Sv: Angående hästskötare...
Nar jag jobbade i stall fick jag boende och hur mycket mat jag ville ha, samt 3000:-.
Da jobbade jag mellan 9.00 tills vi var klara for dagen (ca 19.00). Raster var inte planerade, utan togs allt eftersom man kunde.
Nu nar jag sjalv anstaller ger jag boende och mat (fritt tilltrade till kylskapet), samt 100 euro i veckan. Da far de tavla tavla hur mycket de vill, samt rida massor. Jag mockar hellre och skoter kunderna, an ar ute och rider. Fodrar gor jag alltid sjalv, da jag vill ha total kontroll pa vad hastarna far i sej. Till tavling flatar jag alltid manarna, da jag anser att jag gor ett mycket battre jobb an nagon hastskotare jag nagonsin haft.
Dessutom ar det en bra "bonding", man kanner hur hastarna mar, hur de presterar osv. Det ar viktigt for mej att jag lar kanna hastarna sa bra som mojligt pa kortast mojliga tid - jag kan inte salja nagonting jag inte kan prata for.
Sa hos mej rider man mest, vilket de allra flesta tycker ar jattebra!! Men man far inte vara nagon fegis da jag garna slanger upp hinder pa 1.30+....aven for ponnierna!!
Dessutom tvingar jag mer eller mindre mina anstallda att tavla, rida jakt, mm, mm. Sa man maste ha hjartat pa ratt stalle med mej!!
Jag har hastar under inridning och extrem tillridning, sa man maste kunna sitta kvar i sadeln samt ha kansla for hur hasten fungerar. Inga mesar ar tillatna!!