amstaff förbjuden i Norge?

Sv: amstaff förbjuden i Norge?

Jag blir lite förvirrad när du skriver Amstaff i början och sedan går över till Staffen.

Det är olika raser och Staffen är inte olaglig i Norge medan Amstaffen är det.
En relevant fråga?Var är frågan?Jag ser bara ett påpekande....

dom har varit totalförbjudna i norge länge!!

räcker med att hunden LIKNAR på en amstaff eller pitbull och inte har papper för att motbvevisa det så blir den avlivad.

Du har rätt jag skrev:

Jag blir lite förvirrad när du skriver Amstaff i början och sedan går över till Staffen.

Det skulle ha varit ett frågetecken bakom den meningen, men jag skriver klart att jag bli förvirrad och det följs av ett påpekande att det är två skilda raser, vad är så fel med det inlägget att man måste svara med taskig attityd ?

Du börjar bli rätt löjlig nu så jag lämnar diskussionen.

*kl*

jag har hört att dom har börja överlägga att även staffen ska ingå i detta förbud. stämmer det?? nån som vet svart på vitt? det var en aktiv i skk som sa detta om norksa kennelklubben.

Det har "några" sagt länge, tror dock inte att det ligger någon tyngd bakom spekulationerna.

okej. jag antog att de kunde vara mycket snack bakom det. sen hur mycket som händer elelr hur sant de e är det väl färre som vet.

poängen är att det är svårt att se skillnade på dom, särskilt när det rör sig om blandisar. och det har förekommit att folk kallat sina amstaffar för staff-blandisar.

därav förslag om att förbjuda alla hundar av den typen.

Precis :)

Men jag ser inte längre vad människan skriver, jag har ju lämnat diskussionen om skrivfel vs rasfel ;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 454
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 897
Senast: geting
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 072
Senast: Lazio
·
Övr. Hund Kom och tänkte på det. För någon vecka sedan när jag var ute med hunden så gick vi till en äng som vi har här i området där folk brukar...
2
Svar
20
· Visningar
2 685
Senast: skuggan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010