Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: Allt om Tumbleweed Challenge - Sammanslagen tråd
*lånar knapp*
Är det någon som vet om startlistorna till andra klasser än reining kommer att komma ut på nätet i förväg? Till exempel Trail Cupen, eller vad som helst...
Vet Ni om man får ta med sig lilla snälla och tysta vovven med in på området, dvs ridhus, tävlingsområde, försäljning etc?! Vill åka men kan inte lämna lilla vovven ensam hemma hela dagen.
Hellu.. kör upp till skövde på Tumbleweed Challenge till helgen. Kör själv från skåne upp och hem så om de e någon som vill lifta är de bara att hojta till!
Kanske?? Vill minnas att han köpte en ponny-loksele av mig för länge sen, typ 1998 då jag bodde i Gårdnäs. Är det några från MWR som ska ner på Tumbleweed?
Kan nog stämma! Världen är liten
Vi är då tre stycken från MWR som ska ner samtidigt (åker på fredag morgon). Sedan är det åtminstone en som ska tävla vad jag vet+ att jag tror att det är några fler som redan är där nere.
Ska bli så himla skoj....
Längtar, längtar, längtar!!
Alla reining resultat hittar du på www.equipe.nu.Där har man också kunnat följa tävlingarna med poängen online.(Vilket har varit jättespännande och resulterat i ett par uppesittarkvällar.)
Övriga resultat har jag ingen koll på.
Jag tycker tävlingen blev lyckad - det var mycket hästar, mycket transporter, bilar och ganska mycket folk! Inte världens bästa väder hela tiden, men klart uthärdligt. Det blev inte alltför rörigt, trots att tävlingarna gick på flera arenor samtidigt. Det enda som blev lite väl rörigt var vart någonstans mönster, resultatlistor + startlistor skulle upp någonstans. Det blev på tre olika ställen och en hel del spring, men det gick det också.
Sedan tycker jag också att det var lite "överreklamerat" angående hur mycket priser det skulle vara - prisrosetter, sponsrade priser, prispengar etc. Det var väl övht bara reiningen som de satsat på - det var väl dit alla resurser gick. T.ex Open-klasserna i allbreeds fick väl bara rosetter till de tre första oavsett antal starter (enligt programmet var det utlovat rosetter till alla placerade!!!), kändes kanske lite väl snålt. Särskilt när man kan ha trippelshower med tre domare och dela ut samma antal rosetter till ett enda ekipage i en enda klass i t.ex paint och quarterklasser. Trots att det kanske bara var 2-3 starter... Angående sponsrade priser osv, så har vi haft bra mycket bättre priser på våra D-tävlingar... :smirk:
Men men, over all så var det en lyckad tävling och det är bara att hoppas på att det kommer igen nästa år! Det var riktigt härligt stämning bland alla, särskilt under reiningfinalen på lördagen! Kul!
Där har jag suttit klistrad hela helgen Men jag är ju så nyfiken på hur det gick i de andra klasserna, kompisen skulle ju vara med där med sina bägge quarterbebisar
Lånar
Det var den roligaste tävling jag har varit på, allt flöt på fin fint. Lite synd att reiningen vart så försenad, men det var helst klart värt att sitta uppe
Min häst var dessutom super duktig. Gick prima när vi red, stod lugnt trots närvarande hingstar, och det märktes inte alls på henne att hon åkt så långt!
Hundavel & Ras
Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
Trädgård & Växter Tur att det var en gold iaf, vad det nu är, iom att du får en ring of fire för 49 kr på Ikea... 🙈 Hoppas att jag inte får samma, just...
Hundavel & Ras I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.