Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker skada eller en häst som är riktigt knasig/farlig att rida. Den tycks vara inkörd åtminstone men säljs ändå bara som sällskapsponny. Men om den nu är skadad så varför skriver man inte bara ut det då? Så slipper säljaren få en massa frågor som bara gäller varför ponnyn inte ska ridas?
Jo, fast skada rimmar lite dåligt med frisk förstås.
Ja, ibland är det nog bättre som du säger att skriva ut anledningen till varför, så slipper man spekulera på vad det kan bero på.

"Besiktades 15 Juli 2016, och dansade igenom besiktningen som när på en liten reaktion på ett ben (efter böjprov och släppte snabbt) Ej försäkrad i dagsläget men går ju att försäkra in med detta protokoll (kommer ev. bli en reservation i försäkringen för just detta ben)
Kommer inte kolla upp detta vidare då hon aldrig reagerat vid ridning, longering eller liknande utan endast böjprov. Behöver få henne såld då jag har för många hästar just nu :) "

:meh: :banghead:
Jaja.

"Besiktades 15 Juli 2016, och dansade igenom besiktningen som när på en liten reaktion på ett ben (efter böjprov och släppte snabbt) Ej försäkrad i dagsläget men går ju att försäkra in med detta protokoll (kommer ev. bli en reservation i försäkringen för just detta ben)
Kommer inte kolla upp detta vidare då hon aldrig reagerat vid ridning, longering eller liknande utan endast böjprov. Behöver få henne såld då jag har för många hästar just nu :) "

Jaja.
Såg den med. I mina ögon så får man resultatet ua om hästen "dansar igenom" en besiktning. Är den inte ua så dansas det inte, då haltas det ju:meh:

Och apropå foderhästannonser- när folk inte lägger sin annons i rätt kategori. Åh jag blir nästan orimligt irriterad:o
När rubriken är "foderhäst utlånas" och Lisa Svensson ba "jag har ridit i x år och söker en hoppglad ponny..." Sen kan det säkert vara så att vissa gör det med flit för att fler folk kollar under en viss underkategori MEN ÄNDÅ:banghead:

Fast "foderhäst" för mig är ett begrepp som inkluderar ponny, precis som uttrycket "hästvana" också inkluderar vana av ponny.

Jaja.

Som i Men in Tights.
"How about you delivering the bad news in a good way?"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix