Sv: Ang.nosgrimma...
Faktiskt så irriterade jag mej på flera saker i H**ks nyaste katalog så jag mailade dom och blev positivt överraskad vid mycket snabbt svar!
Här är min mail-konversation med H**ks:
Först mailet jag skickade:
Hej!
Jag hadlar rätt mycket på Hööks och gillar ert sortiment och pris, men har några kommentarer ang. islandshästprodukterna (islandshästmänniska som jag är):
Den "nya" nosgrimman (sid.115 produkt i.) - Bygelhaltern, är en korrigeringsnosgrimma och bör användas som en sådan! Den hindrar hästen att skeva med käken vid ridning och bör användas endast under en korrigeringsperiord i ridningen.
På samma sida produkt k. - quarterbootsen. De är fel påsatta på bilden! De sitter upp och ner. Den smala delen som på bilden är över kronranden skall sitta bak i ballarna så den del som är på utsidan av ballarna/trakterna skyddar insida av trakterna/ballarnaoch peka uppåt.
Jag vill också uppmärksamma er på att det isländska stångbettet ni säljer (sid 116 produkt f.) är för långt i skänkeln för att tävla på. Jag förstår att ni inte kan påverka produktionen av bettet - men det kan vara bra att skriva skänkellängden som en parentes.Maxlängd vid tävling är 17 cm på skänkeln (från där bettet sitter fast i skänkeln till yttersta ändan).
I övrigt har jag inget annat än gott att säga om Hööks! Mycket trevligt urval av kläder såväl som utrustning för hästen!
Med vänlig hälsning
/Malin Segerberg, B-instruktör för islandshäst och aktiv tävlingsryttare
detta sände jag igår och redan idag fick jag svar:
Hej!
Tack för bra synpunkter.
Några av dem har ett tag efter katalog släpp blivit uppmärksammade och skall till nästa katalog rättas iordning.
Jag har vidarebefodrat ditt mejl till inköp och även till marknadsavdelningen.
Mvh Anne på Hööks
och senare idag fick jag ytterligare att mail:
Hej Malin,
Tack för ditt e-mail, det är alltid bra att få synpunkter från kunder. Det du säger om nosgrimman har andra också påpekat
så jag skall ändra texten till nästa katalog.
Det här med bootsen är riktigt pinsamt! Vi har precis själva kommit på att de sitter upp och ner, så de skall självklart
fotas om!
Längden på skänkeln kommer också att stå med i nästa katalog.
Mvh
Agneta Pettersson/Inköp
Jag är så positivt överraskad och glad för deras snabba och mycket trevliga respons!
/Malin