Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tycker synd om alla inblandade. måste vara jätte hemskt att se sin häst ligga och själv dö.
*halvt kl*
men hur fan kör lastbils chaffören som inte ser att bil och transport har kört till sidan och har varningsblinkers på ?
Borde han/hon verkligen ha körkort ? har man inte mer koll på dom andra bilarna runt sej än så ?
Jag lider med alla inblandade.
Sambon körde förbi olyckan och det hade tydligen varit stora skador.
Han sa direkt att hästen hade inte kunnat överleva.
Mina varmaste tankar till de inblandade.
Usch, jag pratade i kväll med en kompis, och det var en häst som var påväg från henne som olyckan hände med, hennes kompis häst och kompisen körde. Enligt hennes uppgifter så fick chauffören motorstopp på E4:an, men lyckades köra in till sidan och sätta på varningsblinkers. Personerna hann inte ut ur bilen förrän en lastbil dundrade in i full fart i transporten. Transporten fullständigt krossas av lastbilen, hästen flyger ut ur transporten på något vis, bilen blir väldigt skadad bak, en passagerare bryter ett ben samt har förskjutna ryggkotor, föraren och den andre passageraren klarar sig utan större fysiska men. Hästen ligger allvarligt skadad mellan lastbilen och bilen, och det tar en stund innan den självdör av skadorna, polisen var på väg att hämta rätt sorts vapen att avliva den med, men de hann ej det, deras tjänstevapen är tydligen för svaga för det ändamålet. Jag träffade hästägaren i somras, hon var så himla glad för sin häst, egen uppfödning, nu en åring som hon stamboksförde i går då tyskar var här och gjorde detta, fick dessutom jättefina poäng och tyskarna gillade den verkligen.
Visst var det bra att ingen människa dog, men det är ändå väldigt tragiskt när sådant händer och ett djur dör.
När det gäller försäkringar så görs det först en utredning om vems felet var, om det blir vårdslöshet i trafik, vilket jag kan tänka mig från den versionen jag har hört, så måste väl den föraren ersätta skadorna??
jo det kan de ju vara. men hur smart är det att köra om man är så trött att man inte har koll på andra runtomrking sej ? jag blir ständigt förvånad av mäniskors oförmåga att inte tänka ett steg längre (typ. vad kan hända om jag sätter mej i lastbilen och kör iväg när jag är så trött att jag borde sova ?) när deras nonchalans går ut över andra människor
När någon kör på bakifrån är det alltid dennes skuld. Oavsett hur det sker. Man har skyldighet att hålla sådant avstånd så att man hinner bromsa.
Tragisk olycka.