Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Monimaker
Du får tänka att bukefolket står bakom och granskar varje bok

Jag får göra det - hoppas buke gillar Kafka, för min älskling stannar på sin upphöjda plats. :love:

Jag började lite smått i min bunker igår. Mest för att jag ville möblera om och få lite bumpostyle på den. Jag har för mycket skit. Plus ett helt bohag i pannrummet. Jag funderar också på vad jag ska göra med alla böcker.

Du har ingen loppis eller annat i närheten att skänka dem till? Om du söker att inte sälja dem alltså.

Bumpostyle :love::banana:
Berätta gärna vilka böcker du skickar! Då har de en evig plats i cyberrymden... ;)

Plus att jag själv kanske kan få en spark i arslet...

Jag ska göra det! Det blir mest musikbiografier som åker. :D

Med en del grejer som har ett affektionsvärde men börjar på att ge sig så händer det att jag tar kort på det och sen slänger grejen. Då finns den ju liksom kvar ändå.
T ex sonens stora elgitarr i papp, ca tio år gammal......

Det är inget slut på eländet ! Jag flyttade ju till detta huset i okt 2015,kastade o sorterade ordentligt innan (är duktig på att kasta även i vanliga fall)
Då huset inte var färdig renoverat så har saker bara tryckts in på en ledig plats,idag skulle jag göra i ordning i ett inbyggt garderobsskåp i gästrummet och jag var väl medveten om att det fanns gud o allt möjligt där inne, men 1 och 1/2 svart sopsäck med julgardiner :eek::wtf::o

Det är inget slut på eländet ! Jag flyttade ju till detta huset i okt 2015,kastade o sorterade ordentligt innan (är duktig på att kasta även i vanliga fall)
Då huset inte var färdig renoverat så har saker bara tryckts in på en ledig plats,idag skulle jag göra i ordning i ett inbyggt garderobsskåp i gästrummet och jag var väl medveten om att det fanns gud o allt möjligt där inne, men 1 och 1/2 svart sopsäck med julgardiner :eek::wtf::o

Man vet aldrig om de kan vara bra att ha . . ? :D

Men då får du känna njutningen av att kasta nu. :angel:

När jag nyligen (ännu en gång) tog tag i att rensa i garderoberna fick de allra finaste plaggen som rensades ut följa med till jobbet. (Tidigare har andra kollegor gjort på samma sått, så att den som velat kunna plocka med sig något/några plagg. Själv har jag också gjort så med skor några gånger.) Det som fortfarande fanns kvar i "bortskänkeshörnan" fick här om dagen följa med till Myrorna och nu har jag ytterligare två påsar som ska dit. Inser att jag tidigare när jag rensat alltid tänkt att jag ska gå igenom ALLT innan jag kör till Myrorna, men två av deras uppsamlingsställen är faktiskt på platser där jag passerar ofta så i fortsättningen tänker jag sätta klädpåsen bak i bilen så snart jag har en påse full. För jag tycker det är först när man väl lämnat påsen ifrån sig som man får den riktiga "rensa-kicken"!!!

Tack vare er :bow:
så fick jag in lite rensning i tvättsorterandet. En matkasse full med kläder som varit på gränsen länge, på gränsen till för litet, på gränsen till fult, på gränsen till det mesta.
Vem var det som skrev att man inte behövde spara ihop en massa innan inlämning? Det tipset tar jag med mig nu, på vägen till mormor finns ju en klädinsamlingsbox där jag kan droppa kassen istället för att ha en stor sopsäck uppe på kattvinden där jag samlar på nja-kläder. Risken finns ju att man öppnar den säcken och ångrar sig... :p
Bättre att göra sig av med så snabbt det går :up:

Vem var det som skrev att man inte behövde spara ihop en massa innan inlämning? Det tipset tar jag med mig nu, på vägen till mormor finns ju en klädinsamlingsbox där jag kan droppa kassen istället för att ha en stor sopsäck uppe på kattvinden där jag samlar på nja-kläder. Risken finns ju att man öppnar den säcken och ångrar sig... :p
Bättre att göra sig av med så snabbt det går :up:

Det var jag som skrev det! Och du nämner ytterligare en MKT bra anledning till detta - som jag missade att nämna. För jag har många gånger känt att jag varit på väg att ångra mig och plocka tillbaka något när jag "råkat" öppna en säck som blivit stående i väntan på transport till återvinningen...! :-O Mamma brukar föresten säga att man SKA ångra sig i efterhand avseende NÅGOT av allt man gjort sig av med - först då har man tagit i tillräckligt rejält när man röjt!!!

Upptäcker till min bestörtning att en av Bukes absolut bästa trådar hamnat på sid TRE - tur att det går att åtgärda så att ingen riskerar att missa all den inspiration som finns här!!!

Här om dagen rensade jag skafferiet på kvarvarande rester av gryner och mjöl där bäst före-datum passerats med något år... Hällde ihop allt i en stor bunke, blandade i några överblivna äggvitor som stått i kylen några veckor utan att bli använda, samt lite vatten och rörde ihop till en smet. "Gräddade" brödet i micron och detta har sedan gjort succé hos mina höns! Det värsta jag vet är att slänga mat och jag brukar vara VÄLDIGT bra på att ta till vara allt överblivet på olika sätt. Och sedan jag blev "hönsmamma" har jag verkligen kunnat ta detta till en ny nivå!

Nu är det ju i o f s "prylar" tråden handlar om så för att göra detta inlägg lite mer "rumsrent" kan jag ju också nämna att två ytterligare påsar med utsorterade kläder ligger i bilen och väntar på att jag ska passera någon av Myrornas insamlingsboxar (vilket lär inträffa i morgon.) Jag har dessutom lagt ut annonser på Fb avseende ett gäng märkesridbyxor i jättefint skick men som blivit för små för mig - och har redan intresserade köpare på gång! (Har tidigare främst sålt hästprylar på Fb, inte så mycket ridkläder.)

Jag har föresten gått på semester i eftermiddag och tack vare inspirationen från denna tråd har jag t o m lyckats se något positivt i det faktum att väderrapporterna talar om ihållande regn i morgon, från tidig morgon till sen kväll... Jag har nämligen planerade rensningsprojekt som jag inte tagit tag i p g a det underbara vädret vi haft den senaste tiden - men i morgon borde jag ju kunna ta tag i några av dem i alla fall!

Håller med dig, @Minett - denna tråd är väldigt inspirerande! :D

Idag har jag skickat mina böcker med mamma och funderar på att sortera städskåpet för att se om det finns något där som behöver kastas. Möjligtvis är det inte så, men då har jag i alla fall fått ordning där inne. Det ser ut som om någon slängt in en handgranat och stängt dörren. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 941
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 844
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar