Wille
Trådstartare
Jag är kräsen med kläder. Jag vill att de ska vara snygga. Det är långt ifrån alltid som Erikshjälpen har något jag vill ha även om det hänt att jag handlat kläder där. Och de har ändå inte t-shirtar och trosor som jag behöver mest av.Angående kläder så hör med kyrkan om de kan hjälpa till eller om det finns någon annan organisation. Erikshjälpen/röda korset? Där finns det riktigt billiga kläder och köper du 1 plagg där varje månad så blir det inte så hög kostnad per gång.
Som jag skrev, du vet faktiskt inte OM du går upp i vikt av nästa medicin. Lita på läkaren och låt bli att läsa bipacksedeln. Jag tyckte min förra läkare var en idiot rent ut sagt när jag först fick honom och fattade inte alls varför han satte in den medicin jag fick. Åt den bara för att få testa annat senare. Men det visade sig att han tänkte helt rätt och jag fick så lov att erkänna jag faktiskt hade tvång som orsakade rejäl ångest och medicinen hjälper väldigt mycket. Den enda anledningen till att han inte är min läkare idag är för att han bytte tjänst och jobbar inom en annan del av psykiatrin idag.
Jag har inte missat någon undervisning. Jag har bara inte gjort en uppgift i tid, men jag har fått mer tid för den. Det har även flera av mina klasskamrater fått.Du missar ju undervisning nu också, vad är skillnaden? Är det bättre att missa undervisning pga inget boendestöd än att missa undervisning pga boendestöd?
Det låter mindre som en rävsax än kompromissläge. Du vill sköta studierna perfekt, men nu verkar ju inte det vara ett alternativ. Om du nu inte kan svara på någon fråga, eller får diskutera med en kursare för att kunna svara, men då får loss tid för boendestödet, så låter det för mig som en möjlig lösning.
Så är det för alla, tänker jag. Ibland går schemat inte ihop, och så får man flytta och pussla och sänka kraven, så att man får ihop det.