Maila kommunen, de är skyldiga att se till att det kommer fram till handläggaren. Och ge inte upp innan du faktiskt har fått ett svar från den som är den som "beställer" tjänsten, inte dom som utför den. Du har ett behov som du inte får hjälp med i dagsläget.Det är mycket distans nu i början men vi är på plats ibland och det blir mer av det framöver. Jag har 1 timme enkel resa till skolan så jag får räkna med att vara borta mellan 7.30 och 17.00 de dagar jag måste vara på plats. Vi får reda på vilka dagar vi ska vara på plats fredag veckan innan. Och när jag kommer hem vid 17 så är jag rätt mör och har inte riktigt någon ork kvar till boendestödet.
Lunchen är 45 minuter varje dag. På den tiden hinner jag inte med boendestödet. Jag har 2 timmar beviljade men får i praktiken 1 timme och 45 minuter (eller fick rättare sagt.) Jag har fått all min tid i ett svep, inte uppdelat. Antagligen för att boendestödet har lång restid till mig så planeringsmässigt var det väl bäst så.
Jag kan inte se att det finns utrymme för boendestöd i mitt schema, som dessutom varierar vecka för vecka.