Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och apropå foderhästannonser- när folk inte lägger sin annons i rätt kategori. Åh jag blir nästan orimligt irriterad:o
När rubriken är "foderhäst utlånas" och Lisa Svensson ba "jag har ridit i x år och söker en hoppglad ponny..." Sen kan det säkert vara så att vissa gör det med flit för att fler folk kollar under en viss underkategori MEN ÄNDÅ:banghead:

Pris: 800 000

"6-årigt sto mkh 168 cm. Gångartsdiplom som 3-åring, direktkvalade till hoppfinalen på Flyinge som 4-åring. Mycket cool, energisk och arbetsvillig häst. Har tränats lite grann i fälttävlan och funkar superbra.
e. Briar-Amiral-Ciceron"

Va?? :eek:

En annons länkades på Facebook med texten "Naturligt häst tänk! Säljes.". Fantastiskt att man kan sälja tänk nu för tiden. Jag skulle behöva köpa lite sunt mattänk.
I övrigt finns följande guldkorn i annonsen:
"Suger snäll med barn och hundar."
"kan inte ha skor då de bara går sönder, så fortsätt barfota. Bomlös då han ändrar formen." Konstiga skor som går sönder. Intressant att formen ändras såpass mycket också.
"Blir gärna missförstådd så de gäller att lyssna och förstå vad han säger." Jobbigt med en häst som GÄRNA blir missförstådd.
"Han ska inte få vandra nå vidare, tar du han så vill han stanna och dö där. Han är 18 år, i sina bästa år.
Han ska också stå lösdrift," Varför får säljaren sälja, men inte köparen? Och varför får inte köparen bestämma hur uppstallningen ska se ut?

Ny ras, igen.
"Chichon valpar till salu
Vi är 3 tikar och en pojke som blir 8 månader den 30 augusti.Mamman Kia är Cotton de Tulear/ShiTsu, pappan renrasig Imperial Chihuahua.
Flickorna är mörkhåriga, medan pojken ar lik sin pappa.
Mycket lekfulla och sociala, vill ha kontakt hela tiden.
Ena flickan med vit i pannan är redan tingad
Födda den 29/6,kommer levereras efter den 29/8, vaccinerade, avmaskade, besiktigade och chippade."

Matematiken stämmer inte riktigt o vad tusan är en Imperial Chihuahua?

Medryttarannons.
Jag bor tre mil utanför närmaste stad och här är det i princip alltid gratis , närmare stan har jag sett att det kan kosta 500 att vara medryttare.

Såg dock för ett tag sen en annons där någon sökte medryttare här ute i mina trakter och skulle ha 1500 i månaden, jag dubbelkollade flera gånger så de var just medryttare och det var det , motionstrida 2 dagar i veckan.

Vi bor inte i Stockholm city precis,

Hmm.. En häst där "mamma är Arab/Fjording/Ardenner och pappa är danskt halvblod":

"oavsett om man vill ha honom som hästen framför timmerkärran och plogen eller den flotta dressyr eller hopphästen. Han passar in vad man än vill med honom"

Jag vill väldigt gärna se denna häst!
Jag också! Var är bilden? Hur ser den ut?

En 26-årig ponny som säljs som sällskap/promenadponny. Bråttom är det också, eftersom man tydligen inte brytt sig om att fixa stallplats, och kompisarna på betet ska stallas in om en-två veckor och då blir den ensam kvar.

:banghead: :banghead: :banghead:

Jag såg också den och blev riktigt ledsen för hästens skull. En så gammal häst ska inte behöva byta hem. Kollade nyss och ingen hade i a f kommenterat.

En femårig ponny som endast säljs som sällskapshäst. Undrar varför inte den hästen kan ridas. I annonsen står det bara att den är frisk och trevlig i hantering, men inget mer. Nånting står inte rätt till där. Man blir sugen på att snoka för mindre!
Det första som dyker upp i mitt huvud: oinriden och okunnig ägare som kanske inte vet att man måste rida in hästar eller nått? Känns dock en smula långsökt ja. Undra vad sanningen är egentligen?

Det första som dyker upp i mitt huvud: oinriden och okunnig ägare som kanske inte vet att man måste rida in hästar eller nått? Känns dock en smula långsökt ja. Undra vad sanningen är egentligen?
Garanterat skada, ingen människa tror att hästar inte behöver ridas in.

Jag tänker skada eller en häst som är riktigt knasig/farlig att rida. Den tycks vara inkörd åtminstone men säljs ändå bara som sällskapsponny. Men om den nu är skadad så varför skriver man inte bara ut det då? Så slipper säljaren få en massa frågor som bara gäller varför ponnyn inte ska ridas?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka