Allt om Tumbleweed Challenge - Sammanslagen tråd

Sv: Allt om Tumbleweed Challenge - Sammanslagen tråd

Fuxar dras till mig... alla tre vi har är i princip samma färg. Lute less kanske man blir :crazy: Har haft en skimmel en gång, så jag uppskattar verkligen färger där pissfläckar inte syns :D

Lite dåligt med parkering för oss som bor nära och kommer och går under dagen. Inte så kul att köra fast på en blaskig äng med hästtrailern. :mad:

Det skulle vara kul att veta om det var någon av er som satt uppe till 04.15 på natten mellan onsdag och torsdag när reiningkvalet avgjordes. Det var nämligen då sista ekipaget gick ut.

Ja det har varit en lång vecka. Vi kom i Måndags och åkte hem i Söndags och mycket sova har det INTE varit.
Jag var uppe till 04.30 på onsdagen då 2 av mina hästar Joseys Catalyst och Whizzin Smoke tävlade juniorreiningen och srha det var sista klasserna den kvällen. Sen de andra nätterna gick åt att rida för det var ju inte mycket plats till det på dagarna och klasserna höll på ganska länge in på natten.
Men visst är det kul,så man orkar ändå. Adrenalinet håller en vaken.

Jippey, nu finns resultat på Tumbleweeds sida :)

Tyvärr så stämmer inte alla resultaten i alla fall inte i vissa av reiningklasserna så man hoppas ju det ändras.Vet inte vem det är som har rört ihop det.

Fy vad dåligt! Mitt namn finns inte alls med, det står ett annat namn på min häst :confused: :eek: Nåja, tur att man själv har koll på vilken plats man kom :crazy:

Enligt resultaten kom min medryttare, Emma 3:a i Huntern med Zorro. en bedrift eftersom Zorro gick hemma i halthagen ???? :confused: :D

För er som frågade på Greva kan jag berätta att jag red Zorro i onsdags så det är OK att skritta igång honom nu. Tänk att han klarade sig denna gången också :love:

Märkligt !
När man jämför resultaten på TW hemsida och resultaten på equipe.nu så stämmer de inte alls överrens i några av de klasser jag jämfört. Undrar vilka resultat som stämmer ??

Hm.. konstigt! Och dåligt :(

Lånar

Åh suck jag har försökt hålla mig borta från denna tråd. Kunde inte åka dit men det hade varit så himla kul om man hade kunnat åka och kolla. Vem vet, en annan gång kanske..

Ni som läser era resultat. Listorna ska vara rätt men eftersom det är flera domare så finns det flera listor för samma klass. Så kolla att ni läser rätt lista. Tex, om ni har kommit 3 när ni vet att ni kom 2 så läs listorna för alla domare som dömde klassen så hittar ni nog vad ni söker. Att listorna är obearbetade, dvs långa och många beror på att vi ville lägga ut dom på nätet fortast möjligt.

Även om man läser listorna noga så stämmer det inte. Jag hade te.x en häst som gick nrha snafflebit som hon vann,och det står olika resultat på olika ställen. Och sen kan jag inte hitta båda domarnas bedömning i dubbelshowen bara den enes.På equipes livelista står ett resultat och tumbleweeds resultat som kom igår är resultaten andra. Man vet ju inte vad man ska rätta sig efter. Jag ville vänta på dessa resultatlistorna som kom igår för de skulle ju vara de rätta, för uppe på tävlingen så var det väldigt rörigt. Det var hästar som var inne i te.x srha snafflebit men som även skulle gå juniorreiningen bara det att domarna missade det så de blev bara bedömda i den ena klassen. (Eftersom vissa klasser reds samtidigt). Så det skulle visst rättas till efteråt. Om jag har fattat rätt. Jag väntar också på rätt resultat då det är ganska viktigt för mig för det handlar om r.o.m eller inte r.o.m. (r.o.m = register of merit) på mitt ena sto.

Men det står ju att min häst kom 3:a i Hutern och vi var inte ens där!!! Vi avanmälde oss innan tävlingen pga att han sträckte en baksena.

Det stämmer inte alls! Det är ju en annan männniskas namn på min hästs resultat! :confused: Dessutom fel resultat.

Faaan vad förbannad jag är på de som höll i denna tävling.... jag avanmälde mig den 17 maj med vet intyg och allt och nu visar det sig att de betalar inte tillbaka varken boxavgift (850 kr) eller elavgiften (250 kr). Snacka om att de tjänar extra pengar.... Var ju och tittade på tävlingen och inte fanns det en tom box med min häst namn på så där tjänar de dubbelt. Så jäkla dåligt!!!

Men fy vad kasst!Det är ju över 1000 kronor ju! Man borde ju verkligen få tillbaka pengarna, spec om man visar intyg som du gjorde. Iaf en del av pengarna!

Läser man i propositionen så står det att de betalar tillbaka anmälningsavgifterna, det borde innebära att man redan innan visste att man inte skulle få tillbaka avgifterna för boxen....

Vi förstår att det svider att inte få tillbaks boxavgiften när man avanmält med veterinärintyg. Vi vill dock klargöra hur det fungerar, eftersom det uppenbarligen föreligger missförstånd kring detta. Grevagården tillhandahåller boxar i det antal som vi kommit överens om inför tävlingen. All uppstallning, liksom el-platser som bokas, hanteras av Grevagården. Detta innebär att vi betalar oavkortat vidare alla uppstallningsavgifter och el-platsavgifter som kommer in med anmälningarna. I de fall en boxplats avbokas kan den hyras ut igen om det exempelvis kommit in efteranmälningar, detta görs i såfall direkt av Grevagården. Som tävlingsarrangör har vi alltså ingen del av intäkterna för uppstallning, men garanterar betalning för samtliga boxar som bokats. Detta betyder att vi måste betala till Grevagården, oavsett om boxen hyrs ut eller ej. Därför kan vi som arrangör inte betala tillbaks vare sig boxavgiften eller avgift för el-plats, eftersom vi inte fått någon del av den intäkten. Det framgår tydligt i propositionen att STARTAVGIFTER återbetalas inom tio dagar efter tävlingen. Detta är inget unikt för Tumbleweed Challenge, utan är praxis vid tävlingar.

Jaha.. själv så blev jag faktiskt besviken på tävlingen. Det va så mycke snack om hur stor den skulle bli och så mycke folk och så mycke kändisar och så mycke priser osv osv osv.. :crazy: Men vart då?! :confused:

Jisses! :eek:
Men jag ska inte starta någon pajkastning på arragörerna. Utan bara säga att iaf jag och många med mig var helt klart besvikna på tumbleweed challenge.. :angel:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 379
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 328
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka