Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Marketplace är ju schysst att sälja på eftersom det inte kostar någonting. Jag tycker dessutom att jag får en större marknad på Marketplace än tex Tradera.Är det "värt" att försöka sig på att sälja eller är det bättre och lämna iväg det i insamling eller köra direkt till någon second hand istället?
Jag har tänkt gå igenom och rensa ur garderoben (igen) även se vad som hamnade och blev kvar i förrådet förra rensningen.
Det hänger mycket som jag inte har använt på länge och som jag inte gillar eller passar heller och som nu bara tar plats.
Sist sparade jag en hel del (i förrådet) då jag bl.a. tänkt använda det som material till och göra mattor mm av. Tyvärr inte skett ännu då jag tappat motivationen. Kanske ska ta tag i de nu igenunder Corona tider...
Även "finare" kläder blev nedpackat med tanken att jag skulle lämna bort det till second hand eller liknande. Eller sparat för att det är "bra att ha" .
Senaste tiden har jag kollat en del på Facebook market och börjat fundera på om det kan vara något att prova.
"Bästa" för mig hade varit och bara lämna över en kasse till någon annan och: "Här ta det. Passar det så är de toppen annars gör vad du vill med det." Problem Solved. Samtidigt så kan jag få in någon småsumma här och där vore det trevligt också.
Är det "värt" att försöka sig på att sälja eller är det bättre och lämna iväg det i insamling eller köra direkt till någon second hand istället?
Det är värt ett försök skulle jag säga Vissa saker man aldrig trodde skulle säljas går direkt och sådant som brukar/borde vara lättsålt kan ta en evighet Alternativa kläder är lättare att sälja än tex H&M men som sagt, alltid värt ett försök! Sätter du låga priser så går det såklart lättare också
Har också tänkt kika igenom min garderob igen, fast tror inte det är så mycket mer jag kan göra mig av med faktiskt.
Däremot tänkte jag försöka skriva en lista över vilka plagg det är jag faktiskt använder. Inte vilka jag (tror att jag) tycker om, utan som faktiskt också används. Kunde bli intressant.
Personligen tycker jag inte att det är värt att försöka sälja längre, jag har tröttnat. Vill bara bli av med det. Och bra för min del att inte närvara vid loppisar heller, då jag ju ändå inte vill ha några nya prylar.
Men min mamma gillar det fortfarande, så hon får gärna försöka sälja mina grejer.
Jag gillar idén om att göra en lista över vad jag verkligen använder. Som det är nu plockar jag mer ifrån min nytvättat hög än vad jag rotar i garderoben så har mer än vad som används helt klart.
Har tänkt att jag ska börja med och plocka ut det jag brukar använda och lägga i en hög och sen kolla resten om det är något jag ska komplettera med som tex finare klänning till festligheter osv. Eller något annat jag kan börja använda mer som glömts bort.
Resten får nog bli en fin hög som jag antingen försöker sälja eller ge bort och sen en "skräphög" på det.
Du får ta ett foto av dem som du kan titta på, i stället för de riktiga.Måste ta tag i min linne samling, sedan min vitaligo spred ut sig så använder jag dom typ aldrig för det är svårt å smörja in sig på vissa ställen som linnen inte täcker å det är något jag i princip enbart använder på sommaren. Suger å vill inte då jag älskar dom, men tar bara en massa plats å används ju aldrig.
Meh, den rosa hade ju jag velat ha! Fast det går ju iofs emot att sälja av grejerVisa bifogad fil 54894
Vart en högg. Lyckades bättre än jag trodde iaf.
Duktigt.Visa bifogad fil 54894
Vart en högg. Lyckades bättre än jag trodde iaf.
Allting kommer ges bort till folk som inte har mycket pengar på grund av sjukdom.Meh, den rosa hade ju jag velat ha! Fast det går ju iofs emot att sälja av grejer
Det låter som en kanonidéAllting kommer ges bort till folk som inte har mycket pengar på grund av sjukdom.