Alternativ till boendestöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Portionen under tian har både billiga och lätta recept. Rekommenderas :)
Jag har bläddrat en del bland de recepten och tycker inte alls att recepten är lätta.

Jag brukar göra kikärtsgrytan ibland som finns på den sajten och tycker den är ett jätteprojekt att göra.
 
För att inget blir bättre ändå.
Det kanske kan kännas bättre efter ett tag när man går emot det man tycker är jobbigt.
Bara äggula? Vad gör man av vitan? Kastar? Och blir det inte bara kladdigt med rå äggula? Jag vill ju ha mina ägg väl tillagade.
Äggvita kan man göra otroligt mycket gott med, det går även att frysa ner och spara länge om man vill.
 
Gillar inte såsiga ägg.
Men det blir ju inte som ett ägg! Gillar inte heller löskokta ägg men har ofta äggula i min pasta. Prova, vad mer kan hända än att det inte var din grej.

Du är hemskt fyrkantig och avfärdar allt och kan aldrig tänka utanför din box eller ens prova något annat sätt. Bara ditt sätt är det rätta oavsett om det gäller hur du förväntar dig andra människor ska uppföra sig, skola, laga mat, trädgården, städa och livet.

Hur tror du då att något ska ändra sig för dig?

Och har du en hang-up kan absolut ingen annan lösning alls vara möjligt. Nu har du dessutom i din redan snäva värld en ICA butik du vägrar handla i.
 
Man blir ju liksom aldrig klar. När man gjort något så finns det alltid mer att göra. Behovet att göra saker är oändligt. Och det är tröstlöst.
Ja livet är ju en enda lång resa som inte blir klar.
De gäller att njuta av själva resan.
Om det bara är färdigt som räknas så behövs ju riktigt små projekt som blir färdiga hela tiden.
Srycka upp elefanten i små hanterbara bitar.
 
Ja livet är ju en enda lång resa som inte blir klar.
De gäller att njuta av själva resan.
Om det bara är färdigt som räknas så behövs ju riktigt små projekt som blir färdiga hela tiden.
Srycka upp elefanten i små hanterbara bitar.
Hela livet är bara en enda jobbig ansträngning i uppförsbacke hela tiden. Det finns inget att njuta av.
 
[...] Jag vill ha det bästa möjliga resultatet. Halvmesyrer är inget för mig.[...]
Jag har varit universitetslärare precis som @Mabuse är och undervisar fortfarande på universitetet av och till. Nu är det inte en universitetskurs du går och jag vet inte jättemycket om vilka alternativ det finns för dig när du är färdig, men studier är oftast inte bara en fråga om att lära sig fakta eller praktiska moment (i mitt yrke behöver man utbildning i båda). Det är också fråga om att lära sig metod och att samarbeta med andra människor. Det behövs nog i stort sett alla yrken.

Du kan ha alla rätt eller högsta betyg på varenda tenta/vartenda prov. Men det är inte vad som avgör om du kommer att bli duktig på det du gör när du väl är klar med utbildningen. Att kunna samarbeta med andra, lära sig av andra och dela med sig av det man själv kan till andra är däremot extremt viktigt. Att kunna ta emot och ge input. Nu har du chansen att börja utbilda dig själv i det genom att ta hjälp av och hjälpa dina studiekamrater.

Så "bästa möjliga resultat" innebär inte att du kan svara exakt rätt på precis allt. Bästa möjliga resultat är mer komplext.

[...] Bara äggula? Vad gör man av vitan? Kastar? Och blir det inte bara kladdigt med rå äggula? Jag vill ju ha mina ägg väl tillagade. [...]
Jag gör pasta eller nudlar med ägg och använder hela ägget. Det går bra det också. Om du inte vill ha ägget krämigt rör du någon minut extra så att det stelnar mer.
 
Det är ju så det är tyvärr i livet, håller med om att det är jobbigt men det är ju samtidigt så det är. Det går nog inte att komma undan det om man samtidigt ska få dom bra stunderna.
Jag har ju inga bra stunder alls. Förr levde jag en stund när jag red, men sen var jag tvungen att sluta och nu existerar jag bara. Och det är rätt meningslöst att bara existera.
 
Får du någon medicinering nu för depression och ångest? Kanske du behöver ett läkarbesök.
Ja, jag går på maxdos antidepressiv medicin och lite stämningsstabiliserande medicin. Jag äter också medicin mot ångest men vet inte om den någonsin har fungerat. Nu har jag lyckligtvis inte haft så många stora ångesattacker på drygt ett år, men det är nog inte medicinens förtjänst.
 
Ja, jag går på maxdos antidepressiv medicin och lite stämningsstabiliserande medicin. Jag äter också medicin mot ångest men vet inte om den någonsin har fungerat. Nu har jag lyckligtvis inte haft så många stora ångesattacker på drygt ett år, men det är nog inte medicinens förtjänst.
Kanske skulle det vara läge att byta antidepp, till något som ger dig en bättre grund att stå på. Det känns som att du rasar i botten vid minsta instabilitet i tillvaron nu och så ska du inte behöva ha det, tycker jag. Något att diskutera med vården.
 
Jo, jag får ta av sparade pengar när jag inte får ihop det. Jag har nu sett två ställen i byn som säljer matlådor. Kostnaden varierar mellan 25-40 kronor.

Biståndshandläggaren sa något om det, men tror man måste vara oförmögen att handla mat för att få det. Annars var man hänvisad till de frysta färdiga rätterna i mataffären (som nästan aldrig är vegetariska så utbudet är synnerligen begränsat. Jag tror dessa rätter är orsaken till att jag hade magproblem ofta förut). Det var så jag uppfattade det. Och jag klarar ju av att handla själv.
Är det vegetariska rätter du önskar är det ännu lättare med tortilla-lösningen. I med bönor eller liknande från tetra i stället för kyckling, färs eller nåt.
 
Kanske skulle det vara läge att byta antidepp, till något som ger dig en bättre grund att stå på. Det känns som att du rasar i botten vid minsta instabilitet i tillvaron nu och så ska du inte behöva ha det, tycker jag. Något att diskutera med vården.
Känns bara som en stor risk. Tänk om det inte alls hjälper utan jag går upp i vikt i stället. Jag har redan stora problem med min vikt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 749
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 211
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 050
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp