Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Så nedlagd pga brist på bevis = påhittad våldtäkt? Vilken skev jävla värld du måste leva i, full av hat och misstänksamhet mot det andra könet.

Brist på bevis brukar inte åstadkomma åklagarens mot anmälan om osant vittnesmål/falsk anmälan vilket det ofta rör sig om i "ungdoms saker"...
 
Orkar fan inte med att sexist nummer 348787323498239842384881 ska få tråden att handla om sina påhittade övergrepp

Tråden är om Anders Borg och allt du skrivit om det @Pegasus63 verkar vara att du tycker det är helt jävla normalt beteende? Eller?? Förklara om du tycker att det han gjorde är okej eller inte

ETA: Jaha du blev bannad ja då kan det bli svårt att få ett svar
 
Orkar fan inte med att sexist nummer 348787323498239842384881 ska få tråden att handla om sina påhittade övergrepp

Tråden är om Anders Borg och allt du skrivit om det @Pegasus63 verkar vara att du tycker det är helt jävla normalt beteende? Eller?? Förklara om du tycker att det han gjorde är okej eller inte

ETA: Jaha du blev bannad ja då kan det bli svårt att få ett svar
Båda är bannade nu. Hoppas på lugnt ett tag nu innan något nytt nick dyker upp.
 
Oj. Har du själv alltså, och många du känner, kallat kvinnor för horor och slampor, blottat er samt tagit andra människor på könsorganen?

Det är verkligen helt främmande för mig och jag ärligt säga att jag aldrig i vuxen ålder varit på en fest där någon gjort nåt liknande.

Jag kan skriva under på det. Inte ens i ungdomlig ålder med många märkliga utflykter har det inträffat något liknande. Det bör inte spela roll hur mycket sprit man dricker och hur jävla utarbetad man är.

Jag har så inihelvete svårt att förstå föklaringar av idiotiskt beteende med att man är full.

Ok om man ramlar omkull, när man är full.
Ok om man sluddrar, när man är full.
Ok om man somnar på fel ställe, när man är full.

Men att bete sig som en total sexistisk idiot bara för att man druckit för mycket. Då har man mycket att arbeta med. Långt utanför maktens korridorer.
 
Intressant att jag sett mängder av personer som skrivit att "Det har hänt mig också eller jag gör liknande på de fester jag är på eller att det inte var så farligt. ".
Men de är väldigt snabba med att skrika "inte alla män" :idea:

Kan de inte bestämma sig hur de ska ha Det?
 
Lite KL,
Jag har alltid sagt att dendär AB, nix, han går fetbort! Så jag är inte det minsta förvånad.

Ja, alltså, jag har aldrig tyckt att Borg är särskilt charmig. Men jag har uppfattat honom som normalt civiliserad. Beteenden som de här, är sådant som jag snarare förväntar mig av de värsta grobianerna i Sd. De framstår ju som helt ociviliserade män, många av dem, även i nyktert tillstånd. Hade det varit några av dem hade jag bara tänkt "jaja, såna är de ju".

Till skillnad från @tanten har jag heller aldrig upplevt något liknande på någon fest.
 
Jodå. Jag har sett en del olämpliga saker i mitt långa liv. Har dock själv inte - så vitt jag vet.... - gjort något ens i närheten.

Det jag mest tänker på är att detta är något privat som kommit ut i offentligheten rätt rejält. Det var privat men någon har tyckt att det borde offentliggöras...

Jag kan känna att en hel del av sånt jag upplevt på fester inte lämpat sig för offentligheten. Det händer skit hela tiden. Just nu var det nån som tyckte att just han borde hängas ut. För att han är en offentlig person och för att han är fd minister.

Allt måste inte hängas ut. Man kan låta det vara. Men effektivt se till att personens rykte fläckas och hen inte får förtroendeuppdrag eller poster på samma sätt.
Det finns en hel drös vittnesberättelser från fester med Palme t.ex. Vilket inte ledde till någon inskränkning i hans karriär. Olika personer har olika vänner...
Ditt långa liv har pågått ca 6 år längre än mitt, högst. Försåvitt det inte är under de senaste åren dina bekanta brukat spåra ur till den grad på fester, så förstår jag inte vad din ålder har med saken att göra. Om detta är erfarenheter du samlat på dig efter 50 år fyllda, låter det faktiskt alarmerande.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 474
Senast: Pratsch
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 085
Senast: cirkus
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 193
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp