Men som @Alexandra_W skrev, så anmärkte @Reville på att de hade lagt sin annons under Foderhäst Utlånas, istället för under Foderhäst Önskas.Alla ponnyer är hästar, men alla hästar är inte ponnyer. (Med andra ord, håller med dig)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men som @Alexandra_W skrev, så anmärkte @Reville på att de hade lagt sin annons under Foderhäst Utlånas, istället för under Foderhäst Önskas.Alla ponnyer är hästar, men alla hästar är inte ponnyer. (Med andra ord, håller med dig)
Ja precisMen som @Alexandra_W skrev, så anmärkte @Reville på att de hade lagt sin annons under Foderhäst Utlånas, istället för under Foderhäst Önskas.
Men som @Alexandra_W skrev, så anmärkte @Reville på att de hade lagt sin annons under Foderhäst Utlånas, istället för under Foderhäst Önskas.
"!! Priset är en skyddsavtal !! När både i 5år har fortfarande bra med dig,bekommer du 5000.- tillbaka."
En annons om två shettisar som kostar 13 000. Bara jag eller är det ett väldigt krångligt upplägg?
Känner mig cynisk men tänker att det blir en hel del såna annonser nu när betessäsongen närmar sig slutet...19 år gammalt halvblod säljes billigt som sällskapshäst. Oren på ena fram pga gammal skada, men motioneras med promenader. I övrigt frisk.
Suck..
Jag tänker likadant. "Hoppsan, hade vi sju hästar men bara fem boxar"Känner mig cynisk men tänker att det blir en hel del såna annonser nu när betessäsongen närmar sig slutet...
Jag tänker likadant. "Hoppsan, hade vi sju hästar men bara fem boxar"
Jag tycker synd om alla dessa gamla/trasiga/sjuka hästar som "dumpas" billigt på nån annan när det schysstaste för alla parter hade varit att ta bort hästen.. Det är inget kul eller speciellt billigt beslut, men det är ett ansvar jag anser man bör sköta om man en gång valt att skaffa djur. Jag hade inte haft samvete att sälja/ge bort en gammal eller ofräsch häst bara för att jag själv inte vill fixa en avlivning.Och "hoppsan ska vi betala för den en vinter till, med massa kraftfoder". samt "nähä den går fortfarande inte att rida/är fortfarande inte fräsch"
Hjärtat blöder...
Man skulle bli tvungen betala en avlivningsdeposition när man köper häst. Som man får tillbaka om den säljs. Men så avlivningen är betald och klar den dag det är dags.. För det sitter ju oftast i pengar tyvärr :/
De har en 25 år gammal halt och sjuk häst de inte behandlar/medicinerar? Fattar jag rätt? Hur länge har den varit halt och sjuk? Var går gränsen för djurplågeri???... Själva har de en 25 år gammal häst, PPID, mobbad i hagen och nu fruktanvärt halt men tar inte sitt ansvar.
De har en 25 år gammal halt och sjuk häst de inte behandlar/medicinerar? Fattar jag rätt? Hur länge har den varit halt och sjuk? Var går gränsen för djurplågeri???
Man behöver inte heller vänta tills hästen är så dålig att akut avlivning är enda alternativet. Då tycker jag det är bättre att låta hästen få sluta sina dagar så länge den är någolunda ok istället för att dra ut på det sista beslutet, om man vet att det är det enda alternativet som finns kvar. Min fd medryttarhäst fick somna in vid 27 års ålder när vi märkte att åldern kommit ikapp henne till slut. Hon var inte samma glada och pigga ponny hon varit bara ett par månader tidigare, hon tappade muskler, blicken i ögonen var inte den samma och sånt. Visst hade vi kunnat ha kvar henne ett tag till, bara för att ha för vår egen skull, men vi ville inte att hon skulle bli jättedålig efter alla fina år hon gett oss och därför fick hon somna in i slutet av sommaren då hon ännu var helt okej. Det var inte roligt att gå och vänta den där en och en halva månaden innan, men jag tycker ändå att vi tog rätt beslut där.Hörde senast i ett stall där personen med gammal sliten häst var "elak" för att hon inte gjort mer och att hon inte kunde låta den få gå och bara vara. Då har hon gjort alls i sin makt för att reda ut hästen, fått svar och fått den utdömd pga av kronisk spatt och en massa annat knackigt som den dragits med i ca 1 år.
Själva har de en 25 år gammal häst, PPID, mobbad i hagen och nu fruktanvärt halt men tar inte sitt ansvar.
Gissa vem jag tycker gör alldeles rätt och har en häst som inte behöver må dåligt en minut extra?
"Finns frisiska hingst söker nytt hem"
"välutbildade, (Bolt) 7 år gammal, persika svart
Frisiska är mycket intelligent, frisk och redo för ett nytt hem
Redan 17,1 i höjd. charmig, kärleksfull och bra för alla ryttare,
Perfekt för rekreationsändamål , fritid och bra med andra hästar.
Just nu (Bolt) behöver ett nytt hem och så om du är intresserad vänligen
Kontakta oss på e-post..."
någon med lika stor eller större sadel än säljaren så man inte ser märkenaLigger två märkesschabrak ute (från samma säljare). Det är två vita schabrak, eller ja -de har varit vita en gång i tiden. De är SÅ svarta av sadelmärken, alltså inte lite skuggade vid sadelgjorden utan verkligen skitiga och man ser en "hel" sadel på dem.
Vem ska köpa dem?