Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej, det här är daysi, en blandning mellan chinese Chester,papillon, cavalier, znaser. Hon flyttade hit när hon var 8 v med sina kullsyskon (tikar) och det funkar inte längre, hon och hennes syster hamnar i dagliga slagsmål och det märks att hon mår dålig, ligger och flåsar och mår inte bra.hon är van katter och barn, men vill inte att hon hamna hos nån med småbarn el nån so kommer få barn i framtiden, hon behöver ett lungt hem med massa kärlek, kanske skulle passa bra med en hundkompis i form av en liten kastrerad hane.kräver pälsvård.kommer inte sälja till vem som helst.jag ska känna att hon kommer att få ett perfekt för alltid hem.
Hon är chippad, har bara fått vaccin som valp, vill inte att hon får fler vaccin heller.

Jamendåså... står ingen förklaring till varför hunden inte ska vaccineras

Eller kanske en sökes:

Tänkte se om det är några som säjer från värmland?

Det är allt som står. Hon fick då frågan vilken ras och svaret var:
Ras spelar ingen roll men helst mellanstor eller stor hund
Har erfarenhet från fler raser därför har jag inget krav på ras:)

Visst skulle man väl bli sugen att sälja sin hund till henne?

"
Säljer våra två shettisar,1sto på 7 år, och en hingst på ca 1 år. Alla har hästpass, snälla å vana vid barn. Hingsten är inte riden på, och stona är inte riden mkt på heller, men det går och sitta upp på de å rida utan sadel, sadel är de inte vana vid. Säljer de pga att barnens intresse har minskat och även vårat, då tiden inte räcker till å även orken då vi väntar ett till barn snart. Passar perfekt som sällskaps hästar å går säkert rida på mer om man engagerar sig i de. Vi har aldrig kört de el nåt sånt så vet inte om andra ägare gjort det. Vi har haft de i ett år. Hör av er säljes ihop el var för sig, men vi behöver hitta ett nytt hem till de så fort som möjligt då de behöver någon som engagerar sig riktigt i de. Priset kan även vara diskuterbart:) 4000 kr för hingsten och det ljusa stot 7000 kr"

Får väl hoppas att hingsten på 1 år inte rids riktigt än... På bilderna har båda ponnyerma fettvalkar utan dess like, så mindre mat hade varit bra också.

Hej, det här är daysi, en blandning mellan chinese Chester,papillon, cavalier, znaser. Hon flyttade hit när hon var 8 v med sina kullsyskon (tikar) och det funkar inte längre, hon och hennes syster hamnar i dagliga slagsmål och det märks att hon mår dålig, ligger och flåsar och mår inte bra.hon är van katter och barn, men vill inte att hon hamna hos nån med småbarn el nån so kommer få barn i framtiden, hon behöver ett lungt hem med massa kärlek, kanske skulle passa bra med en hundkompis i form av en liten kastrerad hane.kräver pälsvård.kommer inte sälja till vem som helst.jag ska känna att hon kommer att få ett perfekt för alltid hem.
Hon är chippad, har bara fått vaccin som valp, vill inte att hon får fler vaccin heller.

Jamendåså... står ingen förklaring till varför hunden inte ska vaccineras
Cavalierkorsning som mår dåligt och ligger och flåsar.. hjärtfel anyone..?

Jag är kanske dum men vad menar personen här?
"Hon är varmblod /fullblod med en godkänd stam så det går bra att avla på henne om man vill."
Godkänd stam på vilket vis?

Antingen korsning varmblodstravare och något fullblod där föräldrarna är godkända var för sig, eller så en förälder som är varmblodig ridhäst och en som är fullblod och eftersom alla fullblodsraser är godkända inkorsningsraser i de varmblodiga ridhästarna blir det en godkänd stam=renrasig häst.

Antingen korsning varmblodstravare och något fullblod där föräldrarna är godkända var för sig, eller så en förälder som är varmblodig ridhäst och en som är fullblod och eftersom alla fullblodsraser är godkända inkorsningsraser i de varmblodiga ridhästarna blir det en godkänd stam=renrasig häst.

Men går det att starta på tex trav eller galopp med en sån "korsning"?
Eftersom det ska gå bra att avla med den så bör det vara för att kunna starta i någon speciell gren.

Troligen det första. Någon med kunskap om det andra alternativet torde inte uttrycka sig på det sättet.

Men går det att starta på tex trav eller galopp med en sån "korsning"?
Eftersom det ska gå bra att avla med den så bör det vara för att kunna starta i någon speciell gren.

En korsning travare/galopphäst får inte starta.

Men det kan som sagt också vara en ridhäst med en förälder av fullblodsras.

Troligen det första. Någon med kunskap om det andra alternativet torde inte uttrycka sig på det sättet.

Beror kanske på vilken sorts varmblodig ridhästras det gäller, t ex ett danskt varmblod och en angloarab ger raskod 04 i SWB vilket visar att hästen räknas som renrasig.

En korsning travare/galopphäst får inte starta.

Men det kan som sagt också vara en ridhäst med en förälder av fullblodsras.

Jo men det var en konstig formulering tyckte jag.
Den är rätt billig också vilket den inte borde vara om det är ett vanligt "halvblod"

Finns en häst med det namnet och färgen född samma år som är efter xx-hingst och undan ett sto och undan ett sto med för kort stam för att bli godkänd, men stoets avkommor skulle kunna få godkänd stam.

Varning - ni som inte gillar sär skrivningar och grammatiska fel - sluta läsa här annars kommer ni slita ert hår.

"Hej sorg i hjärtat jag skriver detta.
XX är frisk och är föd 2010-xx-xx och är ca 160-165 i mankhöjd

Nu tull xx historia och bakgrund. xx kom till mig i oktober 2015 då hade hon gått som föl inte blivit något hanterad och hon va vanvårdad manen fick bli stubb då den ej gick få ut försökte med allt men de gick inte svansen fick jag ta av jätte långt upp med då de ej gick få ut den häller. hon va mager som jag vet inte vad. så hon fick hippo alfa av mig nu har hon även fått betfor. xx hovar är bara verkade då hon hade hov röta när jag fick hem henne. de har försvunnit nu. xx är på börjat in ridning på men ej in riden på långa vägar. vill ni veta nåt mer tveka inte fråga.

xx är en lugn häst som är fin i hanteringen, hon gillar dock inte vattenslangen och sprayflaskor, hon går fint när man leder henne men har som alla hästar koll på vad som händer runt omkring,
jag har ridit henne ett 20 tal gånger men då med en som gått med grimskaft,
Hon går fint ihop med andra Hästar då hon inte står högt i rang, men hon går fint att ha i en egen hage och hon klarar att vara själv i hagen i iaf 2h, utan närhet till andra hästa,

UT RUSNING MED FÖLJER

Vill ni byta så söker jag en D ponny alternativ liten häst eller Islands häst är med av intresse. dom får gärna vara ut bildade vara några år så länge den är frisk och klarar av skogs turer hoppa några hinder så är jag jätte nöjd vill ha en bästa vän dela livet med.

xx är ej ut bildad"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka