Idag har jag varit på Återbruket (åvc) och slängt en liten hög böcker (i ruggigt dåligt skick.. verkligen slutlästa..), en liten kasse kläder som jag försökt sälja för nån tjuga utan resultat (de hamnade i en sån insamlingstunna - använda men hela och helt okej kläder!), en trasig del till vår nya tv-bänk (vi har fått en ny del), och lite elektronik (två mobiler som inte går att starta ens, en gammal bankdosa som är stendöd och ersatt, min gamla laptop som agerat backup i ett par år - den är ca 10år gammal och byttes ut för att den helt sonika lade av.. funkat emellanåt sen dess men bla tangentbordet funkade som det ville - när jag rensade ur den tog det tio minuter att lyckas logga in med rätt lösenord..). Bort med skräpet som bara legat i väntan på just det, alltså. Gött!
Jag har också rensat bland emballage och kartonger. Jag sparar en del sånt när jag får paket och använder när jag själv skickar grejer (tex vid försäljning), men nu blev det lite väl mycket så en hel del fick åka till återvinning istället. Nån måtta får det vara.
Om det räknas så har också datorns hårddisk (och backuperna) och pärmarna för papper rensats lite. Mycket sånt lär en ju spara i åtminstone sex-sju år (allt underlag för deklaration osv..), men en del fick jag väck iaf!
Jag har också rensat bland emballage och kartonger. Jag sparar en del sånt när jag får paket och använder när jag själv skickar grejer (tex vid försäljning), men nu blev det lite väl mycket så en hel del fick åka till återvinning istället. Nån måtta får det vara.
Om det räknas så har också datorns hårddisk (och backuperna) och pärmarna för papper rensats lite. Mycket sånt lär en ju spara i åtminstone sex-sju år (allt underlag för deklaration osv..), men en del fick jag väck iaf!
Senast ändrad: