Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad härligt att det är fler än jag som inspireras av tråden :)
Nu är det dags för en veckas semester igen och jag hoppas vi kan hålla tråden levande för inspiration :banana:

Igår blev det inget gjort alls, och idag är jag helslut efter en mycket slitig mellan - semester - vecka på jobbet.
Men NÅGOT ska jag väl lyckas rensa tycker jsg. En hylla, eller låda eller något annat mindre krävande :)
Först måste jag bara klippa betet :D

Det blev möss&vantar - lådan jag till slut rensade i.
Det blev inte mycket jag plockade bort, har alldeles för många halsdukar jag gillar. Men två mössor och en halsduk ska få flytta :)
Jag gjorde i ordning en liten flyttlåda som jag ska ha som första anhalt för kläder jag tänkt lämna in till klädinsamling. Då blir det enkelt att bara lägga i ett par plagg eller skor och sen när den är full vickar jag över i en påse som sen lämnas in i någon insamling.
Det ska vara enkelt annars blir det inte av...!
Råkade lägga i ett par nästan oanvända barnskor i också.

Fått en liten låda med mammagrejer sålda på Tradera så det ska jag skicka iväg i helgen :bump:

Jag skänkte bort lite kläder idag :D Att jag först mottog kläder kanske man inte bör nämna...hehe men det var lugnt då jag endast sparade strumpbyxor och en tröja! Gav snarare motivation att lägga ut till bortskänkes direkt efter att jag provat och att jag då kunde stoppa i det ihopsparade också. Winwin!

Vad ska ni rensa idag? :bump:

Om särbon vaknar i någorlunda tid... det gamla garaget :meh: Det mesta fixar jag själv men några tyngre hyllor behöver jag hjälp med. Det ska alltså tömmas mer eller mindre helt och sedan ska mina arbetsbänkar in där :up:

Sedan är det bara stora ladan och gamla ladugården (mycket liten iofs) kvar :grin: Förutom då den extra vända jag måste ta i lilla ladan :cautious:

Om särbon vaknar i någorlunda tid... det gamla garaget :meh: Det mesta fixar jag själv men några tyngre hyllor behöver jag hjälp med. Det ska alltså tömmas mer eller mindre helt och sedan ska mina arbetsbänkar in där :up:

Sedan är det bara stora ladan och gamla ladugården (mycket liten iofs) kvar :grin: Förutom då den extra vända jag måste ta i lilla ladan :cautious:
Ett riktigt ordentligt rensarprojekt med andra ord, lycka till! :laugh:

Rivstartat dagen med att sälja tre par ridbyxor!!! Dels två av dem jag satte ut på annons här om dagen samt dessutom ett tredje par som inte kommit med i annonsen men som nu hängde med av bara farten!

Detta i kombination med att det regnar ute ger förstås massor av inspiration att fortsätta rensa! Genomgången av ridkläder har fortsatt och jag har hittills dels fyllt på högen för "att sälja" endel men f f a högen med sådant som är så slitet att det ska lämnas till någon textilinsamling. Så mycket mer plats jag kommer att få! Och så mycket lättare det blir att hitta ridkläder som "fungerar" när de inte ligger "utblandade" med sådant som är utslitet eller inte längre passar!!!

Rivstartat dagen med att sälja tre par ridbyxor!!! Dels två av dem jag satte ut på annons här om dagen samt dessutom ett tredje par som inte kommit med i annonsen men som nu hängde med av bara farten!

Detta i kombination med att det regnar ute ger förstås massor av inspiration att fortsätta rensa! Genomgången av ridkläder har fortsatt och jag har hittills dels fyllt på högen för "att sälja" endel men f f a högen med sådant som är så slitet att det ska lämnas till någon textilinsamling. Så mycket mer plats jag kommer att få! Och så mycket lättare det blir att hitta ridkläder som "fungerar" när de inte ligger "utblandade" med sådant som är utslitet eller inte längre passar!!!

Jag gjorde en sådan rejäl röjning av mina vinterkläder (underställ) förra vintern och det är underbart att slippa rota!

Tog tag i en pyttebit av rensningen jag behöver göra hemma.
Har plockat ut 3 schabrak som ska säljas för typ ett halvår sedan men inte kommit mig för att ta en bild å lägga ut dom till försäljning.
Men på fm idag gjorde jag det och de blev sålda på ett par minuter bara :D

Ska försöka hitta lite mer att rensa ut som är säljbart så det blir några kronor extra till min nya sadel :love:

Två klädpåsar lämnade till Myrorna och en påse till HM:s textilinsamling. I det senare fallet fick jag en rabattcheck på 50 kr "för besväret"! Har efter det dessutom hinna fylla en andra påse till textilinsamlingen. "Heja mig!"
Jag har i flera månader samlat ihop till en numera överfull plastkasse med trasiga och utslitna kläder som jag har tänkt ta till HM eller KappAhl. Lännar man bara in påsen över disk, eller hur fungerar det?

Tar de emot både syntet och naturfiber?

Ja, de tar emot alla typer av textilier.

"Dina textilier skickas tillsammans med våra ordinarie leveranser till närmaste återvinningsanläggning, där de handsorteras och bedöms. Noll avfall är vårt mål. Plagg och textilier som är för slitna för att återanvändas kommer att återvinnas till råmaterial och nya produkter. När återanvändning och återvinning inte är ett alternativ, används textilierna som en alternativ energikälla."

http://www.hm.com/se/garment-collecting

Jag har förutom kläder även lämnat in gamla, urtvättade schabrak, gardiner m m . När jag har svårt att avgöra om ett plagg är OK för Myrorna eller inte lämnar jag det till HM. De sorterar så att det som bedöms kunna säljas som secound hand lämnas ändå till sådan försäljning. Och jag tänker att då befriar jag Myrorna från risken att behöva hantera ett plagg som bara är ett besvär för dem.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 943
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 846
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII