amstaff/pitbull = era erfarenheter tack!

Sv: amstaff/pitbull = era erfarenheter tack!

Ja det är en renrasig am pitbullterrier.

Fast h*n har ju lite rätt i det hon säger faktiskt.

Jag skulle dock aldrig dra det så långt och säga att en kamphund kampar för att den tycker att det är kul ..

En kamphund kampar (slåss) inte genom aggressivitet, kampen är positiv och kamphunden får ( hur ska jag skriva så ingen missförstår ) en "kick" av att kampa ..

Lite halvkasst ex men ungefär som en draghund som får dra eller en BC som får valla..

Åh tack, fel formulerat av mig kanske. Det är precis det du skriver som jag vill få fram. Men lyckas sådär... :crazy:

klart du ska kampa din hund, alla kamplekar är roliga, så länge du har kontrollen. inte kampen som stör mig utan om den som kampar inte kan ha koll på läget. en kamp hund e inte mera kampbenägen än andra bara för att du leker med den.

så skojja och ha roligt, jag tror att bland alla dessa blandade åsikter, så glömmer vi att alla människor e olika, så även hundar. eftersom jag själv föder upp dom så har jag ofta stött på olika individer. ( hundar alltså inte människor ^^ )

klart att även en liten hund kan vara farlig, inte tycker jag att det är direkt upphetsande att bli biten bara för att hunden e liten =)

Jag tror vi talar om olika sorters "farlighet".

Du talar om "rädslan" av att bli biten, jag talar om "rädslan" av att bli allvarligt skadad.

Där i ligger skillnad för mig iaf, en papillon kan jävlar i min själ bli förbannad och hugga, men det blir inte alls på långa vägar den skada som om en pitbull/amstaff hugger !

*knapplån*

Var snälla och sluta förstör min tråd med era olika pajkastningar! Jag tycker att var och en av er i tråden medför en viktig del och synpunkt men tänk på hur ni skriver, jag vill gärna behålla min tråd på buke tills dess att jag skaffar en hund.

Till någon i tråden som tyckte att jag skulle skaffa en amstaff, så kan jag upplysa om att det är den rasen som jag är mest intresserad av utan denna blandning. Anledningen till att jag ens tänker tanken på denna blandning beror på att jag vill ha hundens mamma och jag hoppas att hunden ifråga har sin mammas sätt. MEN jag skulle ALDRIG skaffa en sådan blandning någon annanstans. Jag kan kolla upp all fakta om hunden genom att den kommer ifrån samma stad, och min lillebror vet mkt väl vilka dessa personer är. Men det verkar inte bli någon amstaff/pitbull för min del eftersom min bror verkar inte ha kollat med hundens uppfödare än. Jag kollar ständigt olika hundannonser efter "min rätta hund", så vad som helst kan hända under tiden.

Jag ber om ursäkt om du upplever det så, men jag tycker inte att jag kört med pajkastning alls!

nej, inte du och inte heller alla personer i tråden. Men ett fåtal andra "pajkastar" sönder min tråd ...

nej, inte du och inte heller alla personer i tråden. Men ett fåtal andra "pajkastar" sönder min tråd ...

Just pitbull/amstaff och dyl "kamphundar" väcker mycket känslor.
Så jag vill att du ska få en sån nyanserad bild av rasen/raserna som möjligt och därmed oxå ifrågasätta vissa uttalanden.

jag hoppas iaf att du såg mitt första inlägg där jag gav min bild av iaf apbt. Lycka till med sökandet av den nya familjemadlemmen!:)

Annars kan jag tala varmt för "min" ras..

Nämligen en Ministridsgris:

5e751e97-6021-4ebf-8792-165105b3446a4.jpg

;)

eftersom du inte ens vet vilken ras sin bekanta har så är den nog inte så renrasig som den är.

jag har en otroligt jobbig känsla över att du snackar så mycket skit om saker du inte ha nån aning om. både om kanmhundar och trävhästar.. :crazy: håll dig till dina bokmärken så gör du ingen skada nån stans. ingen lyssnar på dig iafl som du skämmer ut dig. det jag sett inne på trav från dig räcker för att veta hur inkompetent du är i de flesta frågor.. så sluta snacka skit om denna ras då du inte ahr nått som helst kött på benen. :crazy:

Den är hur renrasig som helst, namnet var mer ovanligt, import, full stam.

Om ditt övriga citat: - Hur kan man göra skada när ändå ingen lyssnar?
Och hur mycket skit har jag snackat? Får man inte nämna faktiskta händelser utan att det är skitprat?
Många kamphundsförespråkare lever i en glasbubbla, precis som en del travfolk, man får inte komma med minsta negativa åsikt, då kommer alla taggar ut samtidigt som det inte finns något fel och allt motparten påstår är bara förtal.

Du kommer inte ihåg namnet på rasen? Då var det inte en amstaff eller pitbull iaf. Det är nämligan oftast dom som går under order "kamphund".

Nej, det var inte amstaff, pitbull.
Rasen är stor, muskulös, kraftig, lite platt nos, bred i nosen, lite slapp hud, på gränsen till rynkig.

och dessutom så skulle man kunna kalla en golden som är tränad till hundfight för kamphund.

Nej det skulle man egentligen inte. En kamphund är en hund av en ras som bär på en oerhörd lust att kampa-och har en historia bakom sig som renodlad kamphund.

nä inte på det sättet som du menar. men jag har sett en golden på nätet som deltagit i hundkamp mot rena kamphundar, och den hunden var ingen svensson hund för mig. den var tränad för att döda och gjorde det genom både kamplust, rädsla och aggression. :(
kanske finns ett ord för ickekamphundar och deltar i kamp?

:love::love:

Vad är det för ras, så supersöt

Som radon skriver så är det en Eng Staffordshire Bullterrier, den rätta rasen som går under " the nanny dog " i UK.

Den ras av dom som diskuterat här där man avlat längst på att få ner den extrema kamplust.

I dag börjar fler och fler göra MH med sina Staffar innan de går i avel, vilket är bra !

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 564
Senast: IngelaH
·
Hundträning Visste egentligen inte hur jag skulle skriva rubriken. Jag har en hane på 2 år som tyvärr har blivit hundrädd/hundaggressiv mot...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: KasperTim
·
T
Övr. Hund Jag fick ett mail idag om att Norge förbjudit försäljning och överlåtning av amstaff och amstaffkorsningar.Redan sedan tidigare har det...
2
Svar
29
· Visningar
8 262
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka