Jag tycker du bör kontakta budgetrådgivaren i din kommun, det är gratis, ifall det finns fondmedel att söka eller liknande. Rent generellt för att få mindre ångest över ekonomin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns som om det enda jag har att välja på är antingen misslyckade studier eller misär hemma. Pest eller kolera liksom.Men kan det inte vara värt det att missa ett par timmars studier i veckan mot att få behålla boendestödet? Ibland är det ju så, schemat går inte ihop och man får välja. Hellre boendestöd på den tid som passar dem, än inget stöd på en tid som passar dig.
Hinner du laga mat för hela veckan på de två timmar boendestödet varit där, eller hur har du gjort med maten tis-sön tidigare?
Jag tror inte att man hör till fonders målgrupp när man som jag har sparade pengar (som dock är öronmärkta för annat.)Jag tycker du bör kontakta budgetrådgivaren i din kommun, det är gratis, ifall det finns fondmedel att söka eller liknande. Rent generellt för att få mindre ångest över ekonomin.
Jag lyckas inte klara av dagens hemuppgift i skolan, p.g.a. det här strulet. Är det nu det är dags att misslyckas med skolan?
Absolut inte.Jag lyckas inte klara av dagens hemuppgift i skolan, p.g.a. det här strulet. Är det nu det är dags att misslyckas med skolan?
Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.Nej du har en dålig dag. Du får lämna in sent/eller vad ni har för alternativ. Imorgon är en ny dag
Syftet med skolan är att du ska lära dig nya saker. Det var sällan jag hade svaren i huvudet på en hemuppgift. Att lära sig hur man tar reda på något man inte vet är också en del.Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.
I morgon är det lördag och då är min uppgift att laga mat, men jag brukar inte lyckas med sånt. Så att orka med skoluppgift under helgen vet jag inte om det är möjligt.
Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.
I morgon är det lördag och då är min uppgift att laga mat, men jag brukar inte lyckas med sånt. Så att orka med skoluppgift under helgen vet jag inte om det är möjligt.
Inte är det meningen att du ska ha alla svar i huvudet! Det är ju själva letandet - och funderandet - som gör att man lär sig nya saker.Jag vet inte om jag klarar uppgiften alls eftersom jag inte har alla svar i huvudet utan måste leta svar. Så det blir sen inlämning eller inte alls.
En del frågor är så knepiga att jag inte alls vet var jag ska hitta svaret.Syftet med skolan är att du ska lära dig nya saker. Det var sällan jag hade svaren i huvudet på en hemuppgift. Att lära sig hur man tar reda på något man inte vet är också en del.
Nej, inte i närheten. Det finns bara pizzerior här. Man får åka några mil för att komma till något som liknar en restaurang. Där är maten svindyr om man äter dagens mat. Vet inte om de säljer matlådor.(Ang mat,
Har du någon restaurang i närheten? Fråga om de säljer matlådor alternativt säljer gårdagens matlådor.
Vi säljer gårdagens för reducerat pris och det är typ så folk slåss över dom! )
Ta kontakt med någon studiekamrat för tips?En del frågor är så knepiga att jag inte alls vet var jag ska hitta svaret.
Du gör ditt bästa, du gissar lite och du pratar med dina studiekompisar. Eller så lämnar du frågan tom och säger att du inte lyckades svara på den.En del frågor är så knepiga att jag inte alls vet var jag ska hitta svaret.
Det är ju fusk. Och varför skulle en klasskamrat vilja hjälpa till med att fuska?Ta kontakt med någon studiekamrat för tips?
Nej, det är inte fusk. Det är väl inget prov? Man får hjälpas åt.Det är ju fusk. Och varför skulle en klasskamrat vilja hjälpa till med att fuska?
Jag kan inte göra så. Jag anser att det är fel.Nej, det är inte fusk. Det är väl inget prov? Man får hjälpas åt.
Självklart är det inte fusk, man pluggar ju tillsammans med andra hela tiden känns det som. Ett bra sätt att lära sig på.Det är ju fusk. Och varför skulle en klasskamrat vilja hjälpa till med att fuska?
Varför skulle det vara fusk? Att dela tips om var någonstans man kan leta efter information är verkligen inte likställt med att fuska!Det är ju fusk. Och varför skulle en klasskamrat vilja hjälpa till med att fuska?