Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Jag vet en som gjorde bort sig å det grövsta på en stor branschfest. En vuxen man hade sprungit runt med en baguett mellan benen och juckat mot folk. En man i medelåldern, högt uppsatt och far till några barn. Han fick blackouter då han drack. Det hade varit så sen han var ung. Han behövde inte dricka så mkt för att det skulle ske. Klart något de flesta skulle reagerat på även innan man gör ngt som stör andra. Men där och då betedde han sig som en jäkla gris, för första gången.
Han gick i terapi, rehab och drack inte en droppe på 15 år.
Karriären höll på att gå åt skogen efter hans uppförande. Med all rätt.

Varför "med all rätt" egentligen? Jag kanske är en hopplös meritokrat men för mig ett pinsamt fyllebeteende ingenting mot en lång karriär utfört på ett kompetent sätt. Om jag missuppfattar dig, och det var så att han med sitt baguettejuckande utförde ett sexuellt ofredande mot folk, ber jag om ursäkt.
 
Varför "med all rätt" egentligen? Jag kanske är en hopplös meritokrat men för mig ett pinsamt fyllebeteende ingenting mot en lång karriär utfört på ett kompetent sätt. Om jag missuppfattar dig, och det var så att han med sitt baguettejuckande utförde ett sexuellt ofredande mot folk, ber jag om ursäkt.

Juckar man mot folk som inte har gett samtycke så utför man ett sexuellt ofredande. Svårare än så är det inte.
 
Varför "med all rätt" egentligen? Jag kanske är en hopplös meritokrat men för mig ett pinsamt fyllebeteende ingenting mot en lång karriär utfört på ett kompetent sätt. Om jag missuppfattar dig, och det var så att han med sitt baguettejuckande utförde ett sexuellt ofredande mot folk, ber jag om ursäkt.

I yrkesroll IOM stor branschgala där han bör vara representativ.

Jag har också gjort bort mig på fyllan någon gång. Men aldrig sexuellt antastat folk. Och aldrig på jobbsammankomster.
 
I yrkesroll IOM stor branschgala där han bör vara representativ.

Jag har också gjort bort mig på fyllan någon gång. Men aldrig sexuellt antastat folk. Och aldrig på jobbsammankomster.

Exakt, jobbar jag (dvs jobbmiddag) är jag oftast nykter eftersom jag kör. Kör jag inte är det max motsvarande två glas vin, jag har inte betalt för att dricka mig full.

Oavsett nykterhetsgrad har jag heller aldrig antastat någon.
 
Juckar man mot folk som inte har gett samtycke så utför man ett sexuellt ofredande. Svårare än så är det inte.

I yrkesroll IOM stor branschgala där han bör vara representativ.

Jag har också gjort bort mig på fyllan någon gång. Men aldrig sexuellt antastat folk. Och aldrig på jobbsammankomster.

Att sexuellt antasta människor bör få konsekvenser helt klart. Bilden jag fick i mitt huvud var en man som stod på lite avstånd och löjlade sig/skojjuckade mot folk. Vilket förvisso hade varit klart olämpligt, men inget jag ser som något som borde förstöra en människas mångåriga karriär.
 
Sen är det ju det också att alkohol inte ändrar människors värderingar. Alkohol gör inte en människa till sexist, det fixar människan själv. Det alkoholen gör är att sudda bort impulskontrollen. Borg har det här i sig, också, hela tiden.

Helt sant!

Därför är det särskilt alamerande att höga topp-politiker som Elmsäter och Tobé, stöttar honom. Särskilt Tobé. "Alla kan göra fel"

Sant förvisso, men på det där sättet? Någonting säger mig att Elmsäters, Tobés och övrigas överslätande attityd, är uttryck för den kultur och norm som de anser vara rimlig.

För mig är det helt obegripligt att någon ballar ur som han gjort. Jag har aldrig varit med om någonting som ens påminner om något sådant vidrigt uppförande.
 
Att sexuellt antasta människor bör få konsekvenser helt klart. Bilden jag fick i mitt huvud var en man som stod på lite avstånd och löjlade sig/skojjuckade mot folk. Vilket förvisso hade varit klart olämpligt, men inget jag ser som något som borde förstöra en människas mångåriga karriär.

Jo. Det är inte ett godtagbart uppförande i privata sammanhang heller men i ett branschevent? Hell yes, hade någon av mina chefer gjort något dylikt på konferensen vi var på hade de åkt ut direkt. Branschen är liten och i Australien är reglerna inom företagen betydligt strängare än här. Dvs något sådant sprids snabbt och gör personen omöjlig.
 
Jo. Det är inte ett godtagbart uppförande i privata sammanhang heller men i ett branschevent? Hell yes, hade någon av mina chefer gjort något dylikt på konferensen vi var på hade de åkt ut direkt. Branschen är liten och i Australien är reglerna inom företagen betydligt strängare än här. Dvs något sådant sprids snabbt och gör personen omöjlig.

Ja, med makt kommer mer ansvar. Inte för att det skulle uppskattas bland medarbetare heller, men chefer behöver vara mer aktsamma om sin respekt och förtroende.
 
Det är nästan så att jag är tacksam för Borgs fyllebravader. Det blir så uppenbart vilken äcklig dubbelmoral som råder när förövaren är en priviligierad vit medelålders man jämfört med om det är en kvinna som blir för full på en tillställning eller någon med tonåring med invandrarbakgrund som säger hora..
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 474
Senast: Pratsch
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 085
Senast: cirkus
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 193
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp