Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en fråga...
Stämmer det att man kan låta junioren rida som senior medan man kan låta en senior rida som junior? Jag har två i mitt lag som jag helst skulle vilja byta plats på. förr fick man ju göra så och jag undrar om det fortfarande stämmer.
Här är jag faktiskt riktigt insatt, red div 2 förra sesongen. Junioren får rida som senior men senioren för EJ rida som junior. Är man över 18/20 (kommer inte ihåg just nu vart gränsern går) och är senior får för man bara rida som senior inte som junior medans junioren kan välja, fast i ett lag får det bara vara en ryttare som rider som junior.
vi hade tex. ett lag med bara juniorer men bara en fick rida på lägre höjd. Förklarade jag förståligt?
Japp!
Tackar! Jag har också ridit typ 100 allsvenskor men har inte haft det här problemet innan. Nu är man ju då lagledare så då måste man ha koll.
Då får jag kanske ha två juniorer i laget istället. En får rida som senior då alltså.
I Skåne gäller:
Om lag består av 4 ekipage skall minst 1 vara junior.
Om 4 ekipage deltager rider en på 1 m och tre på 1,10.
Om 3 ekipage deltager rider alla 1,10 m
Det står INGENSTANS att den som rider 1 m måste vara junior(hmm....konstigt faktiskt)
I sthlm så räcker det med att man har en junior i laget. Vilken höjd den hoppar spelar ingen som helst roll. Självklart får då också en senior hoppa på juniorhöjden.
Är man en mindre i laget så ska alla hoppa på den högre höjden.
Ja du, det kanske är lite mindre hårt på divII, så att det spelar ingen roll vilken höjd man rider på inom laget och åldrarna. men i Div 1 och i Elit så är reglerna att en senior INTE kan ta juniorens plats, men en junior kan ta en seniors plats. En junior rider alltid lägrsta höjden.
Men det är ju mt möjligt att reglerna är lite lösare i Div II. Du får skriva när du får reda på svaret, kan ju vara bra att veta någon gång!
Hästmänniskan Det jag upplevt själv efter att haft hästar i olika stall, både ägt och varit medryttare är när en inte anpassat grupper i hagen på rätt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.