Sv: Älskade lilla hund...
Tack.
Jag pratade med en kompis på msn idag, och hon tyckte att jag skulle skärpa mig för "det var ju bara en hund"... men hallå! Hon var en av mina allra bästa vänner, hon var alltid med mig, jag älskade henne och jag tror att hon älskade mig också.
Hon ville alltid att jag skulle vara glad och må bra. När jag var ledsen kände hon det direkt och hon kom och knödde sig upp i mitt knä och la sin fina lilla tass i mitt ansikte. Nu kan hon inte göra det längre.
Nu när jag hade behövt det som mest.
Det är så himla jobbigt att vara hemma. På jobbet fungerar det ganska bra, då måste jag tänka på annat hela tiden och jag har glada och trevliga arbetskamrater.
Men hemma finns alla minnen. Visst, egentligen VILL jag lukta på hennes lilla reflexväst, fingra på hennes halsband och titta på bilder på henne... men det är så himla jobbigt, allt bara brister inom mig och jag gråter och gråter och vet inte vart jag ska ta vägen.
Och Zazza, hennes mamma...
det är så sorgligt, hon är ju också jätteledsen!
Och jag känner mig så dum, för nu borde jag verkligen ägna jättejättemycket tid åt henne, men grejen är den att jag blir bara så ledsen när jag gör saker med Zazza för då tänker jag på hur himla fel det känns att Mumlan inte är med.
Men Zazza blir självklart inte bortglömd bara för att jag inte orkar, hon är med pappa hela dagarna och det är väl det hon helst vill.
Hon har alltid varit "pappas hund", det har alla hundar som vi haft varit, dom har tytt sig mest till pappa - alla utan Mumlan.
Hon var mer som MIN lilla vovvsa!
Hon tydde sig mest till MIG! Ville alltid vara med MIG! Åh det är så jobbigt att hon inte finns här hos mig längre...
Varför, varför, varför var hon inte med mig just då istället för bakom den bilen...