Anmälan till årsdebuten

LadyCovergirl

Trådstartare
Hur ser det ut, har ni anmält er till första tävlingen än? Var isf? Vilken/-a klass/-er?

Jennifer och Cinna är anmälda till Mantorps tävling sista helgen i april. De har där tänkt rida Lätt klass för kategori I. Hoppas hinna med ett hoppkval innan dess trots att dagens hemmatävling blev inställd :(

Sv: Anmälan till årsdebuten

ja hade tänkt rida en CNCP* på Kinda men nu måste man ju ta det Fälttävlanskoret del 2 på ponny också så nu vet jag inte om ja kommer kunna göra de...

Aha, har du inte möjlighet att fixa det innan Kinda då? Borde ju gå att lösa, underlaget torde väl vara skapligt på flera håll trots att det bara är mars?!

Jag har anmält mig till en nationell tävling i tyskland i mitten på april. lätt klass med unghästen och *igt med den gammla. Sen har jag även anmält mantorp samma klasser.

Mina hästar är hoppkvalade och klara ( även mina 2 , 4 åringar:))

Hur ser det ut, har ni anmält er till första tävlingen än? Var isf? Vilken/-a klass/-er?

Vi hade tänkt starta i Mantorp, men nu kom just Haslev (DK) prop. upp de har samma klasser och ligger närmare så vi startar nog där, sen ryktas det att Gärds skall ha lätt för kat I.....:rofl: Hoppkvalen är klara för första start iaf.

ja hade tänkt rida en CNCP* på Kinda men nu måste man ju ta det Fälttävlanskoret del 2 på ponny också så nu vet jag inte om ja kommer kunna göra de...

Är inte helt säker på att du måste ta det som redan ridit CCNP** :angel: tror inte det, så var det i alla fall inte när de införde steg 2 på ridhäst, då behövde bara de ta som gick upp i * ta det, alla gamla slapp

Jo, från Skåne är det ju en bit till Mantorp. Åkte just från Hbg till Östergötland igår och det var lika enformigt som jag mindes det ;)

Planerna för dottern är att rida 1*-igt i Tyskland i mitten av april för att debutera 2*-igt på Gärds:D

Oh, så roligt med debut i 2* :D

Ja, vi ser fram mot det men just nu så beterhan sig som en jag vet inte vad:mad: vi trodde att 8 åringar passerat värsta trotsen men nu är han efter Quite Easy och det är enligt många sena i sin utvecling:smirk: vad dom nu menar med det:eek:

Jag börjar med Bordesholm och sen Bad Segeberg med gamlingen (Negermbötel-tävlingen som flyttar)... och sen vet jag inte :)

Lillkillen får börja med några geländepferde och så får vi se hur det går...

Och jag behöver ju inte göra några hoppkval :angel:

jag tror jag såg din dotter i sydslätten. Hästan bockade väldigt mycket på framridningen, men hon hade nog rosett med sig ut sen,

jag tror jag såg din dotter i sydslätten. Hästan bockade väldigt mycket på framridningen, men hon hade nog rosett med sig ut sen,

Jodå, där var vi (även jag). De bockade runt på framhoppningen som tok (han brukar inte göra så,vet inte vad som tagit åt honom), men de gick nolla i både 110 och 120:D.

Nåja, även gamla ponnytanter på 16 år kan få sina ryck. Cinna bjöd på ett ryck när hon skulle in i ridhuset på förra helgens hopptävling. I första klassen var hon som vanligt, till andra klassen hade hon någon form av rodeo vid insläppet.

Jag tror de saknar terrängen ;)

Jag har egentligen inget emot hoppkvalen, blev mest lite stressigt nu då en av de planerade tävlingarna ställdes in. Nu får vi se om de får strunta i en dressyrtävling för att istället fixa klart hoppkvalen.
Känns lite trist dock :crazy: Nåja, de ska iaf hoppetävla 6 april och krisar det får de väl ta någon lokal LB veckan innan första ft.
Det löser sig :)

jaha, men då måste jag ju sett dig. var inne och hoppade fram samtidigt om henne. Hur såg du ut?

Liten med "trivselvikt" blå jacka, jeans, svart mössa och glasögon dvs en tant i sin bästa ålder:angel:. I vilken klass var du inne samtidigt? Startade du förre eller efter henne?

Var det dig hon höll på att krocka med i 120?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 098
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 098
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar