Ändra andras saker

Sv: Ändra andras saker

Det är precis samma fenomen som när folk oombedda ska komma med råd och "har du tänkt på..." när man har något nytt för sig. De är beskäftiga och vill styra upp, de tycker att de har tänkt medan man själv inte har det i deras föreställningsvärld.

Sen tycks det som en del människor använder gränslösheten som ett sätt att visa hur nära kompisar man är. Nån skrev här en gång att hennes svärmor tycktes se deras hem som en filial. Det känner jag verkligen igen mig i även om min svärmor inte flyttar runt så mycket som kommer med "användbara" presenter i tid och otid.

en kille som jag känner kommer hem till någon och bara går fram och öppnar skåpen och kylskåpet och bara tar för sig, utan att fråga.

Om någon petar på min TV eller någon av datorerna så får de träffa kärnhäxan! :devil:

Och hur fan kan man bara ta för sig ur kylen?! :rage: min bästa väninna frågar tom om hon kan ta vatten (vilket hon egentligen inte behöver fråga om givetvis).

Båda ovanstående beteenden gör att man inte är välkommen här igen.

Det finns människor som alltid anser att de vet bäst hur det skall se ut i ett hem.
De drar gärna runt på saker och ting och ändrar till vad de anser vara något bättre.
Ofta så tror de dessutom att man skall bli glad över "hjälpen".

Helt skruvat.

Haha ja ber man om det så är det lugnt. Dock anser jag mig någorlunda duktig på att ominstallera och rensa disken så det brukar inte bli så segt. Folk brukar mest säga ooooo vad snabbt internet du har.

Senast ändrad:

Jösses, jag skulle nog få ett utbrott. Jag som blev sur sist killen jag dejtar kom och tog 2 Smirnoffs ur min kyl för jag vill gärna ha kallt att dricka om jag ska ut med tjejerna nån dag. Sen kan jag nog inte klaga så mycket på det eftersom han tagit med mat men det kändes bra fräck.

Så känner jag också, folk som bara sätter sig ner och tar dosan och byter till typ travet eller något. Man bara vad håller du på med. Vilket senare givetvis ska klagas över till deras kompisar att hon var allt sur för att jag bytte kanal. Tycker liksom inte att man kommer hem till nån bara så där å så tar man sig friheter. Jag tittade på den där kanalen, jag höll på med en sak på datorn och så vidare.

Jösses, jag skulle nog få ett utbrott. Jag som blev sur sist killen jag dejtar kom och tog 2 Smirnoffs ur min kyl för jag vill gärna ha kallt att dricka om jag ska ut med tjejerna nån dag. Sen kan jag nog inte klaga så mycket på det eftersom han tagit med mat men det kändes bra fräck.

Lite kl

Jag trodde jag skulle dö när jag upptäckte att min sons kompisar druckit ur min hela Bailey´s. Säkert en fyllegrej men min son dricker det ju inte så det var de andra.Jag hade inte lovat dom att ta den. Det tog ett tag innan jag kom över det.:mad:

Eh, va?
I det läget hade jag nog slutat dejta dig.

Konstiga beteenden som beskrivs här ... Verkar som människor som saknar hyfs och vett ....I ngn annans hem är man gäst - även hemma hos sin bästa kompis! Man visar respekt och frågar innan man gör eller tar saker! Känns som om det är dåligt fostrade barn som beskrivs ...

Skrev att jag inte klagade. Jag tyckte bara inte om det.

Tillägg: Att det var samma dag som han ändrat på mina inställningar och försökte plocka på sig kryddor m.m. på skämt enligt honom gjorde nog hela situation mer laddad dock.

Det vette sjutton tror nog jag ska avsluta det nästa gång jag ser han, han är extremt barnslig och ska liksom småtjafsa hela tiden. Klia på myggbett, nypas m.m. Tar sig friheter i mitt hem så som att ändra inställningarna.
Mina kompisar får sitta vid datorn och så vidare, men då brukar dom hålla fingrarna borta från inställningar och inte bara sätta sig där när dom dyker upp. Utan mer när det passar och vi inte gör något. Man åker ju hem till någon annan för att umgås inte för att sätta sig och spela online betting.

Sånt är så irriterande! Jag gör inte så hos folk och förväntar mig att ingen gör det hos mig. Men har svärmor varit på besök så är dukarna placerade så som hon vill ha dem, blomkrukorna vridna (kan tillägga alla krukor!). Jag har en hängande krukväxt, efter ett kalas hade hon hängt upp alla blad som hängde ner, då blev jag ledsen. Jag ville ju ha min blomma så. :( Numera kommer hon i min trädgård och påpekar att jag har ogräs. ( och, liksom ??) När hon inte får den reaktion som hon ville ha, stampar hon in och drar upp ogräset och är jätteirriterad och säger. Det MÅSTE ta bort NU, annars har vi det ÖVERALLT! Jag står och stirrar på henne med armarna i kors. Jävla kärring! Ska aldrigvarit som hon!

*KL*

Mitt hem, mina grejer, mina inställningar... punkt slut. Okej, okej... heter väl kanske vårt/våra eftersom sambon nog får vara med på ett hörn :p men ja, ni förstår poängen. Min bror är en sådan som inte förstår det där, vilket kan reta gallfeber på mig. Han är just en sådan som kan ändra inställningarna på något (bl.a. på datorn). Det hjälper heller inte att säga åt honom att sluta, eller att det är bra som det är, han fortsätter ändå :banghead: tror nog inte att han riktigt är kopplad som alla andra (utan att vara elak nu på något vis)

Mitt svärsläkte (den kvinnliga sidan av det) är lite av de typerna så att de kan komma med åsikter fast man inte frågat, påpeka om ogräset, eller som vissa gånger, helt kallt gått och rensat bort det... jo jag vet, man borde väl vara tacksam över det, men man känner sig lite... omyndigförklarad på något vis :cautious: tack och lov är de ändå inte av den kaliber som tidigare nämnts i tråden, och tur är väl det, är så pass ego när det kommer till mina saker/mitt liv, så jag skulle no explodera i såna fall :D

Delvis KL

Vad gör ens era besök på era datorer?

Det är precis samma fenomen som när folk oombedda ska komma med råd och "har du tänkt på..." när man har något nytt för sig. De är beskäftiga och vill styra upp, de tycker att de har tänkt medan man själv inte har det i deras föreställningsvärld.
Jag bor ju för tillfället i ett "sämre" renoveringsobjekt som ska rivas när jag är färdig med mitt nya boende om 3-4 år och har ju fått många "goda råd" om att ta in hantverkare mm. eller "gör si-gör så" och jag blir vansinnig. Folk har inte en aning om min planering eller min ekonomi. Hantverkare, javisst, men jag ska ha råd att bo kvar efter renoveringen också. :meh:

Jag tycker om ditt "sämre" renoveringsobjekt. Det andas trygghet och kärlek, ett lugn, något jag aldrig känt i ett hus förut, någonsin! :o Visst är det konstigt?:o
Det kan folk inte ändra på, tror jag.

kl

Nämner jag ett problem med datorn tex till min syster så vill hon mer än gärna sätta sig där och pilla. Problemet är att hennes datorer alltid krånglar oavsett vilken hon haft, så det är bara min bror som får kolla problem på min dator. Något hon lärt sig med åren då jag sagt det rakt ut till henne också. Som tur är sätter hon sig inte där utan lov.

Kom på, dotterns farmor!!! Hon klagar ALLTID på mitt hem, som är i behov av renovering. Kommentarer som att jag ska sparka min hyresvärd i röven så han renoverar, eller att jag myste flytta slänger hon ur sig vid varje besök. Renoverar min hyresvärd så höjer han hyran och då har jag inte råd att leva efter jag betalt den.....

Den som klagar på mitt gräs svarar jag bara "Klipp det själv, klipparen står där". :sneaky: Tyvärr har ingen klippt det ännu, så det är jag själv som får slava! :cautious:

i övrigt är mitt hem just mitt hem och ingen känner behov av att ändra på varken möbler eller inställningar på prylarna jag har.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 911
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 610
Senast: Fibusen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 396
Senast: alazzi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 683
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka