Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Sen är det ju det också att alkohol inte ändrar människors värderingar. Alkohol gör inte en människa till sexist, det fixar människan själv. Det alkoholen gör är att sudda bort impulskontrollen. Borg har det här i sig, också, hela tiden.

Instämmer, jag har sett killar mer eller mindre kräla sig fram för de är så packade men de skulle ändå aldrig har gjort något sådant. Det finns helt enkelt inte i dem.
 
Fast det tycker jag är ett problem där man kan visa viss generositet. Om än kanske inte direkt LITA på honom.

Men att det räcker med några glas för mycket för att han ska komma ut som sexistiskt svin.
Men var det verkligen nån enda som trodde att detta var första gången han var dyngrak? Att han fram tills detta hanterat sprit balanserat och moget??
Trodde det var rätt självklart att om man gör så där har man redan ett rejält alkoholbekymmer?
 
Fast det tycker jag är ett problem där man kan visa viss generositet. Om än kanske inte direkt LITA på honom.

Men att det räcker med några glas för mycket för att han ska komma ut som sexistiskt svin.

Absolut att man kan visa generositet. Jag menar bara att han har ett problem som han behöver ta tag i. Inte dricka alkohol, t ex.
 
Är man inte härligt självgod när man delar någons inlägg som tar upp att man troligtvis var en bra finansminister 2011? Varför inte bara be om ursäkt och ligga lågt?
 
Japp. Min misstanke är dessutom att herr B har problem att hantera alkohol överlag - ett sånt här beteende kommer inte som en blixt från klar himmel.

Jag vet en som gjorde bort sig å det grövsta på en stor branschfest. En vuxen man hade sprungit runt med en baguett mellan benen och juckat mot folk. En man i medelåldern, högt uppsatt och far till några barn. Han fick blackouter då han drack. Det hade varit så sen han var ung. Han behövde inte dricka så mkt för att det skulle ske. Klart något de flesta skulle reagerat på även innan man gör ngt som stör andra. Men där och då betedde han sig som en jäkla gris, för första gången.
Han gick i terapi, rehab och drack inte en droppe på 15 år.
Karriären höll på att gå åt skogen efter hans uppförande. Med all rätt.
 
Men var det verkligen nån enda som trodde att detta var första gången han var dyngrak? Att han fram tills detta hanterat sprit balanserat och moget??
Trodde det var rätt självklart att om man gör så där har man redan ett rejält alkoholbekymmer?
Jag har inte funderat på det. Jag ser alltså det sexistiska och allmänt mänskligt vidriga i hans utspel som ett större problem än om han nu tittar lite för djupt i flaskan lite för ofta. Det är inte medmänskliget som väller fram ur honom när han super bort impulskontroll och konsekvenstänkande. Det är inte heller så att han mer "fyllefestligt" dansar på borden eller så. Han blir ett sexistiskt svin. Givetvis har han de värderingarna även som nykter, men under kontroll när han uttrycker sig. Det ser jag som det större problemet.

Det är helt enkelt självklart att om man beter sig som ett sexistiskt svin, så är man ett sexistiskt svin. Alkoholbekymmer kan man ha utan att vara ett svin. Somliga blir snarast mer känslosamma och tex blödiga i flyktingfrågan på fyllan. Men inte Borg, inte.
 
Varför blev TS avstängd? Någon som kan förklara, jag skummade igenom inläggen och hittade inget som bröt mot någon forumregel vad jag kunde se?
Nu är det inte jag som modererat men om du har tidigare varningar så räcker det med en till så får du Bukepaus.
Jag antar också (utan att hunnit läsa igenom hela tråden) att inläggen kan vara borttagna.
 
Nu ska jag inte klappa mig själv på axeln, men jag har nog aldrig varit avsiktligt elak eller kränkande mot någon i hela mitt liv. Det värsta jag och min ex-sambo kunde säga till varandra när vi bråkade var "Du lyssnar ju inte!" eller "Du fattar ju ingenting!" Å då var det STORBRÅK :p

När jag har varit full har jag möjligtvis avbrutit folk mitt i en mening, sluddrat, somnat och kräkts. Att gå till attack på folk tror jag är, som många har skrivit, något man har i sig eller inte. Likaså sexism.
 
Jag har inte funderat på det. Jag ser alltså det sexistiska och allmänt mänskligt vidriga i hans utspel som ett större problem än om han nu tittar lite för djupt i flaskan lite för ofta. Det är inte medmänskliget som väller fram ur honom när han super bort impulskontroll och konsekvenstänkande. Det är inte heller så att han mer "fyllefestligt" dansar på borden eller så. Han blir ett sexistiskt svin. Givetvis har han de värderingarna även som nykter, men under kontroll när han uttrycker sig. Det ser jag som det större problemet.

Det är helt enkelt självklart att om man beter sig som ett sexistiskt svin, så är man ett sexistiskt svin. Alkoholbekymmer kan man ha utan att vara ett svin. Somliga blir snarast mer känslosamma och tex blödiga i flyktingfrågan på fyllan. Men inte Borg, inte.

Precis. Alltså problemet med alkoholen och för mycket arbete kan man känna väldigt stor medmänsklig empati med.

Den uttryckta sexismen kan man inte göra det med, och det har inte med alkohol att göra.
 
De stödjande kommentarerna för Borg beror på att folk nu inser att feministen Anders Borg bara var ett karriärknep. Att han inte är någon löjlig feminist egentligen.

Bestäm dig nu, är det bara ett "karriärknep" eller (som du skrev tidigare) har han "uppenbarligen inte gjort resan till att bli man" och "inte fått utlopp för sin manlighet"?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 474
Senast: Pratsch
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 085
Senast: cirkus
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 193
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 4
  • Fejkljus
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp