Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skickade iväg två kassar med kläder och skor jag inte hade ork att sälja själv till Sellpy. Fick typ 600 spänn. Mycket bra grej om man har massa saker som man inte orkar hålla på och sälja var för sig. Har man saker som är värda lite mer bör man dock sälja på egen hand, pga provisionen.
Oj!
Var det märkesgrejer så som de efterfrågar eller mer "vanliga" kläder?
Jag kör också bokröj idag! Tog fram en låda med diverse böcker, många från ungdomen. Blödig som jag är sparade jag favoriterna. Men det blev ändå en halv flyttlåda med riktiga skräpböcker som får åka till tippen. Och sparade en betydligt mindre låda med böcker.Hittade en låda med böcker som jag hade glömt bort att jag hade igen... Men det var en liten låda och flera dubbletter till en serie jag sparar på av nostalgiska skäl. Så de kan jag sälja iväg sen, jag kikade på tradera om det var värt att lägga ut dem där men det verkade inte finnas något intresse just nu, flera lika böcker som mina låg ut för för fem kronor och inga bud. Sen råkade jag se att det fanns en bok i en hög av 30 som jag inte hade men 300 kr för en bok och så en massa andra böcker att försöka göra sig av med kändes inte så smart.
Efter att jag och @Matmissbrukaren svävat iväg lite väl mycket med positiva försäljningar i Gnälltråden kändes det som att vi behövde en ny tråd
Jag är i ett stadie i livet då jag blivit trött på att ha mycket saker. Så jag rensar, lite i taget, och sakerna försvinner grej för grej. Men det tar ju sån tid (jag har varit en samlare...)! Ibland tappar jag helt inspirationen till detta ibland till synes hopplösa projekt... Att läsa om andra som tappert kämpar på i sitt rensande brukar ge mig pepp att ta itu med ännu en grej som ska bort.
Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt, skänkt iväg, lämnat iväg, kastat?
Jag vet... Jag försöker hålla mig ifrån tradera för jag hittar mer att köpa än att sälja och jag behöver minska på saker, inte öka...Förresten @Snurrfian, om jag letar efter en specifik bok så brukar jag söka på titeln på Tradera och sen spara den på bevakning. Då får jag ett mail om någon lägger ut boken på auktion.
Det finns (för) mycket kul på TraderaJag vet... Jag försöker hålla mig ifrån tradera för jag hittar mer att köpa än att sälja och jag behöver minska på saker, inte öka...