säljaren längre. Skriver då och taggar hen i köpgruppen. Några minuter senare kan jag skick meddelande igen "det blev något fel på hens mobil". Hursomhelst så erbjuder hen sig ta tillbaka det, men är "inte intresserad" av att betala returfrakten. (Eh nej, inte jag heller...). Tycker att i så fall kan jag kasta täcket och så sätter hen över vad jag betalt. Vilket hen gjorde.
Men begriper inte - är väl bättre förlora bara en returfrakt än alla pengar??
Jag kan ta det! :up::laugh:

Har inte lyckats sälja ngt på ett bra tag, gav upp och lassade över en hel del på kusinen som skaffat foderhäst istället :p.

Men har fått rensa lite själv i sälj lådan också, ska ev ha hit en ponny så då kan man ju ha lindorna och schabraken som jag försökt sälja i flera år nu ;), var bara fel färg för fuxen egentligen :p. Och alla ponny saker som jag hade till gamlingen för 15 år sedan kan man ju inte slänga nu när man kan få användning för dem :angel:.

Så från att ha 3 proppfulla lådor med saker aom ska säljas så har jag nu bara 1,5 ^_^. Väldigt härligt ^_^.

Han är en mycket välutbildad dressyr kille som har tröttnat på ridbanan och tävlingar. Han söker en ryttare som vill rida ut i skogen.
Yankee är fullt frisk och aldrig varit skadad. Han trivs med full träning men ska numera bara ridas i skogen på hobbynivå.
Säljs absolut INTE som en skogsmulle eller läromästare!

Yankee är mycket snäll att rida ut på både ensam och i grupp!

:confused: okej han saljes till skogridning men han ska absolut inte vara skogsmulle?

Han är en mycket välutbildad dressyr kille som har tröttnat på ridbanan och tävlingar. Han söker en ryttare som vill rida ut i skogen.
Yankee är fullt frisk och aldrig varit skadad. Han trivs med full träning men ska numera bara ridas i skogen på hobbynivå.

:confused: okej han saljes till skogridning men han ska absolut inte vara skogsmulle?

Nä, jag fattar inte heller.

"Han trivs med full träning men ska numer bara ridas i skogen på hobbynivå".
Trivs han i full träning är det ju taskigt om han ska ridas i hobbynivå i skogen. Det är rätt få personer som rider hobbyridning i "full träning".

Konstigt formulerat men antar att det de menar är att den trivs med att gå ofta och tänker att en "skogsmulle" är en sån som bara tas ut och rids en sväng varannan vecka.

Konstigt formulerat men antar att det de menar är att den trivs med att gå ofta och tänker att en "skogsmulle" är en sån som bara tas ut och rids en sväng varannan vecka.

Fast det star ju ocksa att han ar bra laromastare men trottnat pa ridbanan och inte vill tranas mer. Jatte konstigt formulerat. Tyvarr har den hasten varit ute lange pa annons sa kanske bara en agare som ar allt for peting att hitta det dar perfekta hemmet bara agaren har just nu.
ash men jag vet inte

Haha jag skulle precis lägga in den i denna tråd. Så himla tokigt. Den hästen har ju varit till salu hur länge som helst med ny annons var o varannan dag. (Letar häst och kollar mycket annonser så har sett den där hästen länge nu) :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka