amstaff/pitbull = era erfarenheter tack!

Sv: amstaff/pitbull = era erfarenheter tack!

Lät ilsknare än vad det var tänkt att vara... oupps

Jag satte ut en tråd här för att se om det är en hund som kan passa mig,

Men hur ska VI kunna veta om det är en hund som passar DIG? Det kan ju enbart du avgöra. Visst, vi kan skriva ut vad vi har för erfarenheter kring den ena elelr den anrda rasen, men det ÄR en blandras, så individerna kommer ju skilja sig ganka mycket åt. Mitt råd är att åk ut och träffa hunden, umgås med den, och framförallt, ta reda på VARFÖR den ska omplaceras!

Det är just därför jag skriver så gott som alltid i tråden att det är en blandning. Om det är en blandning som har lätt att bli aggresiv så är det ingen blandning för mig, men däremot om bladningen kan vara en utmärkt hund. Av era olika erfarenheter så får man en helhet av hur raserna upplevs. Givetvis är det bara i grova drag som jag tar tråden eftersom detaljer kan komma först när jag ser hunden.

Jag har träffat många amstaffar och tycker att just den rasen är underbar men jag har aldrig sett en pitbull och vet heller inte hur dom är i sättet. En blandning av dessa hundar är min enda erfarenhet är dom som finns i stan, dom som sänker en ras pga sina konstiga ägare :crazy:

Men varför inte skaffa en amstaff då?

Personligen skulle jag inte vilja ha en sådan omplacering, men det är ju jag. Jag skulle dock ta reda på omgående varför den omplaceras och träffa hunden!

det tror jag e ren bullshit!! har du källor för det du säger??

finns det nån bättre belöning till en kamphund som gjort nåt bra än att få dra i en liten trasa??

jag tror precis som Calazirya att om man inte låter hunden göra det den är ämnad för så ger det utlopp för att den gör det själv på egen hand.

om jag ska vara ärlig så tror jag detta är nåt du har hittat på för att det ska vara speciellt att ha med kamphundar att göra. att det är farligt att kampa med dem.. :crazy: de är som vilken hund som helst om du behandlar dem som sådan och att du låter de hålla på med det de är ämnade för att göra. en hund måste få utföra sin uppgift för att vara tillfredsställda. och de som inte förstår det har inte förstått hundens natur.

Senast ändrad:

Men herregud.

Skriver man om en specifik sak på ett forum ( som du just gjorde ) så är det väl självklart attt man måste ha belägg för påståendet, eller hur ?

Och då talar man om fakta som du kan lägga fram, jag skiter blanka sjutton i vad din instruktör säger om du inte kan lägga fram exakt vad instruktören säger, förstår du hur jag menar?

Vad är patetiskt med debatten ?

Eller är det så att du inte kunde hävda att jag har fel eller tala emot mitt exempel och då drar du till med: JA men min mycket duktiga super kunniga kamphundsinstruktör har faktiskt sagt så...

/ C som blir lite grinig när folk är otrevliga

Jo tack, ja märker att du/ni är lite griniga..

Varför jag inte vill ha en diskussion över att kampa eller inte är pga att det var inte detta denna tråd handlade om.. (med respekt till tjejen som hade lite frågor om blandningen amstaff/pit).

Jag tror att man kan till viss mån ta bort m hjälp av rätt träning vissa "drifter" hos ett djur.
Pitbullen har ju avlats fram till att vilja slåss mot hundar, inte för att den är aggressiv utan för att den tycker det är kul helt enkelt. Sånt vill ja inte ha hos min hund och det tror jag man kan träna bort (eller rättare sagt, inte plocka fram..).

Eftersom du inte tror att man kan detta så är väl din hund om du nu har en "kamphund" hundilsk???

Ett sätt att tillfredsställa sin pit/amstaff utan att kampa med denne är att låta den använda huvudet! Träna sök, lär den olika trix m.m. är jätte bra stimulans för dessa hundar och för alla hundar.

Så du tror på fullaste allvar att du kan plocka bort en drift som avlats på i generationer ?

Min kamphund som jag kampar med ( i positivt syfte ) fungerar med alla djur :), det gör alla andra staffar också som jag känner till.

Bebben här på Buke kan definitivt påvisa att kontrollerad kamp INTE gör att hunden blir ilsk på andra hundar, det är ju det man vill undvika genom att låta hunden få kampa kontrollerat och under reglerade former.

Senast ändrad:

Ja det tror jag.

Och som jag skrev tidigare så får du göra precis som du vill, ja bryr mig inte. Inget man behöver bli otrevlig för..

Istället för att ordkriga här om att kampa eller ej så är du välkommen att ringa mig ist. PMa mig så ska du få mitt nr, så kan vi fortsätta vår diskussion per tel ist.

Nej precis, det är inget att bli otrevlig över och jag tendera till att besvara ett otrevligt inlägg lite syrligt!

Alla blir vi saliga på vår tro.

Hur vet hunden när det är kontrollerade former eller inte??

Ett sätt att tillfredsställa sin pit/amstaff utan att kampa med denne är att låta den använda huvudet! Träna sök, lär den olika trix m.m. är jätte bra stimulans för dessa hundar och för alla hundar.

Du verkar ju tro att kamplust är bara när hunden drar i en trasa eller liknande det är ju hunden arbetslust inräknat i kamlusten också tar du bort det så lär du inte ha nån motor till söket så det lär bli svårt o träna. Sen de flesta framgångsrika ekipage använder just kamp som belöning.

Jo det har jag visst!

Jag kampar inte med min hund och han har en jäkla motor! :)

Tack! Jag har ett iaf, motsatt till dig.. :rofl:

Tack! Jag har ett iaf, motsatt till dig.. :rofl:

Tydligen inte efter som jag åtminstonde begriper att även mormors rottweiler som bara går söndags promenader kan ha en stor kamplust trots tanten aldrig kampat med huden.det handlar ju om ärvda egenskaper inte vad du lyckas klåpa till.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Hundträning Visste egentligen inte hur jag skulle skriva rubriken. Jag har en hane på 2 år som tyvärr har blivit hundrädd/hundaggressiv mot...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: KasperTim
·
T
Övr. Hund Jag fick ett mail idag om att Norge förbjudit försäljning och överlåtning av amstaff och amstaffkorsningar.Redan sedan tidigare har det...
2
Svar
29
· Visningar
8 262
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka