Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Texten är från en och samma annons:
"Går igenom böjprov men har en rörelsestörning i höger varv vid longering. Inget som bör påverka men så är iaf fallet"
"Rids ej här då vi inte är tillräckligt kavata"

Jag hoppas ingen köper hästen utan ägaren borde nog ta hästen till en veterinär istället..........:(

Samma säljare hade en till häst som inte gick att rida -pga "har sadeltvång eller liknande, funkar ej i ridning för oss"

Samma säljare hade en till häst som inte gick att rida -pga "har sadeltvång eller liknande, funkar ej i ridning för oss"
Och sånt säljer man vidare :(

Påminner om historien med min f.d. häst som tydligen misstänktes ha en hjärntumör (!) fick jag nyligen veta. För att hästen inte funkade i ridning eller hantering hos de tidigare ägarna som hade honom innan mej. Visst hade jag också en del problem med hästen i ridningen (det var därför jag sålde) men inget som var omöjligt med mer erfaren ryttare på ryggen. Felriden och missförstådd häst som vi fick ordning på och som nu trivs och mår toppen hos nya ägarna..

Lite åt andra hållet:
Val. e.e Chihago Z, mäter 160cm och växer nån cm till. Han är startad 90 hoppning med godkänt resultat och är redo för högre höjder. Kenny är en snäll häst i all hantering men kräver sin ryttare i ridningen och lastning.
Kenny letar nu ny ryttare som är mjuk i sin ridning, men är ej en nybörjarhäst. Kenny har även tränat lite lättare terränghinder som fungerar bra.
Född 2011, pris: 45 000:-

Jag undrar verkligen om de inte glömt en etta i början av prislappen?

E. E. Står det. Så de lär vara farfar? Pappan kanske inte är godkänd, gråa papper?
Den är i minsta laget.
"Kräver sin ryttare i ridning och lastning" - den är inte helt okomplicerad varken att rida eller hantera.
90cm tar sig de flesta hästar runt med godkänt resultat.
Rimligt pris är nog runt 50-max 70 tycker då jag, beroende på hur den rör sig och hoppar.
Vill dom bli av med den fort lär man ibland sätta priset efter det :)

E. E. Står det. Så de lär vara farfar? Pappan kanske inte är godkänd, gråa papper?
Den är i minsta laget.
"Kräver sin ryttare i ridning och lastning" - den är inte helt okomplicerad varken att rida eller hantera.
90cm tar sig de flesta hästar runt med godkänt resultat.
Rimligt pris är nog runt 50-max 70 tycker då jag, beroende på hur den rör sig och hoppar.
Vill dom bli av med den fort lär man ibland sätta priset efter det :)
Sant, två "e:n", det tänkte jag inte på. :)

Brukar även finnas andra saker som förklarar priset när man kollar vidare. Typ inte försäkrad, reservation, opererad för lösa benbitar år X etc.

Trevlig lät han hursomhelst, Kenny..

"Finns frisiska hingst söker nytt hem"

"välutbildade, (Bolt) 7 år gammal, persika svart
Frisiska är mycket intelligent, frisk och redo för ett nytt hem
Redan 17,1 i höjd. charmig, kärleksfull och bra för alla ryttare,
Perfekt för rekreationsändamål , fritid och bra med andra hästar.
Just nu (Bolt) behöver ett nytt hem och så om du är intresserad vänligen
Kontakta oss på e-post..."

Jag tror det som är mest fascinerande är att den är inlagd på "Hundar&relaterat"... :grin: :rofl:

Annonsen i sig ger ju upphov till några frågor också: 17,1 i höjd, är det i äpplen eller vad? Är den persikofärgad?

Men det är ju trevligt att den är bra för alla ryttare :up:
Svart persika låter lite väl övermoget :D

Hmm.. En häst där "mamma är Arab/Fjording/Ardenner och pappa är danskt halvblod":

"oavsett om man vill ha honom som hästen framför timmerkärran och plogen eller den flotta dressyr eller hopphästen. Han passar in vad man än vill med honom"

Jag vill väldigt gärna se denna häst!

Hmm.. En häst där "mamma är Arab/Fjording/Ardenner och pappa är danskt halvblod":

"oavsett om man vill ha honom som hästen framför timmerkärran och plogen eller den flotta dressyr eller hopphästen. Han passar in vad man än vill med honom"

Jag vill väldigt gärna se denna häst!
Låter dock inte så jätterolig. Kan ju gett hur konstig kropp som helst t.ex ardennerkropp på arab-ben. :down:

Jag har också en sån där konstig blandning vars kropp inte gynnar honom till 100%, dock en tjuvbetäckning, men han passar väl också till allt till viss mängd (tror t.ex. inte att han skulle hålla att hoppa med flera gånger i veckan i flera år av sitt liv).

Edit; såg nu att det är större chans att mamman ser konstig ut i kroppen och att pappan kanske jämnade ut det för den här hästen? aja

Men sorgen i hjärtat har vi beslutat att vi vill omplacera vår fina hund.
Tiden räcker inte riktigt till och så aktiv som hon är så känns det bara elakt mot henne.
Hon är en amstaff blandis från Irland och kom till Sverige i början av April.
Hon är ca 2 år och är hur pigg som helst, hon är väldigt charmig och älskar att mysa.

De stod ut i 4 månader alltså. Vad hände med att tänka efter INNAN man skaffar hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka