Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den olyckan jag trodde de skrevs om hände i måndags. I den olyckan jag har fått information om så färdades tre personer i bilen som drog släpet. Jag var ju inte där, så jag skrev bara hur jag fick det förklarat för mig eftersom det var en kompis vän som körde bilen och vars häst dog.
http://nyhetskanalen.se/1.589771/2008/08/19/hast_fick_avlivas_efter_olycka
Jag vet inte om du har körkort själv och eller mycket erfarenhet av att vara ute på vägarna...
Lastbilar kör ofta nära eller halvt ute på väggrenen för att inte vara i vägen för övrig trafik...
Om bilen plötsligt dog dessutom så lär den ha tappat fart väldigt fort och då hade den säkerligen innan kört om lastbilen om den nu dundrade in i dom bakifrån.
Man har ju ändå en skyldighet att kolla att alla ljus funkar på transporten.
INNAN man åker iväg.
*knapplån*
Enligt tidningsuppgift (kan ju vara fel förstås, men en källa är en av bilens passagerare) så har man både hunnit traska iväg till bensinstation och titta till hästen före olyckan. Rimligen kan man då tycka att det också borde funnits tid till att sätta ut såväl varningstriangel som att tända varningsblinkers. I synnerhet som denna väg är en sk 2+1 väg med vajerräcke och inte alltför lite trafikerad....
Läste just att det varit en olycka på E4 där en lastbil kört in i ett stillastående släp med häst i ---> hästen fick avlivas.
Hur ställer sig försäkringsbolag till detta?
Vilket försäkringsbolag betalar vad till vem?
Vem ersätter hästen?
Bara en ren nyfikenhets-fråga...?
en ren spontan iaktagelse utan att ha lästa alla inlägg!!!
om en yrkeschaufför inte hinner se att den har en stillastående bil+transport framför sig däremot hinner se att den inte har varningsblinkers på hmmm.....
say no more!!!!
Rent logiskt borde de väl gå efter försäkringsvärdet, tror inget bolag betalar ut mer än nödvändigt, och är hästen inte försäkrad i sitt fulla belopp får man tyvärr stå sitt kast tror jag