Älskade lilla hund...

Sv: Älskade lilla hund...

Usch, idag när jag vaknade så kände jag först en helt enorm, ofantlig lättnad - för jag var helt säker på att allt det här hemska bara var en mardröm.

Jag låg och stirrade in i väggen i en hel timma innan jag till slut insåg att det inte var någon mardröm. Det var verkligehet.
Mumlan fanns inte hos mig imorse heller. Det kommer hon aldrig mer att göra.

:cry: Vad ska jag ta mig till? Jag är ledig idag, och det är INTE bra, för på jobbet kan jag i alla fall tänka på annat litegrann. Här hemma... jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen!
Och nu känns det som om det helt enkelt inte GÅR att gråta mer. Inte visste jag att tårarna kunde ta slut...

Jag måste hitta på något idag. Åka ut och göra något. Inte här hemma. Inte vid havet. Inte någonstans där Mumlan brukade vara med mig, och borde vara nu också om hon bara inte varit just där just då... :(

Sv: Älskade lilla hund...

Tårar kan ta slut, men tyvärr blir man inte gladare för det. Det blir bara en enormt tung och sorgsen känsla kvar. Ett gigantiskt hål i bröstet och ett stort vemod :cry: Jag vet hur det känns, tyvärr. Kan bara trösta med att säga att det kommer att bli bättre längre fram. Men det tar tid.

Den som sa till dig att det "bara" var en hund, vet inte vad hon talar om :mad: Då har man aldrig fått uppleva kontakten och närheten med ett älskat djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar