Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske blir söndagen räddad med!

Satte ut en annons på blocket och en kvart senare ringer en och frågan om den finns kvar. Kör 8 mil enkel väg och hämtar imorgon förmiddag :) Förhoppningsvis!
Nu blir jag nojjig jag satte för lågt pris men å andra sidan ville jag ha en snabb affär och det ser ju ut som det blir det. Håll tummarna att hen dyker upp imorgon som utlovat :nailbiting:

Jag har alltid stora shoppingväskor med dragkedja stående för urvuxna skänkbara kläder. Det är tyvärr så att dom aldrig lämnar huset. Att det ska vara så jäkla svårt.

Fortsätter med mitt mål att rensa en grej per dag.

Idag satte jag tänderna i en stallåda. Full med saker! Mest flaskor med diverse flytande innehåll jag inte ens tittat på i över ett år.
Oj vad jag hittade saker jag inte visste att jag borde saknat, för plötsligt var de visst jätteviktiga och de bars in, de gjordes rent och sen sattes upp i en hylla. :p:angel::banghead:
Visst, några flaskor tömdes och slängdes. Och några är bra att ha, t. Ex ny lädertvål och läderbalsam jag använder regelbundet.
Men alltför mycket sparades som jag aldrig vet när jag kommer behöva använda igen.

Är jag inne i en sparaperiod igen? :cautious:
Efter att ha rannsakat mig själv igår kväll så skänkte jag iväg tre flaskor, plus lite till som tillsammans fyllde en låda. Avhämtades idag, nu känns det Bra igen :banana:

Har ett tips, om det känns svårt att göra sig av med något på grund av minnen, kan man ta bilder av saken först.

Jag har alltid stora shoppingväskor med dragkedja stående för urvuxna skänkbara kläder. Det är tyvärr så att dom aldrig lämnar huset. Att det ska vara så jäkla svårt.

Är det svårt att skiljas från sakerna eller svårt att ta sig iväg och lämna iväg dem? ☺️

Har tittat igenom ett utrymme i uthuset. Lagt en del i hästtransporten där vi samlar sådant som ska köras bort om några veckor.
Sambon kommer att ha några saker att titta på när han kommer hem ("Visst kan vi väl kasta det här?") så jag hoppas på fler ratade saker.
Ska gå igenom några kartonger med gamla gardiner, dukar och överkast som fanns i uthuset.
Det gäller att passa på så länge man orkar.....
Den här tråden peppar :)
Ett trasigt trädgårdsbord har också hamnat i transporten för vidare färd till soptippen.

Nej då @Milene , när gamla trotjänarbilar skrotas får man fälla en tår eller två. Min första bil köpte jag -09, en VW Jetta -90 som var väldigt påltilig bortsett från en period när det var något knas med generatorn. Den sålde jag för ca ett år sedan till en ung kille som bor granne. Han hade den några veckor innan han körde sönder den och den hamnade hos lokala mekanikern som reservdelsbil. Jag ser den varje gång jag åker in till samhället och första gångerna skar det i hjärtat. Min fina bil! :(
! :( ❤️

Senast ändrad:
Vi håller på och röjer i "ratrummet", husets ena sovrum som ska bli 2,5-åringens rum någon gång i framtiden. Det mesta är utburet på gräsmattan och sorterat. Det var drivor med framför allt sambons kläder, men han plockade ur iaf ett tiotal plagg som ska skänkas eller till återvinning. I övrigt var det massor med sänglinne och handdukar som ska tvättas igenom och stoppas undan.

Så ratet minskade inte så jättemycket, men det ska iaf placeras där det ska vara istället för huller om buller inkastat i ett rum. Men med våra minimala förvaringsmöjligheter vet jag inte var tusan allt ska få plats. :( Ååh, vad jag avskyr detta!

Vi håller på och röjer i "ratrummet", husets ena sovrum som ska bli 2,5-åringens rum någon gång i framtiden. Det mesta är utburet på gräsmattan och sorterat. Det var drivor med framför allt sambons kläder, men han plockade ur iaf ett tiotal plagg som ska skänkas eller till återvinning. I övrigt var det massor med sänglinne och handdukar som ska tvättas igenom och stoppas undan.

Så ratet minskade inte så jättemycket, men det ska iaf placeras där det ska vara istället för huller om buller inkastat i ett rum. Men med våra minimala förvaringsmöjligheter vet jag inte var tusan allt ska få plats. :( Ååh, vad jag avskyr detta!
Vacuumförvaring av kläder/textilier som ej används? Tar mindre plats.

Söndagen blev räddad :D

Köparen kom hit vid nio, vi gick igenom barnvagnen som var det jag skulle sälja och visade alla finesser och allt man behöver veta. Sen betalade dom via swish och tackade för sig. Årets smidigaste blocketaffär :up: :up:
Sånt är roligt :up:
Önskar att alla privat-affärer gick lika smidigt som din... :)

Varför får jag aldrig sålt saker? :arghh:
Men jag har rensat kläder och sen har vi rensat filmer också :)
Frågan är bara vad man gör av dem, sälja eller lämna in någonstans?

Denna tråd passar mig :D

Har börjat ta tag i att rensa lite, har slängt ut 3st annonser varav en hamsterbur, några glas och studentlitteratur. Hoppas bara någon vill ha det också :up:

Jag skulle kunna öppna pappershandel.
Jag skickar aldrig brev men har en stor påse med brev och kort...
Men det känns svårt att slänga. .

Du har ingen äldre person du kan ge bort det till? Eller kanske nått ålderdomshem om du inte har någon i din närhet :) Min farmor skriver mycket brev och kort och har flera brevvänner, så brukar ge mitt till henne när jag hittar sånt i gömmorna :grin:

Har du någon loppis eller något du kan lämna in till? Dagis kanske?
Jag hittade också en massa brevpapper och vykort, men jag har en dotter som håller på och lär sig skriva så hon fick allt, och nu tycker hon att det är JÄTTEkul att skriva brev till sina kompisar och morföräldrar :)

Woho! Har fått en kopp såld via en säljgrupp på Fb! Det går framåt, sakta men säkert :rofl: (Hade behövt en skrattar så jag gråter-smiley.) Har även en annons ute på en babyhoppgunga men den är ingen intresserad av.

I dag har det inte blivit något rensat, i morgon ska det åska och regna och då kan vi inte nyttja tomten som avställningsyta, och på onsdag reser jag bort några dagar. Får se om vi lyckas plocka lite inomhus i morgon ändå, annars får jag komma igen till helgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 948
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 846
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar