Amninshysteri!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Amninshysteri!!

Då blev jag mkt glad att någon kan vara snäll o ge en positiv kommentar ibland=)
Då ska jag också ge dig beröm! :) Jag pumpar nämligen också ungefär en gång per dag. För att ha som reserv när jag åker bort några timmar- en dag och pappan är ensam med barnet. Det tar längre tid och är mer "meckigt" att pumpa än att ge barnet bröstet direkt. Så; att pumpa ut för att "helamma" den vägen - det kan jag tänka mig är ett "grovjobb" - rent tidsmässigt tar det ju mycket mera tid än att amma direkt från bröstet.
Om man inte kan amma av någon anledning så förstår jag att man inte orkar i längden att pumpa ut så mycket mjölk att barnet kan livnära sig helt på bröstmjölken. Klarar man det i några veckor- någon månad så tycker jag det är BRA gjort!
 
Sv: Amninshysteri!!

Okki tack för rådet. Jo det börjar "sina" lite här.. Men jag e glad att hon fått bröstmjölk dom här månaderna iallfall.. :)
 
Sv: Amninshysteri!!

Det ska du vara också. Jag beundrar er som pumpar faktiskt. En i min mammagrupp har pumpat i 4 månader nu, och jag tycker det är skitstrongt
 
Sv: Amninshysteri!!

Det finns inget som hellst behov av Bröstmjölk på BB. Det finns ersättning som i många fall faktiskt är bättre än Bröstmjölken.

Som vilka då? Och hur skulle det kunna vara BÄTTRE? Nu pratar jag inte om ev lika bra utan bättre.

Om det är som du säger borde vi ju skippa att amma våra barn helt, vi kunde även sluta låta våra djurungar gå med sina mammor...om nu ersättning är bättre än modersmjölk.
 
Sv: Amninshysteri!!

Vad bra att du pumpar, tycker de som orkar med det verkligen är superduktiga,provade det ett par veckor och tyckte det var bra mycket jobbigare både än att amma eller ge ersättning...roligt att det funkar för dig.
 
Sv: Amninshysteri!!

Det finns inget som hellst behov av Bröstmjölk på BB. Det finns ersättning som i många fall faktiskt är bättre än Bröstmjölken.

Nej, det finns ingen ersättning som är bättre än bröstmjölk.

Hade jag kunnat ge bröstmjölk istället för ersättning hade jag gladeligen gjort det.

Däremot hade jag inte kunnat låta någon annan amma min dotter.
 
Sv: Amninshysteri!!

Jag tycker att det är vidrigt med amning! Och det står jag för!
När BM började tjata på mig om varför inte jag skulle amma så bad jag henne fara och flyga! Och sen när de på BB kom TROTS att de visste att jag inte skulle amma och ville pracka på mig nån annan morsas mjölk så bad jag dom drick den själva! Jag tyckte det var så vansinnigt fräckt!
En nära vän till mig blev tvingad att amma på BB vilket resulterade i att hon tog bebis och drog dagen efter förlossningen för att hon kände sig så förnedrad och äcklig över BMs påhopp! Även hon blev erbjuden mjölk till sin bäbis men hon avböjde oxå!

Jag tycker det är PINSAMT med mammor som påstår att man är en sämre mamma eftersom man inte ammar! Precis som om mamma rollen sitter i brösten :mad:
Nä det är så dumt så det finns inte! Banren mår lika bra med ersättning som med mjölk! Känner mååånga både vuxna och barn som aldrig blivit ammade och alla de mår fin fint!

Det där amning är bäst för barnen tjaffset köper jag alltså inte!!!
Det bästa för barnet är en mamma som mår bra! Det bästa för barnet är att växa upp i ett tryggt bra hem med bra kontakt med både sin mor och far.

Ja det är ju upp till henne hur hon känner! Jag personligen hoppas ju att hon inte tänker amma sina kommande barn...

Min syn på ammning är inte det minsta skev! Alla folk uppfattar saker på olika sätt och att jag inte tycker likadant som du innebär INTE att min syn på saken är skev!

Och jag säger det igen samma sak som jag talat om förut:
Hade jag nu ammat så hade jag förmodligen inte levat idag!
 
Sv: Amninshysteri!!

Japp det vågar jag säga! För att bröstmjölken ska vara optimal så behöver mamman äta rätt och gärna röra sig. Ersättning däremot är näringsriktig och vitamniner och anat finns alltid där i rätt mängd!
 
Sv: Amninshysteri!!

Men alltså, är du på riktigt?

Hur kan du hoppas att din dotter inte ska amma när hon ska ha barn?

Jag tycker verkligen din syn på amning är skev :crazy:

Okej att du inte ville amma, det är väl ingen här som ifrågasatt det, men att börjar propagera för att ersättning är bättre än bröstmjölk är verkligen till att ta ett steg för långt.
 
Senast ändrad:
Sv: Amninshysteri!!

Japp det vågar jag säga! För att bröstmjölken ska vara optimal så behöver mamman äta rätt och gärna röra sig. Ersättning däremot är näringsriktig och vitamniner och anat finns alltid där i rätt mängd!

Har du någon källa för det,eller är det eget tyckande?
 
Sv: Amninshysteri!!

Men alltså, är du på riktigt?
Japp jag är livslevande! Fast jag är uppfödd på Ersättning!:devil:
Hur gammal är du?
25 friska år
Hur kan du hoppas att din dotter inte ska amma när hon ska ha barn?
Ja det är inget svårt!

Jag tycker verkligen din syn på amning är skev :crazy:
Näpp jag tror det är din syn på mig som icke ammare som är skev!:crazy:http://www.expressen.se/1.349697

Okej att du inte ville amma, det är väl ingen här som ifrågasatt det, men att börjar propagera för att ersättning är bättre än bröstmjölk är verkligen till att ta ett steg för långt.
Så man får inte säga sin åsikt mot ammning?
 
Sv: Amninshysteri!!

Ja, det är väl ungefär vad man brukar stoppa i sig?

Såvida man inte äter extremt onyttigt så är det nog ingen större fara.

Varför tror du sjukhusen vill ha bröstmjölken och det ofta rekommenderas att lämna mjölk dit om man kan?

1: För att det är det bästa för barnet?
2: För att de tycker att det låter som en kul idé?
 
Sv: Amninshysteri!!

Jag tycker ju inte att man kan säga att det ena är bättre än det andra... För barnen växer upp och blir friska och starka i vilketfall och det är väll ändå det som är det viktiga???
 
Sv: Amninshysteri!!

Det finns inget som hellst behov av Bröstmjölk på BB. Det finns ersättning som i många fall faktiskt är bättre än Bröstmjölken

Det är ju faktiskt DU som sitter och skriver att ersättning är bättre för nyfödda bebisar och att det inte finns något behov av bröstmjölk på BB. Däför undrar jag varför du tror att sjukhusen så gärna vill ha bröstmjölken som de tom betalar en hel del för?

Billigast och smidigast vore ju annars om de tyckte att det gick lika bra att blanda ihop lite ersättning? Men något måste det ju vara eftersom de gärna vill ha bröstmjölken och tycker den är viktig,eller?
 
Sv: Amninshysteri!!

Förövrigt anser ju både MVC & BVC att även om man är rökare så är det bättre att amma än att ge ersättning...något måste det ju handla om, mer än att de skulle vara hysteriska?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
2 259
Senast: Lingon
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
816
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 880
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva av mig och dethär är INTE kritik mot nån så ingen be höver tro det. Men jag mår så fucking jävla dåligt och jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp