Allt om Tumbleweed Challenge - Sammanslagen tråd

Sv: Tumbleweed challenge

Nej det behöver du inte. Enligt Staffan (domaren) är grönklasserna som D-tävling och där ska du kunna rida med tränsbett om du vill. De andra är väl B-nivå vad jag förstod och då gäller de bettreglerna.

Och jag måste nog avanmäla oss :cry: :cry:
Gamlingen har lyckats igen, han har sträckt en baksena och fått 1 månads vila med halthage.

Ja naturligtvis, såg det ur min vinkel.....Zorro är född 1979 :D

Där gick min puls upp lite :o Visst är det från 6 år man måste ha stång? Vet du alls hur nivån ligger på open(allbreed) klasserna, i tex reining? Det är väl inga quartrar och paintar med?

Ja det är från 6 år men på D- och C -nivå får du rida på tränsbett oavsett ålder. Open klasserna skulle vara B-nivå vad jag förstod men ALLA raser får starta så visst kan du träffa på både Paint och Quarter i alla klasserna som är all breeds, precis som på en WRAS tävling.

Fy vad tråkigt att behöva avanmäla sig! :cry: Hoppas han blir bra igen iaf! Själv anmälda jag mig igår! Syrran också...

Ok, men visst finns det speciella Qh klasser? hade lite problem med om jag skulle vara med i open eller gröngöling, men det blev lite blandat. westernridingen är jag med i grön, eftersom de finns så svåra mönster. Reiningen o pleasuren anmälde jag mig till open klasserna. Har aldrig tävlat tidigare på en sån stor tävling, så jag vet inte riktigt hur vi ligger till!

I pleasure kan det väl inte vara ngn större skillnad, förutom motståndet? Hjälp vad nervös jag är! Jag resonerade så att jag åtminstånde får veta hur jag ligger till. Om hon går bra, och jag kommer sist så vet jag att det var för svårt! Lite trist att vara med i grön om det är föööör lätt. Vi åker ändå en jäääkla bit!

Rid och ha kul istället :bump: Njut av att vara med och allt kul runt omkring är mitt råd. Jag kommer ändå och vill du ha hjälp och peppning är det bara att säga till. Har fått erbjudande om att låna en annan häst så jag kanske kommer med häst ändå.

Vad snäll du är :bow:

Nåja, nu är jag anmäld till detta,bära eller brista.Någonstanns måste man ju börja! O som du säger så är det ju så mkt annat runt omkring, vi åker ju inte bara för tävlandets skull! Kul att du får låna en häst! Då är du inte helt ute ur spelet :)

Ska åxo till Greva under Tumbleweed. Har en paint som ska tävlas på äldre dagar (18 år) jag själv ska inte tävla honom, då svimmar jag och trillar ur sadeln. Det är fruktansvärt att bli så nervös att man nästan blir sjuk. Vi är ett helt gäng som kommer från både när o fjärran. Ska bli sååååå skönt med ledighet.

Mm, jag är redan supernervös, men under hela lördagen ska jag också bara glida, då ska systern tävla min häst. Det är min första stora tävling, så jag darrar bara jag tänker på det :D

Vi kommer också jätte långt ifrån!

*lånar knapp*

Nån som vet vem man kan kontakta om man vill ha reda på lite grejer som t.ex. camping, inträde o sånt om man ska ner?
Eller nån här kanske vet vad det kostar att slå upp ett tält en natt? Eller vad inträde kostar under hela lördagen?

Nån som vet vart man hittar tider om bussar som man kan ta från skövde till greva?
:)

Entre vet jag inget om men här är info från Tumbleweeds hemsida

Camping gratis, för el tillkommer 250 kronor enligt ovan.

Ryttarhotellet Grevagården, dubbelrum från 500:- / natt. Bokas på telefon 070-327 73 38. Scandic Hotel Billingen, Trädgårdsgatan 10 Skövde, uppge bokningskod Tumbleweed Challenge för att erhålla rabatterade priser;

Dubbelrum från 425 kronor/ person och natt inklusive stor frukostbuffé, enkelrum från 650 kronor / rum och natt inklusive stor frukostbuffé. Bokningstelefon 0500-745 000

Shuttle service - För dig som bor på Scandic Hotel Billingen finns gratisbussar som går mellan tävlingsplatsen och hotellet hela tävlingen.

Gå in på tumbleweed.se, där finns det en adress till en Eva Linder. Hon är jätte bra att maila/prata med.

Du får fram adressen om du klickar på "mail", där det står att man ska maila om man vill vara utställare. Jag har mailat en del med henne, och hon verkar veta allt ;)

Det är gratis att tälta om man tävlar, annars vet jag inte vad det kostar.

Hur går det med gamlingens ben? Önskar jag kunde åka ner och titta på Greva men min plånbok gapar tyvärr alldeles för tom..... :crazy:

/Carina :eek:

Tack simpe och sasucatu för hjälpen :bow:

Men måste man vara med och tävla om man bor på Scandic hotel Billingen?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 379
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 328
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 511
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka