Allsvenskan div ll

Narcissa

Trådstartare
Jag har en fråga...
Stämmer det att man kan låta junioren rida som senior medan man kan låta en senior rida som junior? Jag har två i mitt lag som jag helst skulle vilja byta plats på. förr fick man ju göra så och jag undrar om det fortfarande stämmer.:)

Sv: Allsvenskan div ll

Kolla med ditt distrikt, tror att det är lite olika bestämmelser beroende på vart man bor i div II.....

Jo, det är liksom självklart men måste junioren rida 100-klassen eller kan man byta så att en senior rider den och junioren rider 110-klassen....

Här är jag faktiskt riktigt insatt, red div 2 förra sesongen. Junioren får rida som senior men senioren för EJ rida som junior. Är man över 18/20 (kommer inte ihåg just nu vart gränsern går) och är senior får för man bara rida som senior inte som junior medans junioren kan välja, fast i ett lag får det bara vara en ryttare som rider som junior.
vi hade tex. ett lag med bara juniorer men bara en fick rida på lägre höjd. Förklarade jag förståligt?:rofl:

Japp!
Tackar! Jag har också ridit typ 100 allsvenskor men har inte haft det här problemet innan. Nu är man ju då lagledare så då måste man ha koll.
Då får jag kanske ha två juniorer i laget istället. En får rida som senior då alltså.

Så är det INTE i Östergötland i alla fall

om man är 4 i laget ska en vara junior

är man fyra får vem som helst rida som 1m ryttare

är man tre i laget får en rida 1m ändå

men som sagt för att få vara 4 och kunna räkna bort en måste en vara under 18.

Jag är lagledare för vårat lag så jag fick alla regler mailade till mig men det kanske skiljer sig från distrikt till distrikt

Senast ändrad av en moderator:

I Skåne gäller:
Om lag består av 4 ekipage skall minst 1 vara junior.
Om 4 ekipage deltager rider en på 1 m och tre på 1,10.
Om 3 ekipage deltager rider alla 1,10 m

Det står INGENSTANS att den som rider 1 m måste vara junior(hmm....konstigt faktiskt):confused:

Vad jag hört om Västergötland så måste minst EN vara junior och rida 1,00 m, sedan går det bra m fler juniorer bara det finns EN senior oxå:smirk:

I sthlm så räcker det med att man har en junior i laget. Vilken höjd den hoppar spelar ingen som helst roll. Självklart får då också en senior hoppa på juniorhöjden.

Är man en mindre i laget så ska alla hoppa på den högre höjden.

Här är länken till Skånes förbunds bestämmelser

http://www2.ridsport.se/skane/files/{B4FA5D3E-9B14-4E37-91EB-605283201995}.pdf

:D Okej, hoppas du hittar svaret, och lycka till!!!

Ja du, det kanske är lite mindre hårt på divII, så att det spelar ingen roll vilken höjd man rider på inom laget och åldrarna. men i Div 1 och i Elit så är reglerna att en senior INTE kan ta juniorens plats, men en junior kan ta en seniors plats. En junior rider alltid lägrsta höjden.
Men det är ju mt möjligt att reglerna är lite lösare i Div II. Du får skriva när du får reda på svaret, kan ju vara bra att veta någon gång!

Vet ej varför jag inte får den att länka sig, men skriv denna länk så kommer bestämmelserna upp.:)

http://www2.ridsport.se/skane/files/{B4FA5D3E-9B14-4E37-91EB-605283201995}.pdf

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 301
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 022
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka