Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde rensa.. Flyttade ifrån exet för några månader sen men lyckades ändå få med en massa prylar.

Om inte annat kanske det kan bli nån extra krona på kontot om man har tur. Hur bär ni er åt för att få grejer sålda?
Har en hel del studielitteratur som skulle kunna byta ägare, borde kanske börja med det.

Jag borde rensa.. Flyttade ifrån exet för några månader sen men lyckades ändå få med en massa prylar.

Om inte annat kanske det kan bli nån extra krona på kontot om man har tur. Hur bär ni er åt för att få grejer sålda?
Har en hel del studielitteratur som skulle kunna byta ägare, borde kanske börja med det.
Studentlitteratur brukar jag lägga ut på kurslitteratur.se, tycker de har ett smidigt system och jag har både köpt och sålt många böcker där :)

Men vad bra, då har jag ju varit riktigt duktig på rensningsfronten idag :D

Bra gjort! (men varför har du haft två trasiga hörlurar sparade? :p)

Jag kastade bort ett tiotal när jag rensade en liten låda för någon dag sedan ... :angel:

Jag tror att det är för att jag tänker att om paret jag har pajjar helt kan jag använda de glappa, jag lyssnar ju i princip bara på musik i mono så jag får ju bara inte in hälften av kanalerna/ljudet i låten med bara en hörlur. Nu har jag däremot ändrat på det och har ett par splitternya hörlurar i reserv istället som får ligga i kartongen tills jag behöver dem. :D

Jag kastade bort ett tiotal när jag rensade en liten låda för någon dag sedan ... :angel:

Jag tror att det är för att jag tänker att om paret jag har pajjar helt kan jag använda de glappa, jag lyssnar ju i princip bara på musik i mono så jag får ju bara inte in hälften av kanalerna/ljudet i låten med bara en hörlur. Nu har jag däremot ändrat på det och har ett par splitternya hörlurar i reserv istället som får ligga i kartongen tills jag behöver dem. :D
Ahaa, jag förstår! :)

Bättre med ett par fungerande i reserv än tio halvkassa :up:

Har inspiration men ingen ork idag, så det enda jag gjort är att packa ihop lite hårprodukter jag inte använder och ska skicka dem till min vän imorgon :love:

Jag låsas att jag rensat idag :angel: Har klippt ut tyg till kläder åt mig och lillasyster, så några 1-2 meters bitar plus spillbitar är nu 3 leggings åt mig plus 1 klänning och 2 t-shirts, 3 leggings och 1 klänning åt lillasyster :) så mindre tyg i högen och mer att sy :rofl:

Jag har rensat lite kläder idag, de ska till HM är tanken.
Om två veckor ska jag ha flyttat från min lägenhet till ett rum på typ 16 m2 så bara att fortsätta :D

Vet inte riktigt hur jag ska tänka bara, måste "dela upp" allt vi har (sambon blir kvar här ett tag till). Ska man ha de grejerna man vill behålla kvar i lägenheten som ska säljas eller ska de med till mig och det provisoriska boendet i den nya staden? :idea:

När jag borstade tänderna fick jag panik över allt som stod uppepå badrumsskåpet, så det blev en snabb liten rensning nu så här precis innan läggdags.
Gamla flaskor och rengöring från sonen var liten och ständigt sjuk, salvor jag aldrig använder, helsluta deodoranter, gamla kammar som sambon tog med sig när vi flyttade ihop (troligen minst 20 år gamla, hans mamma hade använt dem...kanske även 30 år :nailbiting:...). Hamnade i sopkorgen, sååå skönt! :banana:

Varför i hela friden spar man (jag) så mycket skit!?
Nä, nu ska alla onödiga prylar ut ur mitt hus! *pepp* :bump:

Jag låsas att jag rensat idag :angel: Har klippt ut tyg till kläder åt mig och lillasyster, så några 1-2 meters bitar plus spillbitar är nu 3 leggings åt mig plus 1 klänning och 2 t-shirts, 3 leggings och 1 klänning åt lillasyster :) så mindre tyg i högen och mer att sy :rofl:
Återbruk iallafall :up:

Blir otroligt inspirerad och peppad på att ta itu med röran i skåp och förråd! På semester nu, men när jag är tillbaka :idea:
Själv vet jag vad jag ska göra på semester. :D

Allmän fråga, är det per kasse med kläder man lämnar in som man får en värdecheck, eller är det per gång? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 943
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 846
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar