Angående hingstarna anmälda till bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Nu börjat det röra sig på listan över hingstar som är anmälda till bruksprovet. Några har fallit ifrån, andra har tillkommit. Intressant och se vilka som återstår när det väl är dags... :crazy:

Hälsningar Helen

Sv: Angående hingstarna anmälda till bruksprovet

Flyinge har strukit två - nån som vet varför ?

Jag hoppas så på att hingsten som är e. Quinar Z-Contender-Lancier är lika fin som stammen säger att han borde vara!

Vilka, inte Quando VT väl som jag hoppas så mkt på :(.

Nej, han är inte struken.

Hälsningar Helen

PS Lovar att inte fråga om du har... :rofl: DS

Ja men va bra ! ;) Det kan bli spännade och se om det utvecklas till någon debatt kring ämnet ifråga !

Hälsningar Helen

Såg på ASVH´s hemsida att Okeanos ( Briars yngre bror ) är anmäld som prestationshingst till bruksprovet. Är det någon som sett honom ? Hur rör han sig och hur ser han ut i typ ?

Hälsningar Helen

clownen skrev:
Ja men va bra ! ;) Det kan bli spännade och se om det utvecklas till någon debatt kring ämnet ifråga !

Jag debatterar gärna! (Men om vad?)

Jag undrar vad kriterierna för prestationshingstar egentligen är?
Har full förståelse för att det visas hingstar, som tex Careful, som är godkänd i annat förbund och placerad svår...
Men andra som har blivit kasserade i andra förbund, och som startat i någon 1.30?
Jaja, jag vet, de kan ha haft en dålig dag/dagar, men i alla fall?

mvh

hoppsann skrev:
Jag debatterar gärna! (Men om vad?)mvh

Det Athena menade var att hon nu hade bestämt sig för var att skriva en artikel om en annan tråd som fanns här för några veckor sedan. Hon lånade så att säga den här tråden för att meddela mig om att hon nu skulle ta kontakt med tidningen Ridsport. Debatten var alltså inte menad den här tråden. ;)

Hälsningar Helen

Prestationshingst skall ha gått klasser motsvarande sin ålder alltså 6-åring skall som 5-åring gått framgångsrikt i unghästchampionatsfinaler i 120. 7-åring 130 och 8-åring 140 (blir ju fjorårets resultat som räknas då de ju inte hunnit få några i år) därefter har jag för mig att de måste ha gått svår klass med placeringar. Motsvarande gäller dressyr.

Hur går det med din prins nu då inför provet ? Sköter han sig ?

Ville bara önska lycka till !

Hälsningar Helen

Har för mig att jag sett honom (uppfödarna har en hel hög med ursnygga hästar med den stammen :d ) och mitt intryck var urflott häst, liknar Briar men hade ännu bättre gång, mer bakbensaktivitet. :love: Kortare i modellen vad jag minns, jag gillade honom skarpt :love:

Ser verkligen fram emot att se honom!

Mvh Cissi

Har du någon bild på honom ? Hingststationen blir det samma som brorsan ? Har du hört något ?

Hälsningar Helen

clownen skrev:
Har du någon bild på honom ? Hingststationen blir det samma som brorsan ? Har du hört något ?

Hälsningar Helen

De är inte bröder utan, tja, vad blir det :confused: kusiner med samma pappa, mammorna är alltså systrar.
Kolla på www.hengsthaltung-kathmann.de
Ser rätt rörlig ut fram i alla fall :D
Skulle kunna tänka mig att det blir seminimport eftersom han står på station i Tyskland.

:o Jag har fått det om bakfoten - jag alltid trott att dem var bröder ! Tack för korrigeringen :D

Har inte Briar någon helbror ?

Hälsningar Helen

Jag vet att Charis kastade en helbror till honom förra året :cry: annars vet jag faktiskt inte hur det är med helsyskon.

Jag har två hästar undan det svarta stoet på denna sidan. Har ägt henne själv innan hon blev avelssto och jag följer henne ständigt!
http://www.briar899.com/DalhemFarms.htm
Här på bilden ser man hennes avkomma e.Okeanos. Det är väl bara att höra av sig till kontaktpersonerna ifråga för att få info och bilder! De är ju jättetrevliga!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 004
Senast: tott
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 797
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar