Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Säkerligen! En vän till mig sprang hem topless från en klubb i Berlin förra helgen, och vi brukar näcka i havet när jag har kräftskiva i Roslagen. Nu vet jag ju inte exakt vad som hände på festen med AB, men jag har förstått det som att han har tagit fram sitt kön på ett väldigt opassande sätt, snarare än att ha klätt av sig och sprungit runt naken. Det är skillnad. En fd. killkompis till mig tog fram sin kuk och visade mig på en klubb i ett hörn en gång. Det blev bara obehagligt. Om han klätt av sig naken och kutat runt på stan, utan att det var riktat mot just mig, så hade jag ju inte upplevt det som obehagligt.

Sammanhanget är dessutom att AB kränkt och antastat folk. Man måste se till hela sammanhanget.
Vi vet ju inte riktigt hur det gick till men vi verkar vara ganska överens att nakenbiten i sig inte är så speciell på en fest utan mera pinsam för honom själv, problemet var att han om det stämmer också blev otrevlig och antastade folk.
 
Vi vet ju inte riktigt hur det gick till men vi verkar vara ganska överens att nakenbiten i sig inte är så speciell på en fest utan mera pinsam för honom själv, problemet var att han om det stämmer också blev otrevlig och antastade folk.

Jag anser att nakenbiten är ett problem om han viftat med sitt kön mot/visat sitt kön för folk, och det vet vi ju som sagt inte.
 
Dominika såg ingenting, Anders minns ingenting. Krishanteringen påminner inte så lite om Nuonaffären. Inväntar bara vem som ska komma in som målvakt.
Kanske dyker det upp en mobilfilm? Folk verkar pigga på att dokumentera det mesta med mobilkameran.
 
Ventilerade med en av mina klokaste killkompisar, och undrade vad han tänkte om det här. Han sa: "Tyvärr så tror jag nog att det skulle kunna hända, nästan, alla. Det är av just den anledningen som vi måste fortsätta jobba emot strukturerna". Jag tyckte att det var en ganska rimlig reflektion.
 
Ja, det där alltså!

När kvinnor blir antastade på festivaler ska de vara djävligt försiktiga med sin kritik. Det är MYCKET VIKTIGT att komma ihåg att Inte Alla Män.

Sen svinar sig Borg. Då heter det att sånt händer och alla kan göra fel.

Det är väl det som gör mig mest deprimerad, när jag tänker efter.

Män sluter upp för varandra.

There's a special place in hell...

Åh så sabla tragiskt.
 
Mm. "Stor moderat uppslutning bakom Anders Borg" gör mig illamående. Den här historien påminner om när Annika Strandhäll blev kallad hora i direktsändning.
Jag är tacksam för att det blir tydligt vilka som bagatelliserar det som AB har gjort. Bra att de bekänner färg. Fast att de inte är medvetna om att de gör det :)

Exempel (kopierat från Expressen):
680.jpg
 
Nudisterna gör det dessutom utan att vara fulla O_o :nailbiting:


:D
Tveksamt om de jämför längd, dock... Jag har fått intrycket att nudister är ganska avsexualiserade, men jag kan ha fel... ;)

Alltså, ju mer jag tänker på det, så tragiskt. Borg är ju tyvärr inte den enda i världshistorien som gjort detta. Oavsett vem som uttryckt sig så som han gjort, så är det en påminnelse om hur djupt värderingarna sitter och hur primitivt status räknas.

Val av bil är bara ett annat sätt att jämföra penis, tex...
 
Tveksamt om de jämför längd, dock... Jag har fått intrycket att nudister är ganska avsexualiserade, men jag kan ha fel... ;)

Alltså, ju mer jag tänker på det, så tragiskt. Borg är ju tyvärr inte den enda i världshistorien som gjort detta. Oavsett vem som uttryckt sig så som han gjort, så är det en påminnelse om hur djupt värderingarna sitter och hur primitivt status räknas.

Val av bil är bara ett annat sätt att jämföra penis, tex...

Ja, det är äckligt att så många ursäktar en vit, mäktig man när en yngre man av utländsk härkomst skulle bli fullständigt kapad vid fotknölarna om han hade gjort samma sak.

Något säger mig att för offrens del har hudfärgen inte någon som helst betydelse :meh:
 
"Tyvärr så tror jag nog att det skulle kunna hända, nästan, alla.
Men alltså va? Jag har festat sjukt mycket i mina dagar och aldrig har jag varit med om nåt liknande på en fest i vuxen ålder. Jag köper inte alls att det här kan hända nästan alla. Vad är det för relativisering av det som skett? Kan våldtäkt (att utföra dem) också "hända" nästan alla?
 
Men alltså va? Jag har festat sjukt mycket i mina dagar och aldrig har jag varit med om nåt liknande på en fest i vuxen ålder. Jag köper inte alls att det här kan hända nästan alla. Vad är det för relativisering av det som skett? Kan våldtäkt (att utföra dem) också "hända" nästan alla?

Vi pratade om begreppet "inte alla män" och jag tror han menade att män är påverkade av destruktiva strukturer. Varken mer eller mindre än så. Vi hade ingen djupgående diskussion och jag säger inte att jag håller med honom fullt ut, men tycker att han har en poäng.
 
@Singoalla Så "jag tror det här skulle kunna hända nästan alla" = alla blir påverkade av strukturer? Ooookej. Väldigt märkligt sätt att uttrycka det.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 474
Senast: Pratsch
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 085
Senast: cirkus
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 193
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp