Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den dyker väl upp på nåt annat konstigt ställe, sen har jag glömt att jag slängt den första, och så sparar jag den andra för att "den första måste ju finnas nånstans, jag kan väl inte bara ha slängt den..?"
:meh:
När du hittar den får du gå tillbaka i tråden och läsa vad du gjort, kan vara en bra rekommendation för alla som rensat ut sånt man inte använt på över 10 år och sparat som bra-ha, sen är det rensat och man svär ve och förbannelse för att man inte hittar prylen längre! :laugh:

Sålt iväg tio kilo akvariesten till en distansryttare, kanske hon till och med finns med på buke? :)

Rensade ut fyra fyrpack med benlindor som blir att försöka sälja och skänka :)

Annars går det segt! Alldeles för mycket annat och för lite rensa just nu tycker jag

Nu äntligen kan jag joina dig här @DarkInNight när säljar och rensa tarmen vaknade igen :p

Fick sålt en hästpryl igår. Köparen prutade ner den 30 kr så blev en bra affär för oss båda.
Sen har jag eventuellt sålt babyskyddet. Ska lämna av det hos köparen när jag kör in till stan sen (kör ändå förbi precis där hen bor) och så har jag tre andra köpare på G för annat. Sålde Bumbostolen häromdagen med för den sitter bebis inte i längre sen hon kom på att man kan sitta själv :)
Sålde några par skor för nån vecka sen med.

Ska rensa här hemma med och det kommer bli ett STORT lass till tippen för vi håller på att renovera hallen just nu. Lagt nytt råspontgolv för det gamla knarrade och det stod vi inte ut med (!) och sen blir det nytt golv över det (samma som i övriga rum) + en del med klinkers. Håller på att försöka komma på rätt färger till det bara.
Tagit bort dom gamla väggarna och även innetaket + lister så det är lite skit i trädgården just nu :p
Även två dörrar med karm åkte ut. Den ena ska sättas ny och den andra ska inte upp igen. Gubben sätter upp nya väggar just nu.
Bästa med detta är att allt material till hallen förutom väggar, tak och klinkers har vi hemma så även en stor del av källaren blir rensad samtidigt :)

Sluta,du ger mig ångest! Jag har inte sål/slängt en enda pinyl från sonen,han fyller 4 snart... :o

Jag har dessutom ett jättestort uthus,perfekt att packa in grejer i. :angel:
4? Min är 40 :D och har börjat dra hit saker från skilsmässan , saker till Lillan som är 5. Hon tycker det är roligare att leka med mina saker:cool:

Nu äntligen kan jag joina dig här @DarkInNight när säljar och rensa tarmen vaknade igen :p

Fick sålt en hästpryl igår. Köparen prutade ner den 30 kr så blev en bra affär för oss båda.
Sen har jag eventuellt sålt babyskyddet. Ska lämna av det hos köparen när jag kör in till stan sen (kör ändå förbi precis där hen bor) och så har jag tre andra köpare på G för annat. Sålde Bumbostolen häromdagen med för den sitter bebis inte i längre sen hon kom på att man kan sitta själv :)
Sålde några par skor för nån vecka sen med.

Ska rensa här hemma med och det kommer bli ett STORT lass till tippen för vi håller på att renovera hallen just nu. Lagt nytt råspontgolv för det gamla knarrade och det stod vi inte ut med (!) och sen blir det nytt golv över det (samma som i övriga rum) + en del med klinkers. Håller på att försöka komma på rätt färger till det bara.
Tagit bort dom gamla väggarna och även innetaket + lister så det är lite skit i trädgården just nu :p
Även två dörrar med karm åkte ut. Den ena ska sättas ny och den andra ska inte upp igen. Gubben sätter upp nya väggar just nu.
Bästa med detta är att allt material till hallen förutom väggar, tak och klinkers har vi hemma så även en stor del av källaren blir rensad samtidigt :)
Ja vad bra! Vi fler vi är i tråden desto högre blir inspirationen! :banana:

Jag funderar på om det är värt att plocka ihop grejer och låta Sellpy på Tradera sälja åt mig. Jag har till och med en påse från dem, redo att packas full :)

Sagt och gjort!
Jag läste lite vad Sellpy går ut på och det verkar ju ganska vettigt ändå. De tar dock ut VÄLDIGT hög provision, om en vara blir såld för 100 kr får man själv 40 kr.
Men för rätt grejer kan det nog vara värt det.
Det som inte blir sålt lämnas iväg till välgörenhetsorganisationer så det känns ju jättebra att det kommer till nytta även om inte jag får något för dem. Då slipper jag lägga tid på att skänka bort det också :)

Så nu måste jag ju testa! Jag har packat ihop lite diverse saker som varit lite svårsålda, inget fel på sakerna, några till och med nya, men som jag haft på annons men ingen nappat.
Ett hästtäcke, några bett, hjälmar, en tavla, Brio-leksak och lite annat pyssel.
En påse rymmer 70 liter och jag fyllde den. Yeeeyyy! 70 liter mindre prylar jag inte använder kommer snart lämna mitt hus :banana:
Och har jag tur kanske jag kan få några slantar för det också :idea:

*Beställer hem en till påse* :angel:

Fredagen är räddad!

Fått sålt babyskyddet, babysittern igår och dom tog ju en del yta så skönt att bli av med.
Sen var en tjej här precis och köpte typ 30 plagg bebiskläder :up:

Igår åkte gamla källardörren ut och den nya som tog plats i källaren är uppe. Gipset som ska upp på väggarna i hallen är snart färdigt och nya golvet har vi tagit upp från källaren och ligger här uppe och vänjer sig vid temperaturen. Det är äkta träplank så måste ligga i minst 24 h så det sväller färdigt innan vi lägger det. Men nu är det väck från källaren och snart på plats :banana:

Å så ska vi börja packa in alla gamla väggar, golv och dörrar i släpet och köra det till tippen så fort vi hinner :up:

Fortsätter med mitt mål att rensa en grej per dag.

Idag satte jag tänderna i en stallåda. Full med saker! Mest flaskor med diverse flytande innehåll jag inte ens tittat på i över ett år.
Oj vad jag hittade saker jag inte visste att jag borde saknat, för plötsligt var de visst jätteviktiga och de bars in, de gjordes rent och sen sattes upp i en hylla. :p:angel::banghead:
Visst, några flaskor tömdes och slängdes. Och några är bra att ha, t. Ex ny lädertvål och läderbalsam jag använder regelbundet.
Men alltför mycket sparades som jag aldrig vet när jag kommer behöva använda igen.

Är jag inne i en sparaperiod igen? :cautious:

Nej då @Milene , när gamla trotjänarbilar skrotas får man fälla en tår eller två. Min första bil köpte jag -09, en VW Jetta -90 som var väldigt påltilig bortsett från en period när det var något knas med generatorn. Den sålde jag för ca ett år sedan till en ung kille som bor granne. Han hade den några veckor innan han körde sönder den och den hamnade hos lokala mekanikern som reservdelsbil. Jag ser den varje gång jag åker in till samhället och första gångerna skar det i hjärtat. Min fina bil! :(

På trådens tema kan man säga att jag gjort en rensning i dag: en stor del av barnets urvuxna kläder tvättades igenom förra veckan pga förekomst av pälsängrar i byrån där de legat (vet inte om det hjälper, men det kändes bra iaf). Sedan har de blivit liggande i en stor hög. Nu har jag precis sorterat och vikt och packat ner i en kasse. Känns bra att ha plats för aktuella kläder i byrån igen! :) Dock kommer väl kassen bli stående nu istället... :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 946
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 846
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar