Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OM jag skulle se en sådan hund så skulle jag nog anse att dess ägare är rätt egoistisk faktiskt, men det är ju inte min sak att lägga mig i vad andra gör i en sådan situation.
Deras hund, deras val liksom..
Jag är inte den som är den, men detta var lite scary: http://www.youtube.com/watch?v=Wu_3merZdYA
Nu är inte den hunden amputerad förvisso, så den har ju inte vetat något annat. Men ändå, den lär ju få förslitningsskador ganska tidigt.
men lider hunden?
Jag är inte den som är den, men detta var lite scary: http://www.youtube.com/watch?v=Wu_3merZdYA
Nu är inte den hunden amputerad förvisso, så den har ju inte vetat något annat. Men ändå, den lär ju få förslitningsskador ganska tidigt.
Fast det där är ju bara vidrigt , dels för att det är förbannat onaturligt för hunden fysiskt att gå i den ställningen. Höften vinklas riktigt illa och bakben/rygg/höftområde som inte är byggt för att belastas på det sättet utsätts sannolikt för ganska stor påfrestning.
Det där är ju regelrätt djurplågeri.
*KL*
Jag funderar också hur långt man kan gå för att få ha kvar sin hund? .
Jag tror att den lider ja, nu vet den förvisso inte bättre just denna hunden utan har alltids levt så, men en hund ska ändå kunna leva så naturligt som möjligt. Ett ben som saknas bak tycker inte jag är hälften så allvarligt som en stomipåse där hunden har ett mer egentligt handikapp och måste ha hjälp att göra sina behov-Inte schysst. En trebent hund klarar sig gott o väl själv. Annat vore det om den var tvungen att ha en krycka eller annat hjälpmedel för att det inte gick annars.Men lider hunden av det? Förslitningar kommer ju komma i vilket fall. Och förmodligen får även trebenta hundar pålagringar och förslitningar.
Malinois är en väldigt graciös och nätt hund och eftersom att jag tycker att det beror på fall till fall tror jag också att hundar an nättare typ klarar sig bättre med ett ben som fattas den. Dels för att dom oftast är smidiga och har lätt för rörelse men också pga av sin låga vikt. En tung hund har det värre och där är jag helt emot.Jag är säker på att även den piggaste Mallen skulle klara sig på 3 ben, och få sitt rörelsebehov tillfredsställt. Men är det rätt att göra så? För mig, absolut inte
Precis! Min åsikt är att det är av enbart egoistiska skäl man låter en hund gå igenom en sådan operation.......
Förslitningar kommer ju komma i vilket fall. Och förmodligen får även trebenta hundar pålagringar och förslitningar.
Var tycker ni om att amputera ett ben på en hund? Är det något ni finner ok, eller helt förkastligt?