Det här tycker jag låter bra (antar att uppstallning är inbakat i priset så att säga). Är ju perfekt om man kan köpa ett föl man gärna vill ha innan det är redo att flytta
Om uppfödaren har solid ekonomi och fortsätter ha det tills man hämtat fölet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här tycker jag låter bra (antar att uppstallning är inbakat i priset så att säga). Är ju perfekt om man kan köpa ett föl man gärna vill ha innan det är redo att flytta
Kan jag svara på den annonsen såhär tror ni?En som söker häst med följande krav: minst inriden men gärna lite utbildad, mellan 3-14år, runt 160cm, EJ vbl/kbl, trevlig och smidig i all hantering, samt skadefri.
Och vill ni veta vad personen kan tänka sig att betala för en trevlig, lätthanterad halvblods-hobbyhäst i sina bästa år?
15000kr
Och jag känner både
Eller en 3-4 åring, så sätter dom en bild på pappanJo eller när de säljer en 3-åring och lägger in bilder på den som föl. Jag vet itne hur många gånger jag kollat födelseår och konstaterat att jo 3-4 år men hur ser den ut idag?
"Dock blir han stressad av nya ryttare och krav så provridning är inte aktuellt. Han vill ha en ryttare som har balans och känsla."
Visst vill man bara köpa den hästen?
Låter som typisk google-översättning."Finns frisiska hingst söker nytt hem"
"välutbildade, (Bolt) 7 år gammal, persika svart
Frisiska är mycket intelligent, frisk och redo för ett nytt hem
Redan 17,1 i höjd. charmig, kärleksfull och bra för alla ryttare,
Perfekt för rekreationsändamål , fritid och bra med andra hästar.
Just nu (Bolt) behöver ett nytt hem och så om du är intresserad vänligen
Kontakta oss på e-post..."
Jag tror det som är mest fascinerande är att den är inlagd på "Hundar&relaterat"...
Annonsen i sig ger ju upphov till några frågor också: 17,1 i höjd, är det i äpplen eller vad? Är den persikofärgad?
Men det är ju trevligt att den är bra för alla ryttare
Låter som typisk google-översättning.
Många hästmänniskor har ju hund, så det räknas väl som relaterat.Absolut men det roligaste var att den låg under "Hundar&relaterat"
Många hästmänniskor har ju hund, så det räknas väl som relaterat.
Korrekt uppfattat.Ah, det är hunden som är det primära intresset och så skaffar man en persikofrieser som accessoar till den
"Finns frisiska hingst söker nytt hem"
"välutbildade, (Bolt) 7 år gammal, persika svart
Frisiska är mycket intelligent, frisk och redo för ett nytt hem
Redan 17,1 i höjd. charmig, kärleksfull och bra för alla ryttare,
Perfekt för rekreationsändamål , fritid och bra med andra hästar.
Just nu (Bolt) behöver ett nytt hem och så om du är intresserad vänligen
Kontakta oss på e-post..."
Jag tror det som är mest fascinerande är att den är inlagd på "Hundar&relaterat"...
Annonsen i sig ger ju upphov till några frågor också: 17,1 i höjd, är det i äpplen eller vad? Är den persikofärgad?
Men det är ju trevligt att den är bra för alla ryttare
Kan ju vara hands eftersom den är översatt från kanske engelska?17,1 cm i mankhöjd torde ju vara en hund?
Verkar helt logiskt att lägga annonsen där :-P
Såg en annons jag faktiskt tyckte om.
Som verkligen underströk vilken typ av häst man sålde och verkligen visade att den kunde läggas i facket 'snäll'.
Ett fullblod, säkert tänkt som galoppör, som kan ha varit dryga två år eller så.
Film på hästen trevligt riden i alla gångarter på fyrkanten, någon volt och snett igenom. Även övergångar visas. Inga krav på form utan rakt fram som sig bör på häst i den åldern kan jag tycka. Hästen verkar genomsnäll, lugn och tillmötesgående och följer sin ryttare väl.
Rids av ett barn som bara måste varit några år under tio.
Vissa som säljer och visar en film på tretton varv i högergalopp på volten utan en enda skillnad borde kanske visat något sånt här istället
Ja. Och bilder tas vid intresse.Annons på en Shire häst. Helt normal annons och okej bilder, men sista meningen står: obs att han har spån i hovskägget på bilderna.
För att det är så mycket lättare att skriva det än att se till att hästen är ren innan man tar kort?
Jag hatar för övrigt alla såna bilder på någon skitig sak där det står tvättas innan frakt. Tvätta det innan du tar kort istället så att jag kan se hur grejen ser ut!