Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allmän fråga, är det per kasse med kläder man lämnar in som man får en värdecheck, eller är det per gång? :angel:

På Facebook hade de svarat en kvinna såhär;

'Vi har alltid insamling av textilier och kläder i alla våra butiker under öppettider. I utbyte för varje påse kläder/textilier får du en värdekupong med erbjudandet "50 kronor rabatt vid köp för 300 kronor och gäller vid ett köptillfälle". Det går att få upp till två checkar per dag men självklart är du välkommen att lämna in mer än två påsar kläder. Du kan läsa allt om klädinsamlingen på följande länk: http://about.hm.com/.../Garment-Collecting.html.'

:)

Kört bort en hel del skräp från stugan. Under årens lopp har där samlats en hel del "brahasaker" och nu ska de bort. För de har inte alls kommit till användning och tar bara plats.
Inte jag som har samlat dem, utan mina föräldrar.
Dessutom är det städat en del i stugans uthus, och mer ska det bli i morgon. Då åker ännu mer prylar därifrån och till soptippen. Det ryms ju bara en bergänsad del i båten och bilen så man får ta det bitvis.

Någon som vill ge mig en virtuell spark i baken så jag kastar bort min färginpackning till håret? :D Varenda gång jag sköljer ur det och ser hur det förstör håret tänker jag att 'aldrig mer', men av någon anledning går jag alltid tillbaka till den. :angel:

Jag kan seriöst spara ett block för en sida, dock så är jag expert på att köpa nya block hela tiden. 'Nu börjar ett nytt moment! Måste ha nytt block!', 'Åååh, vilket fiiiint block, måste ha! :love:' Fina tryck, roliga texter på framsidan, you name it. :angel:

Det är farligt att vi har en hurts som sväljer precis hur mycket som helst, det är bara att pressa ned alla skrivblock där. :D
Klart man måste ha ett block för varje ämne, annat går inte.

Har rensat bland mina och fick ihop några med mer än hälften som var tomt i...
:love:

Tack så mycket! :heart

Jag veknade och köpte även ett par nya bläckpennor. :angel:
Hehe. Rensade min penn-låda och fik ihop en bra bunt med pennor (en sån där smartstore-låda i den minsta storleken...) som åker till klubbens tävling - där saknas det alltid och jag är petig med vilka jag gillar så nu åkte de ut.
Jag vill ha smala 0,5-bläckpennor. Hittade en modell som jag gillade, men de har försvunnit från affären. Har ett 10-pack som jag håller hårt i.
En annan modell som jag också gillar har jag glömt var jag köpte.:banghead:

KL
Har precis lassat iväg det gamla soffbordet, en cdhylla, tre kassar med böcker, tidningar, halsdukar, tvättkorg, lapptop-kudd-bräda mm. till loppis. Och kastat skräp. Men är fortfarande för mycket saker... Får gå igenom igen och se vad jag kan göra mig av med.

Om en månad ska jag flytta in i min systers lägenhet. Tur nog är mina saker redan på vinden i huset hon bor i, i brorsans vindsförråd, han bor i porten bredvid syrran :p Då ska jag rensa! Jag hade ju 60 kartonger plus annat skit när jag flyttade upp från Skåne...

Har tittat igenom ett utrymme i uthuset. Lagt en del i hästtransporten där vi samlar sådant som ska köras bort om några veckor.
Sambon kommer att ha några saker att titta på när han kommer hem ("Visst kan vi väl kasta det här?") så jag hoppas på fler ratade saker.
Ska gå igenom några kartonger med gamla gardiner, dukar och överkast som fanns i uthuset.
Det gäller att passa på så länge man orkar.....
Den här tråden peppar :)

Bara jag som blir ledsen när grejerna skrotas..?
Idag fick min kära bil lämna in. Köptes 2005 för 6 000 kr, och har gått i ur och skur i tio år! Alltid startat, alltid tagit sig fram i ur och skur och snödrivor, varit i alla möjliga länder och dragit massvis med hästtransporter...
Men nu gick det inte längre, enligt gubben, rostskadorna i plåt o dyl var för svåra att laga. Och när bilen vinschades upp på bärgaren så kände jag det som när jag tog bort en häst och den vinschades upp på samma sätt..... Och jag grät faktiskt, för denna bilen har aldrig svikit mig, och det känns så tryggt när man bor som vi gör, låååångt ute på landet...

Tack, "Pärlan", du har varit bäst!!! ❤️❤️❤️❤️
image_5.jpeg

Ja, jag är Sveriges töntigaste och blödigaste människa... ... och jag vet att det bara är en sak, men den har gett mig trygghet....

Vill rensa men dagarna består just nu bara av att städa, laga mat, och hela tiden medla mellan två energiska barn.
Börjar jag rensa och plocka ur saker till försäljning då ska det kännas och lekas med grejerna direkt :p:devil:

Jag vill ju fortsätta min rensning!

Men förhoppningsvis somnar de tidigt ikväll, då jäklar ska jag rensa NÅGOT! :D

Inspiration tack, någon som gjort en lyckad rensning? Stor som liten :up:

Inte så mycket rensning, men jag har i alla fall gjort städskåpet och rensat medicinskåpet som finns däri och lämnat in läkemedel som gått ut/blivit för gamla till apoteket idag. :D

Bra idé! :up: Det ska jag se till att göra imorgon, jag har massor av använda pennsprutor som jag inte kommit mig för att lämna in (de ska vara tomma men det kan finnas en minimal rest kvar i dem och det är en väldigt otrevlig medicin så de ska lämnas in).

Bra idé! :up: Det ska jag se till att göra imorgon, jag har massor av använda pennsprutor som jag inte kommit mig för att lämna in (de ska vara tomma men det kan finnas en minimal rest kvar i dem och det är en väldigt otrevlig medicin så de ska lämnas in).

Det låter bra! :up:
Först tänkte jag inte på det utan kastade blister och box i kastas-påsen, tur jag kom på mig själv direkt. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 943
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 846
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar