Jag tycker att det är så himla fruktansvärt!
Jag har flera gånger fått in hundar som bitits ihjäl, jag blir lika arg varje gång och det är så hemskt att möta ägarna till de stackars små hundarna.
Jag minns en liten hund så tydligt som visserligen enbart hade fått ett enda bett, men bettet hade träffat över bröstet och gjort ett hål rakt in i hjärtat
I de flesta fall är det inte så att det handlar om ouppfostrade småhundar utan det har varit helt oprovocerade attacker där en okontrollerad hund blixtsnabbt gått till attack. Typ småhundsägaren går runt i ett bostadsområde och en hund kommer farandes ut ur en port och biter. Eller en småhundsägare går i parken och helt plötsligt kommer en lös hund springandes och går till attack.
Mycket sker såklart också i rastgårdar där stora och små hundar som ofta är okända för varandra släpps ihop - vilket såklart kan sluta mycket illa, men de flesta svar i denna tråd får det lite att låta som att det är de små hundarna själva som provocerat fram att de blir ihjälbitna och det kan jag inte hålla med om.