Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saker i badrummet? Inga gamla krämer, sminkprodukter, hårprodukter som bara står? Jag har massa hårspray och sådant som står.
Det löste sig :D

Boden levererar som alltid!
Det finns ju en nedervåning på den också :D

Lurade sambon att börja tömma en skänk på saker. Skänken ska till tippen så den behövde tömmas, eländiga möss (som jag matat :angel:) som tagit sig in i en låda så den ville jag inte ha kvar. Jag hittade också lite diverse skräp, så tillsammans fick vi ihop en mindre sopsäck.

Sen fortsatte jag med en garderob jag har lite hästgrejer i. Blev inte så mycket slängt men hittade ett täcke som jag provar att skänka innan jag slänger.

Saker i badrummet? Inga gamla krämer, sminkprodukter, hårprodukter som bara står? Jag har massa hårspray och sådant som står.
Tack för inspiration!
Jag tog en kik bland hårprodukterna och hittade inte mindre än tre tomma flaskor som nu slängs samt två torrshampon och en hårmousse som nu får flytta till en kompis istället :)

Ja det kanske är bäst! Jag tycker gasflaskor känns lite oberäkneliga :cautious:

Jo, eller hur - det blir ju inte jag som tar sönder dem men det är ju ingen orsak att vara en slöfock. :D Tror dock de flesta är tomma. Kan inte använda mousse/spray för håret blir fett direkt. :rofl: Undrar varför de ens står kvar.

Böcker är jättesvårt att göra sig av med...
Har lådor fulla med böcker från min ungdom som jag har jättesvårt att skiljas ifrån. TÄNK OM min dotter eller son skulle gilla dem när de blivit äldre.
Samtidigt som jag vet att chansen för att de gillar böckerna lika mycket som jag gjorde är ganska liten..
Sen vet man ju aldrig hur generna slår, deras pappa har läst en bok i hela sitt liv, Berts dagbok :D

Fått ett par skor sålda och betalda. Läggs på lådan imorgon.
Funderar om det finns något litet rensningsprojekt jag skulle orka med nu såhär på kvällen? :)
Instämmer..... Satt för en stund sen och tänkte röja bort alla "Star"-böckerna, "Jill" m fl. Gick därifrån tre timmar senare efter att ha läst "Barn 312" (eller vilket nr det nu var) som jag fått begagnad av min syster för många år sen...

Instämmer med @Monimaker , de är ju som ens barn.... Och lär väl bo kvar i ytterligare ett antal år...

Instämmer..... Satt för en stund sen och tänkte röja bort alla "Star"-böckerna, "Jill" m fl. Gick därifrån tre timmar senare efter att ha läst "Barn 312" (eller vilket nr det nu var) som jag fått begagnad av min syster för många år sen...

Instämmer med @Monimaker , de är ju som ens barn.... Och lär väl bo kvar i ytterligare ett antal år...

Tittade faktiskt i skrivande stund i bokhyllan efter saker som kan få ett nytt hem och fick faktiskt lite ångest :rofl: tur att mamma kommer på fredag så hon kan tala vettigt och klokt så jag kanske kan släppa dem. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 941
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 844
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar