Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade iväg två kassar med kläder och skor jag inte hade ork att sälja själv till Sellpy. Fick typ 600 spänn. Mycket bra grej om man har massa saker som man inte orkar hålla på och sälja var för sig. Har man saker som är värda lite mer bör man dock sälja på egen hand, pga provisionen.

Skickade iväg två kassar med kläder och skor jag inte hade ork att sälja själv till Sellpy. Fick typ 600 spänn. Mycket bra grej om man har massa saker som man inte orkar hålla på och sälja var för sig. Har man saker som är värda lite mer bör man dock sälja på egen hand, pga provisionen.

Oj! :up:
Var det märkesgrejer så som de efterfrågar eller mer "vanliga" kläder?

Oj! :up:
Var det märkesgrejer så som de efterfrågar eller mer "vanliga" kläder?

Jag skickade allt möjligt, som jag tyckte borde gå att sälja för minst 50 spänn. Tex HM-plagg går nog sämre att sälja såvida det inte är nåt väldigt speciellt plagg. Kika på deras hemsida, har för mig det står rätt tydligt vad dom vill ha. Dom säljer elektronikprylar också, och prydnadssaker har jag för mig. :)

Edit: läste slarvigt! Nej, det var alltså inte bara märkessaker. :idea:

Har gjort en liten rensning i "kontoret" idag. Plockat bla upp några FINA pennor som vi fått som bara legat i sin fina ask. En lade jag i min väska o kastade bort fina fodralet.
Bättre att de används än att de ligger någonstans och tar plats.
(Kommer jag att skriva snyggare då? Man kan ju alltid hoppas).

Har även rensat undan lite annat, tex vykort som legat (20 år?)i låda utan att användas .
Lär inte användas nu heller.

Lite annorlunda rensning, men det har legat över mig så länge så jag tänker skriva om det ändå, sådetså :devil::p

Jag har rensat ena akvariumet på växter, det var så fullt så man såg typ inget annat än grönt. Men nu är det ordentligt röjt och dessutom blev det snabbt sålt på tradera så nu ska jag bara skicka iväg det.

Dessutom har jag semester igen, så nu kommer rensningen förhoppningsvis få sig ett uppsving igen :bump:

Hittade en låda med böcker som jag hade glömt bort att jag hade igen... :angel: Men det var en liten låda och flera dubbletter till en serie jag sparar på av nostalgiska skäl. Så de kan jag sälja iväg sen, jag kikade på tradera om det var värt att lägga ut dem där men det verkade inte finnas något intresse just nu, flera lika böcker som mina låg ut för för fem kronor och inga bud. :meh: Sen råkade jag se att det fanns en bok i en hög av 30 som jag inte hade men 300 kr för en bok och så en massa andra böcker att försöka göra sig av med kändes inte så smart. :idea:

Hittade en låda med böcker som jag hade glömt bort att jag hade igen... :angel: Men det var en liten låda och flera dubbletter till en serie jag sparar på av nostalgiska skäl. Så de kan jag sälja iväg sen, jag kikade på tradera om det var värt att lägga ut dem där men det verkade inte finnas något intresse just nu, flera lika böcker som mina låg ut för för fem kronor och inga bud. :meh: Sen råkade jag se att det fanns en bok i en hög av 30 som jag inte hade men 300 kr för en bok och så en massa andra böcker att försöka göra sig av med kändes inte så smart. :idea:
Jag kör också bokröj idag! Tog fram en låda med diverse böcker, många från ungdomen. Blödig som jag är sparade jag favoriterna. Men det blev ändå en halv flyttlåda med riktiga skräpböcker som får åka till tippen. Och sparade en betydligt mindre låda med böcker.

Matte och tyskaböcker från gymnasiet slängdes också, herregud jag har haft dem liggandes i en låda i femton år! Och släpat runt dem vid flyttar helt till ingen nytta :eek::banghead:
Men nu ryker de! :banana:

Förresten @Snurrfian, om jag letar efter en specifik bok så brukar jag söka på titeln på Tradera och sen spara den på bevakning. Då får jag ett mail om någon lägger ut boken på auktion. :)

Efter att jag och @Matmissbrukaren svävat iväg lite väl mycket med positiva försäljningar i Gnälltråden :o kändes det som att vi behövde en ny tråd :bump:

Jag är i ett stadie i livet då jag blivit trött på att ha mycket saker. Så jag rensar, lite i taget, och sakerna försvinner grej för grej. Men det tar ju sån tid (jag har varit en samlare...)! Ibland tappar jag helt inspirationen till detta ibland till synes hopplösa projekt... Att läsa om andra som tappert kämpar på i sitt rensande brukar ge mig pepp att ta itu med ännu en grej som ska bort.

Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt, skänkt iväg, lämnat iväg, kastat? :)

Åh, den här tråden behöver jag! Har precis varit uppe på mitt loft och börjat kika på en del av det jag tog hand om när mitt barndomshem såldes. Det mesta av det jag vill behålla sorterades ganska omgående in i skåp och lådor här hemma men en del tänkte jag avyttra på något sätt. Nu måste jag sätta igång och gå igenom och rensa!
För några veckor sedan lämnade jag in några plagg på en second hand. Om de säljs får jag 40% av försäljningspriset, annars skänks de till hjälpverksamhet. Antingen får jag alltså en slant eller så är de i alla fall utrensade från hemmet och jag behöver inte bry mig mer.
Dagens mjukstart resulterade i att jag samlade ihop sedlar och mynt som av olika anledningar legat och drällt i olika askar. Tex guldtior som jag konsekvent sparade undan under några år, några tusenlappar jag fick från min kära mor när jag hjälpte henne innan hon gick bort (legat i kassaskåpet sedan dess), försäljning av hobbyalster mm. Totalt ca 16.000 kr! De flesta av sedlarna är numera ogiltiga och jag har bara en månad på mig att lösa in dem på bank. Mynten får följa med och landa på något konto.
Funderar på om jag ska öronmärka pengarna för tex en träningsresa. Så får det markera lite sund "omstart", hälsa och harmoni.
Körde också iväg en rejäl veckoladdning till återvinningsstationen.

Jag har fått hem nya Sellpypåsar!
Så nu tog jag tag i mitt byxförråd. Det skär i plånboken att lägga i knappt använda LEE jeans som jag vet kostat runt nio hundra men som det inte ens är säkert att de blir sålda (LEE är säkert ur mode för många många år sedan, har ingen koll längre), flera par dessutom... men de är urvuxna sen flera år tillbaka och tar bara en massa plats.
Två barn senare har jag äntligen insett att jag nog aldrig kommer kunna komma i dem igen, snyggjeansen :love:

Nog med prylseparationsångest, fokus på det positiva, för garderoben har minskat med tio par jeans, två tröjor och några shorts :banana:

Tyginsamlingspåsen fick också påfyllning! :up:

Sambon har röjt vidare i ratrummet och lyckats slänga en hel del tomma kartonger som vi hade sparat för att packa saker i. Liggkorgen till barnets första barnvagn åkte också ut och den planerar vi att göra en utomhusbädd åt katterna av, eller slänga. Det gamla babyskyddet åkte också ut i väntan på tipptransport. Dock hämtades ett linneskåp in från ett av uthusen, så vi gick väl plus minus noll i utrymme. :D Men att byta skräp mot förvaringsmöbel känns som en bra grej.

I går var jag på vippen att bli av med barnets gamla regnjacka, men de som skulle få den ångrade sig. :meh: Hoppgungan har ingen velat köpa än.

Åh, tippen, detta underbara ställe :laugh:
Helt seriöst, det har blivit så himla KUL att åka dit.
Jag: Idag åker vi till tippen älskling, jag har JÄTTEmycket att slänga :banana::banana::banana:
Sambon: :confused::confused::confused:

Det mesta vanligt skräp.
Men mycket var också urrensade saker utan värde från våra rensningar. Glömde dock en gammal trehjuling hemma :cautious:

Lämnade in Sellpypåsen full med kläder också. Råkade även slinka med en ensam Tolkienbok också.

Vad ska ni rensa idag? :)
*behöver inspiration, går in i jobbigt ångestfyllda hormonsvängningsdagar och behöver något att hålla fokus på*

Jag tänkte rensa lite papper idag :) Även innehållet i en större papplåda. Skulle behöva ta "linneskåpet"(garderob) då det verkar som att jag verkligen tryckt in allt möjligt där... panikstädning ;) Bra om man kan hitta en ny handduk vid behov!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 950
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 848
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar